// سه شنبه, ۹ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۸

ساخت بازی جدید برای کنسول Game Boy Advance پس از ۱۳ سال

دو دوست عاشق کنسول گیم بوی ادونس موفق شده‌اند مبلغ مورد نیاز خود را برای ساخت بازی Goodboy Galaxy جمع‌آوری کنند؛ اثری که قرار است پس از ۱۳ سال برای کنسول قدیمی نینتندو منتشر شود.

طبق جدیدترین اخبار، بازی Goodboy Galaxy موفق شده است که به هدف کمپین کیک‌استارتر خود دست پیدا کند. این بازی قرار است در آینده برای پی سی، نینتندو سوییچ و کنسول Game Boy Advance منتشر شود. گفتنی است که از تاریخ عرضه‌ی کنسول گیم بوی ادونس ۲۰ سال می‌گذرد. درواقع بازی Goodboy Galaxy توانست با پشت سر گذاشتن هدف اولیه‌ی ۲۵ هزار دلاری خود، بیش از ۱۰۰ هزار دلار در کیک‌استارتر جمع‌آوری کند؛ رقمی که توسط ۱۵۰۰ نفر به سازندگان این بازی اهدا شده است.

با جمع شدن چنین مبلغی، سازندگان حالا می‌توانند اهداف ثانویه‌ی خود را نیز محقق کنند؛ اهدافی مانند انتشار نسخه‌ی فیزیکی بازی برای نینتندو سوییچ، گنجاندن مأموریت‌های کوآپ در نسخه‌‌های سوییچ و پی سی، ساخت یک چپتر اختصاصی در بازی برای کنسول گیم بوی ادونس و موارد دیگر.

GoodBoy Galaxy، اولین بازی کنسول گیم بوی ادونس پس از ۱۳ سال

سبک بازی Goodboy Galaxy نیز پلتفرمر دوبعدی و با تمرکز بر گشت‌و‌گذار در محیط است. سازندگان این بازی را «نسخه‌ی بامزه‌تر متروید» توصیف می‌کنند. در Goodboy Galaxy بازیکنان در نقش سگی فضانورد به نام مکس‌ول (یا همان گودبوی) قرار می‌گیرند و باید در کهکشان گشت‌و‌گذار کنند. بازی توسط دو نفر دوست در حال ساخت است که علاقه‌ی بسیاری به کنسول گیم بوی ادونس دارند.

Goodboy Galaxy احتمالا زودتر از سال ۲۰۲۳ منتشر نخواهد شد. البته سازندگان برنامه دارند که نسخه‌ی فیزیکی بازی را برای گیم بوی ادونس با همان حالت کلاسیک منتشر کنند. جلد فیزیکی بازی حاوی کارتریج خود بازی و همچنین راهنمای کاغذی خواهد بود. این برای کسانی که کلکسیون بازی‌های گیم بوی ادونس دارند، خبر خوبی خواهد بود؛ چراکه این افراد می‌توانند نسخه‌ی فیزیکی Goodboy Galaxy را درکنار بازی‌های آرشیو خود بگذارند.

GoodBoy Galaxy، اولین بازی کنسول گیم بوی ادونس پس از ۱۳ سال

در حال حاضر یک دمو از بازی برای دانلود در دسترس کاربران قرار گرفته است. البته این دمو به دانلود نیازی ندارد و ازطریق مرورگر نیز اجرا می‌شود. سازندگان برای اینکه محتوای بازی اصلی فاش نشود، موارد موجود در دمو را جداگانه ساخته‌اند و درواقع محتوای آن ربطی به بازی اصلی ندارد. در صورت تمایل با مراجعه به صفحه‌ی رسمی بازی Goodboy Galaxy در وب‌سایت کیک‌استارتر می‌توانید این دمو را مشاهده و تجربه کنید.

درکل به‌نظر می‌رسد که کنسول گیم بوی ادونس و بازی‌های آن نوعی دوران احیا را تجربه می‌کنند. برای مثال، بازی WarioWare اثری است که کار خود را از گیم بوی ادونس شروع کرد. حال نسخه‌ی جدیدی از این بازی به نام WarioWare: Get It Together به‌زودی قرار است برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر شود. از طرفی طرفداران بازی‌های تاکتیکی می‌توانند منتظر نسخه‌ی ریمیک بازی Advance Wars 1+2 باشند که قرار است در اواسط آذرماه برای سوییچ عرضه شود. نکته این‌جا است که این بازی نیز برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۴ روی گیم بوی ادونس منتشر شد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی عرضه‌ی یک بازی جدید روی گیم بوی ادونس چیست؟ آیا شما نیز این کنسول را داشته‌اید و اگر پاسخ مثبت است، هنوز با آن بازی می‌کنید؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده