// پنجشنبه, ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۳

حجم بسیار پایین آپدیت جدید بازی Watch Dogs: Legion روی PS5

آپدیت جدید بازی Watch Dogs: Legion روی پلی استیشن 5، به‌لطف استفاده از تکنیک فشرده‌سازی این کنسول، حجم به مراتب پایین‌تری نسبت به پلتفرم‌های دیگر دارد.

همان‌طور که شاید خیلی‌ها بدانند، کنسول پلی استیشن 5 از تکنیکی برای فشرده‌سازی فایل‌ها به نام Kraken (کراکن) استفاده می‌کند و مدتی است که تاثیر مثبت آن روی کوچک‌تر کردن فایل بازی‌ها نمایان شده است. درواقع تاکنون چند استودیو از کراکن استفاده کرده‌اند و درهمه‌ی موارد استفاده از این تکنیک باعث شده است که حجم بازی‌ها و آپدیت‌هایشان روی پلی استیشن 5 به‌طور قابل‌توجه‌ای پایین‌تر از پلتفرم‌های دیگر باشد. حال در همین راستا، آپدیت جدید و حجیمی برای بازی Watch Dogs: Legion منتشر شده است که یوبیسافت با استفاده از کراکن موفق شده حجم آن را روی کنسول جدید سونی به‌طرز خارق‌العاده‌ای پایین بیاورد.

آپدیت 5.6 بازی Watch Dogs: Legion روی PS5 دارای حجمی معادل ۳.۲ گیگابایت است که نسبت به حجم این آپدیت روی پلتفرم‌های دیگر چندبرابر کمتر است. آپدیت مذکور روی ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس ۴۰.۲ گیگابایت، روی ایکس باکس وان ۲۳.۸ گیگابایت و روی پی سی و گوگل استادیا ۲۵.۹۸ گیگابایت حجم دارد و همچنین روی پلی استیشن 4 نیز دارای حجمی برابر ۲۶.۶ گیگابایت است. البته اینکه آپدیت‌های یک بازی روی پلتفرم‌های مختلف حجم‌های متفاوتی داشته باشند، مسئله‌ای معمول است. بااین‌حال، نمی‌توان منکر این موضوع شد که تفاوت بارزی در حجم این آپدیت بین کنسول‌ نسل نهمی سونی و پلتفرم‌های دیگر وجود دارد.

آپدیت جدید Watch Dogs: Legion در حاضر برای دانلود در دسترس قرار گرفته است. با نصب این آپدیت، بازی در بعضی موقعیت‌های خاص دیگر کرش نمی‌کند و برخی باگ‌های جزئی نیز در رابط کاربری بازی رفع شده‌اند. همچنین این آپدیت مشکلی را که باعث می‌شد حداقل بازیکن مورد نیاز برای ورود به Spiderbot Arena چهار نفر باشد، رفع می‌کند و این عدد حالا دوباره به دو نفر کاهش پیدا کرده است.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی تکنیک فشرده‌سازی پلی استیشن 5 چیست؟ فکر می‌کنید کراکن در آینده می‌تواند باعث شود که بازیکنان از خرید SSD اکسترنال برای کنسول‌شان بی‌نیاز شوند؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده