نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۳

جزئیات آپدیت 1.3 بازی Cyberpunk 2077 ؛ از تغییرات نقشه تا رابط کاربری

توسعه دهندگان بازی سایبرپانک 2077، با انتشار ویدیوهای مجزایی به تشریح تغییرات عمده‌ی بازی در پچ آپدیت 1.3 پرداخته‌اند.

سی دی پراجکت رد امروز از طریق وبسایت رسمی Cyberpunk 2077 جزئیات جدیدی از پچ آپدیت 1.3 بازی اکشن – نقش آفرینی خود را منتشر کرده و علاوه بر این متن، سه ویدیو در کانال یوتیوب این استودیوی لهستانی نیز به بزرگترین تغییرات بازی در این آپدیت جدید اختصاص یافته است. این سه کلیپ، به سه تغییر عمده‌ی سایبرپانک 2077 در ورژن 1.3 می‌پردازند. مورد اول، تغییرات مینی مپ یا نقشه‌ی کوچک بازی را پوشش داده است. Andrzej، یکی از برنامه نویسان تیم توسعه دهندگان بازی در اینباره می‌گوید:

«با آپدیت نرم افزاری سیستم مینی مپ، امکان مشاهده‌ی چیزهای بیشتر و قابلیت هدایت و جهت یابی بهتر در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد.»

وعده‌ی مشاهده‌ی جزئیات بیشتر روی نقشه می‌تواند معانی متفاوتی داشته باشد؛ مثلاً از نمایش اجزای بیشتر در سطح نقشه گرفته تا نشان دادن مشاحت وسیع‌تر روی مینی مپ. اما خوشبختانه می‌توان در ویدیوی شماره یک این موضوع به طور کامل شفاف سازی شده است. می‌توان به وضوح در این ویدیو مشاهده کرد که نقشه‌ی بازی در آپدیت 1.3 محیط بیشتری از فضای اطراف بازیکن را به او نشان می‌دهد. باید دید که بعد از تغییرات سیستم مسیریابی بازی در پچ 1.2، آپدیت جدید بازی نیز چه تغییراتی را در تجربه کاربری GPS درون بازی ایجاد خواهد کرد.

Cyberpunk 2077

ویدیوی دوم، ظاهراً سیستم ویدیوهای رابط کاربری بازی را هدف قرار می‌دهد. ناتالیا، برنامه نویس رابط کاربری بازی در این خصوص می‌گوید:

«زمانی که مسئولیت این پروژه را برعهده گرفتم، این یکی از اولین کارهای مستقل من بود و از آنجایی که مدت زیادی در کدها جستجو می‌کردم تا به خوبی سیستم ویدیوهای UI را متوجه شوم، نهایتاً به این نتیجه رسیدم که مشکل ما در راه اندازی ویدیوها است. ظاهراً مقداری که به زمان ویدیو اختصاص یافته بود، کوتاه‌تر از دنباله‌ی ویدیو بود و حالا در سیستم جدید، بازیکنان می‌توانند تصمیماتی که در سکانس‌های داستانی می‌گیرند را بهتر درک کنند.»

در نهایت، تغییر مهم دیگری که در آپدیت 1.3 بازی Cyberpunk 2077 اعمال شده، امکان ریست کامل قابلیت‌ها یا پرک‌هایی است که توسط بازیکن انتخاب شده است. البته این کار چند یورودلار برای شما هزینه به دنبال خواهد داشت، اما در عوض اگر حالت فعلی برای شما کمی تکراری شده، می‌توانید شرایط را به نحو دلخواه تغییر دهید. هنوز مشخص نیست که تغییر پرک‌ها چه میزان هزینه در پی خواهد داشت.

اگر علاقه‌مندید تا این تغییرات را در عمل مشاهده کنید، می‌توانید از طریق اینک‌های زیر، به ویدیوهای مذکور دسترسی داشته باشید. برای کسانی که با این دسته ویدیوهای توسعه دهندگان سی دی پراجکت رد آشنایی ندارند، باید گفت که این ویدیوها در قالب قسمت‌های What’s New in Night City به سبک اخبار به تغییرات بازی در آپدیت‌های مختلف اختصاص دارد که از طریق کانال خبری Night City پخش می‌دهد.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید. 


منبع twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده