نویسنده: علی گودرزی
// سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۰

Bloodborne در سبک اول شخص به لطف ماد جدید این بازی

ماد جدید بازی Bloodborne با آوردن نمای اول‌شخص به‌بازی، تجربه‌ای جدید از این اثر را ارائه می‌کند.

برخی از بازی‌ها به‌اندازه‌ای باکیفیت هستند که ضمن مجاب کردن تولیدکنندگانشان به‌تولید محتوای جدید و پشتیبانی از آن‌ها، الهام‌بخش بازی‌های پس از خود می‌شوند و مورد حمایت جامعه‌ی بازیکنان نیز قرار می‌گیرند. گیمرها از راه‌های مختلف می‌توانند یک اثر را حمایت کنند؛ برخی با ارائه‌ی پیشنهادات مختلف به‌بهتر شدن آن کمک می‌کنند، برخی با تولید طراحی‌های هنری همچنان نام آن اثر را زنده نگه می‌دارند و برخی هم با ساخت ماد (Mod)های مختلف، ارزش تکرار بازی را بالا و بالاتر می‌برند.

بلادبورن یکی از همین بازی‌ها است. ساخته‌ی به‌شدت تحسین‌شده‌ی تیم فرام‌سافتور سال ۲۰۱۵ میلادی راهی پلی استیشن 4 شد اما تا همین امروز که در سال ۲۰۲۱ هستیم، هنوز هم مخاطبان زیادی دارد که با شور و اشتیاق فراوانی آن را برای چندمین بار تجربه می‌کنند، آثار هنری برایش می‌سازند و برخی هم مادهای مختلفی برایش طراحی کرده‌اند. یک گیمر حتی تلاش کرده بود تا بلادبورن را در پلی استیشن 1 بازسازی کند و یک مادساز دیگر هم توانست ماد اجرای بازی با نرخ فریم ۶۰ را طراحی کند. باید درنظر داشته باشیم که بلادبورن انحصاری پلی استیشن 4 است و تولید ماد برای اثری که پلتفرم هدف آن «پی سی» نبوده، کار راحتی نیست.

نمایش گیم‌پلی ماد اول‌شخص بلادبورن

به‌تازگی و در جریان آخرین اخبار بازی، یک مادساز با نام Garden of Eyes توانسته نمای اول‌شخص را از طریق مادی که طراحی کرده‌، به‌بازی «بلادبورن» بیاورد. با اضافه کردن این ماد به‌بازی، آیتمی با نام Great One Hat (که یک پوشش محافظ برای سرِ هانتر محسوب می‌شود)‌ در دسترس گیمر قرار می‌گیرد که پوشیدن آن، بازی را وارد نمای اول‌شخص می‌کند. سازنده‌ی این ماد پیرامون تولید این حالت و تغییر نمای بازی، چنین می‌گوید:

«این یکی از بلندپروازانه‌ترین پروژه‌هایی بود که روی آن کار کرده‌ام و از اینکه حالا می‌توانم آن را نمایش بدهم، واقعا خوشحالم. این ماد به‌همراه ماد Shortcut door به‌زودی در دسترس قرار می‌گیرد.»

تجربه‌ی مبارزات سنگین و هیجان‌انگیز بلادبورن از نمای اول‌شخص واقعا هیجان‌انگیز است؛ مخصوصا که حالا و از طریق نمای اول‌شخص، جزئیات بیشتری از طراحی دشمنان و سلاح‌ها را می‌توانیم تماشا کنیم! در ادامه شما را به‌تماشای تریلری که از این ماد منتشر شده، جلب می‌کنیم. ماد BloodBorne First Person به‌زودی از طریق اکانت Petreon سازنده‌اش، در دسترس قرار خواهد گرفت.

دانلود از آپارات


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده