نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۴۸

پشتیبانی از ویژگی‌‌های دوال سنس در نسخه PS5 بازی FIFA 22

توسعه‌دهندگان بازی فیفا 22 در EA Sports، به‌تازگی توضیحاتی را در خصوص ویژگی‌های خاص این بازی در کنسول PS5 ارائه کردند که عمدتاً به کنترلر دوال سنس ارتباط دارد. 

EA Sports سال گذشته ویژگی‌های خاصی را برای نسخه نسل نهمی بازی FIFA 21 روی کنسول‌های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس در نظر گرفته بود؛ اما قابل انتظار است که بازی FIFA 22 از ویژگی‌های نسل نهم بهره بیشتری برده باشد. حالا توسعه‌دهندگان EA Sports در مطلب جدید پلی استیشن بلاگ به ویژگی‌های خاص این بازی در کنسول PS5 پرداخته‌اند.

مطابق انتظار پشتیبانی از قابلیت‌های کنترلر دوال سنس، برجسته‌ترین ویژگی‌های خاص این بازی روی PS5 را تشکیل می‌دهد. هپتیک فیدبک یا قابلیت بازخورد لمسی در فیفا 21 نیز پشتیبانی می‌شد اما FIFA 22 نیز پیشرفت‌های خود را در این زمینه داشته است. در این نسخه ارتعاشات منحصربه‌فردی برای حرکاتی مثل سانترها، تکل‌ها و برخورد توپ تا تور طراحی شده که به تجربه بهتر در بازی کمک می‌کند.

3D Audio نیز آپشن خاص این بازی برای فراهم کردن اتمسفر بهتر و یک تجربه صوتی جذاب‌تر است. EA در این رابطه می‌نویسد:

«با بهره‌گیری از تکنولوژی 3D Audio، می‌توانید صدای هم تیمی‌های خود را در سروصدای استادیوم تشخیص دهید. همچنین حجم و وضوح صدا با تغییر زاویه دید دوربین مطابقت داشته و این موضوع با نزدیک شدن دوربین به سکوهای هواداران بهتر احساس می‌شود. در برخی لیگ‌های خاص، می‌توانید صدای خاص طبل زدن و بوق‌های کرکننده‌ی تماشاگران را دریافت کنید و در مسابقات حساس‌تر می‌توانید بهتر احساس بازی کردن تحت فشار سوت و تنش هواداران را تجربه کنید.»

پولیسیچ در نمایی از بازی FIFA 22

البته نسخه نسل نهمی بازی FIFA 22 علاوه‌براین، شامل ویژگی‌های جدیدی از جمله هایپر موشن خواهد بود که در جریان آن شاهد ضبط شدن تمامی حرکات‌های بازیکنان هستیم و در طول بازی، تمامی حرکات بازیکنان شکل و شمایل واقع‌گرایانه‌تری پیدا می‌کند. درگذشته ساختار موشن کپچرهای بازی بدین شکل بود که حرکات و نمایش بازیکنان به‌صورت فردی ضبط می‌شد، این در حالی است که حال به‌واسطه‌ی هایپرموشن حرکات بازیکنان به‌صورت یازده علیه یازده (همانند یک بازی واقعی فوتبال) ضبط شده است. از دیگر ویژگی‌های این بازی می‌توان به Tactical AI اشاره کرد که به‌لطف آن در مواقع حساس شاهد عملکرد بهتر هوش‌مصنوعی هستیم. 

FIFA 22 قرار است در تاریخ ۱ اکتبر (۹ مهر) روی پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، PS4، ایکس باکس وان، پی سی و استیدیا منتشر شود. نینتندو سوییچ نیز مجدداً نسخه Legacy Edition این بازی را دریافت خواهد کرد.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده