نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۱

شکایت نینتندو از صاحب یک سایت ROM بابت ارائه بازی های غیرقانونی

نینتندو با اثبات «آسیب‌های جبران ناپذیری» که از جانب یک سایت عرضه کننده رام بازی‌های این شرکت به آن‌ها وارد شده، درخواست «نابودی دائمی» کلیه بازی‌های غیرقانونی، پلتفرم مذکور را به دادگاه ارائه کرده است.

متئو استورمن، مالک سایت RomUniverse که فعالیت‌های آن به انتشار رام بازی‌های کلاسیک نینتندو اختصاص داشت، توسط دادگاه ایالتی کالیفرنیا به ازبین‌بردن دائمی کلیه‌ی بازی‌های غیرمجاز نینتندو و سایر محتوای متعلق به این برند شامل فیلم‌ها، کتاب‌ها، موسیقی‌ها و... تا تاریخ ۱۷ اوت (۲۶ مرداد) محکوم شده است. براساس گزارش وبسایت TorrentFreak، حکم این دادگاه دو سال بعد از شکایت نینتندو علیه استورمن برای متوقف کردن فعالیت سایت RomUniverse صادر می‌شود.

دادگاه در ماه می ۲۰۲۱ رأی به نفع نینتندو صادر کرده و استورمن را به‌دلیل نقض علائم تجاری و حق کپی رایت نینتندو به پرداخت ۲.۱ میلیون دلار غرامت محکوم کرد. البته درخواست محرومیت دائمی استورمن در ابتدا توسط قاضی رد شده بود، اما ظاهراً بعد از عدم پایبندی او به برنامه پرداخت ۵۰ دلار در ماه، دادگاه در این امر تجدید نظر کرده است.

«عدم پایبندی به پرداخت مبلغ حداقلی ۵۰ دلار در ماه که خود او در ابتدا پیشنهاد کرده و با آن موافقت کرده بود، نشان‌دهنده این است که چاره‌ای جز محرومیت دائمی متهم از هرگونه فعالیت در این حوزه وجود ندارد.» ظاهراً قاضی پرونده نیز با متن دادخواست موافقت کرده و متهم را به‌طور دائمی از هرگونه فعالیت در حوزه تکثیر و توزیع آی پی‌های نینتندو شامل علائم تجاری، لوگوها و البته بازی‌های آن محروم کرده است.

سایت RomUniverse

نینتندو علاوه‌بر این دادگاه را متقاعد کرده که در صورت عدم حذف دائمی تمامی بازی‌های غیرقانونی سایت RomUniverse، استورمن می‌تواند به‌راحتی این سایت را مجدداً احیا کرده و فعالیت‌های خود را از سر بگیرد. به همین دلیل متهم تا تاریخ ۲۰ اوت فرصت دارد تا رسماً اعلام کند تمامی دارایی‌های غیرقانونی متعلق به نینتندو را به‌عنوان «مجازات نقض پایبندی به تعهد خود» نابود کرده است.

شواهدی که توسط شاکی پرونده ارائه شده، با اثبات امکان راه‌انداری مجدد این وبسایت و آسیب‌های جبران ناپذیر آن، دادگاه را برای صدور حکم محرومیت مادام العمر متهم متقاعد می‌کند.

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده