// یکشنبه, ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۸

فیل اسپنسر: سرویس xCloud به‌خوبی روی Steam Deck کار می‌کند

فیل اسپنسر چند روزی است که مشغول بازی با یک Steam Deck است و می‌گوید این دستگاه به‌خوبی از پس اجرای سرویس گیمینگ ابری ایکس باکس برمی‌آید.

Steam Deck را می‌توان از جهات مختلفی دستگاه جالبی دانست؛ یک پی سی گیمینگ قابل حمل که از طرفی طبق گفته‌های Valve می‌تواند تمام بازی‌های موجود در آرشیو استیم را اجرا کند و از طرفی دیگر بدون محدودیت به کاربر اجازه می‌دهد سیستم‌عامل یا نرم‌افزار ترد پارتی دلخواه خود را روی آن نصب کند. گفته می‌شود روی استیم دک حتی می‌توان فروشگاه‌های دیگر بازی را نصب کرد. حال ممکن است برای کاربران Cloud Gaming (یا xCloud) این سؤال پیش بیاید که آیا می‌توان از این سرویس نیز روی استیم دک استفاده کرد و اگر پاسخ مثبت است، سرویس گیمینگ ابری مایکروسافت با چه کیفیتی روی آن اجرا می‌شود؟

فیل اسپنسر به‌تازگی در توییتر به این سؤال جواب داده است. درواقع اسپنسر یک هفته‌ای می‌شود که یک دستگاه Steam Deck در اختیار دارد و در این مدت بازی‌های مختلفی را روی آن امتحان کرده است؛ بازی‌هایی از قبیل Age of Empires و Halo. او می‌گوید تجربه‌ی این بازی‌ها روی استیم دک لذت بخش است و اینکه کلاود گیمینگ روی دستگاه ولو «به‌خوبی» اجرا می‌شود. این خبر خوبی برای کسانی است که در عین اینکه از کلاود گیمینگ استفاده می‌کند، قصد خرید استیم دک را هم دارند. البته اگر کلی بخواهیم نگاه کنیم، حالا می‌دانیم که استیم دک از یک سرویس گیمینگ مهم دیگر هم پشتیبانی می‌کند.

Steam Deck قرار است به‌صورت محدود در اواخر سال ۲۰۲۱ و اوایل سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شود. البته به‌نظر می‌رسد که بیشتر خریداران برای تحویل سفارش‌شان باید مدت بیشتری منتظر بمانند.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ آیا پشتیبانی خوب استیم دک از کلاود گیمینگ می‌تواند شما را به خرید این دستگاه مجاب کند؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده