نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۵

کاهش قیمت نینتندو سوییچ در بازار اروپا

نینتندو رسماً قیمت مدل استاندارد کنسول نینتندو سوییچ را در اروپا کاهش داده است؛ یکی از دلایل این تصمیم عرضه‌ی مدل جدید و OLED این کنسول بیان شده است.

براساس گزارش نشریه VGC، قیمت مدل استاندارد کنسول نینتندو سوییچ در اروپا از ۳۲۹.۹۹ یورو به ۲۵۹.۹۹ یورو کاهش پیدا کرده است. کنسول دستی نینتندو در انگلستان به‌جای ۲۷۹.۹۹ پوند با ۲۵۹.۹۹ پوند به فروش می‌رسد. البته باتوجه به اینکه نینتندو در بازار اروپا قیمت پیشنهادی فروش (RRP) خاصی را تعیین نکرده، ممکن است این مقادیر مجدداً کاهش داشته باشند. ضمن اینکه مدل کوچکتر این کنسول یعنی Nintendo Switch Lite نیز در حال حاضر حدود ۲۰۰ یورو به فروش رسیده و مدل جدید OLED آن نیز تقریباْ ۳۰۹.۹۹ تا ۳۴۹.۹۹ یورو قیمت گذاری شده است.

در حال حاضر می‌توان ازطریق فروشگاه رسمی نینتندو، آمازون انگلستان و آمازون فرانسه این کنسول‌ها با قیمت پایین‌تری خریداری کرد. همان‌طور که اشاره شد ممکن است این قیمت‌ها در آینده نزدیک مجدداً دستخوش تغییر شوند.

اما سخنگوی نینتندو UK در مصاحبه با VGC اعلام کرده که تصمیم برای کاهش قیمت مدل استاندارد نینتندو سوییچ به منظور آمادگی جهت عرضه مدل OLED این کنسول در ماه آینده اتخاذ شده است. وی در ادامه تأیید کرده که روند اجرای این تصمیم از برخی کشورها آغاز شده است.

کنترل جوی کان کنسول نینتند سوییچ

«شعبه اروپای نینتندو درحال کاهش قیمت فروش مدل استاندارد Nintendo Switch در فروشگاه‌های عرضه کننده است. بعد از گذشت چهار و نیم سال از زمان عرضه کنسول سوییچ و بررسی و ارزیابی فاکتورهای مختلف از جمله وضعیت قیمت ارز در منطقه اروپا و همچنین عرضه‌ی قریب الوقوع مدل OLED این کنسول، به این نتیجه رسیدیدم که حالا زمان مناسبی برای تغییر قیمت این محصول است.»

«لازم به ذکر است که قیمت مدل ارزان‌تر Nintendo Switch Lite و همچنین مدل در آستانه‌ی عرضه OLED شامل این تغییر نشده و قیمت نهایی مدل استاندارد نیز توسط عرضه کنندگان تعیین خواهد شد. در حال حاضر توصیه می‌کنیم که کاربران برای اطلاع از قیمت‌ها به فروشگاه‌های محلی منطقه خود مراجعه کنند.»

نینتندو UK در ادامه اضافه می‌کند:

«ما روند تغییر قیمت‌ها را قبل از عرضه مدل Switch – OLED آغاز کردیم و تفاوت قیمت هریک از مدل‌ها در فروشگاه My Nintendo Store نیز براساس صلاحدید خود شرکت مشخص خواهد شد.»

نینتندو همچنین گزارش کرده که حجم عرضه کلیه محصولات خانواده سوییچ نسبت به سال گذشته ۲۱.۷ درصد کاهش یافته است. با اینحال وضعیت فروش مدل پرچم‌دار این کنسول همچنان در یک سال گذشته روند افزایشی داشته ولی فروش Switch Lite نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

کنسول نینتندو سوییچ OLED

نینتندو سوییچ در مارس ۲۰۱۷ به بازار عرضه شد تا اینکه در سپتامبر سال ۲۰۱۹ نینتندو تصمیم به معرفی یک مدل ارزان‌قیمت‌تر به نام Switch Lite گرفت. بعد از گذشت دو سال و در ۸ اکتبر ۲۰۲۱ نیز نسخه جدید و ارتقاء یافته نینتندو سوییچ با نمایشگر OLED به بازار عرضه خواهد شد.

نینتندو ماه گذشته و در گزارش عملکرد مالی خود از فروش ۸۹.۰۴ میلیون واحد کنسول سوییچ تا ماه ژوئن ۲۰۲۱ خبر داده است. بدین ترتیب کنسول هیبریدی سوییچ با عبور از آمار فروش پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 در جایگاه بالاتری نسبت به کنسول‌های نسل هفتم سونی و مایکروسافت قرار می‌گیرد. این محصول حتی به آمار پرفروش‌ترین کنسول خانگی نینتندو تا به این تاریخ، یعنی Wii نزدیک می‌شود که از زمان عرضه در سال ۲۰۰۶ و در عصر بازی‌های موشن کنترل و خانوادگی موفق به فروش ۱۰۱.۶۳ میلیون واحد در سراسر جهان شد.

در پلیلن می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده