نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۳

برنامه‌ای برای کاهش قیمت نینتندو سوییچ در سایر کشورها وجود ندارد

باوجود اینکه نینتندو در اکثر کشورهای اروپایی اقدام به کاهش قیمت کنسول نینتندو سوییچ کرده، به نظر نمی‌رسد که چنین تصمیمی برای بازار ایالات متحده آمریکا گرفته شود.

درحالی که به پنجمین سالگرد عرضه کنسول نینتندو سوییچ نزدیک می‌شویم، باید گفت که کنسول قابل حمل نینتندو طول عمر بسیار موفقیت آمیزی را پشت سر گذاشته است. این کنسول تحول چشم گیری را در وضعیت فروش محصولات نینتندو به‌وجود آورده تا عملکرد ضعیف Wii U و فروش متوسط 3DS به فراموشی سپرده شود. این کنسول ۳۳ بار پیاپی در صدر جدول فروش سخت‌افزاری بازار آمریکا قرار گرفته و جالب اینجا است که نمودارهای آمار فروش نینتندو سوییچ هنوز هم روند صعودی دارند.

نینتندو به‌تازگی نسخه جدیدی از این کنسول را تحت عنوان Switch OLED به بازار عرضه خواهد کرد که نسبت به مدل استاندارد یک سری ارتقاء جزئی خواهد داشت. لذا این شرکت تصمیم گرفته تا در آستانه عرضه مدل اولد کنسول سوییچ در ماه آینده، قیمت نسخه استاندارد این کنسول را در بازار اروپا کاهش داده و در این فرصت یک شوک مثبت به آمار فروش این کنسول وارد کند. هرچند به نظر می‌رسد که این سیاست صرفاً برای بازار اروپا در نظر گرفته شده و در سایر کشورهای جهان از جمله آمریکا کاهش قیمتی نخواهیم داشت.

کاهش قیمت نینتندو سوییچ

استفان توتیلو، خبرنگار Axios در اکانت توییتر خود اعلام کرده که کاهش قیمت فروش نینتندو سوییچ فقط محدود به منطقه اروپا خواهد بود. ظاهراً سخنگوی نینتندو تأیید کرده که دلیل اصلی کاهش قیمت این محصول در اروپا یک سری توافقات بر سر تعرفه‌های تجاری بوده و تأثیری در قیمت نینتندو سوییچ در سایر نقاط جهان نخواهد داشت. البته می‌توان گفت که این خبر چندان هم غیرمنتظره نبود؛ چراکه در صورت کاهش سراسری قیمت این محصول، اطلاعیه‌ی آن به‌صورت یکجا اعلام می‌شد. اما به هر حال این خبر می‌تواند تأیید کننده‌ی این موضوع باشد.

براساس گزارش نشریه VGC، قیمت مدل استاندارد کنسول نینتندو سوییچ در اروپا از ۳۲۹.۹۹ یورو به ۲۵۹.۹۹ یورو کاهش پیدا کرده است. کنسول دستی نینتندو در انگلستان به‌جای ۲۷۹.۹۹ پوند با ۲۵۹.۹۹ پوند به فروش می‌رسد. البته باتوجه به اینکه نینتندو در بازار اروپا قیمت پیشنهادی فروش (RRP) خاصی را تعیین نکرده، ممکن است این مقادیر مجدداً کاهش داشته باشند.

کاربر در حال استفاده از نینتندو سوییچ

نینتندو سوییچ در حال حاضر در دو نسخه استاندارد و Switch Lite قابل خریداری است. نسخه ارزان‌قیمت‌تر، صرفاً به‌عنوان یک کنسول قابل حمل قابل استفاده بوده و امکان اتصال به نمایشگر ثانویه و کاربرد به‌عنوان یک کنسول خانگی را ندارد. مدل جدید Switch OLED نیز از تاریخ ۸ اکتبر (۱۶ مهر) در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده