// یکشنبه, ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۰

ابراز علاقه کارگردان Hades به بازی Returnal

گرگ کساوین، کارگردان خلاق بازی تحسین‌شده‌ی Hades به‌تازگی در مصاحبه‌ای گفته است Returnal برای او یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۱ است و اینکه هر دو بازی تحولی در سبک‌ روگ‌لایک ایجاد کرده‌اند.

Hades بدون شک یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ است که توانست طرفداران سبک روگ‌لایک را راضی و نمرات بسیار خوبی را از منتقدین دریافت کند. این بازی همچنین جوایز زیادی را از محافل ویدیو گیمی دریافت کرد. به فاصله‌ی چند ماه از عرضه‌ی Hades، یک بازی روگ‌لایک موفق دیگر یعنی Returnal این‌بار به‌صورت انحصاری برای پلی استیشن 5 منتشر شد.

حال گرگ کساوین (Greg Kasavin)، کارگردان خلاق بازی Hades اخیرا در مصاحبه‌ای با وب‌سایت کامینگ‌ سون از علاقه‌ی بسیار زیاد خود به بازی Returnal گفته است. او ریترنال را «یکی از بهترین بازی‌های امسال» می‌خواند و ضمن اینکه اشاره می‌کند هنوز بازی را تمام نکرده است، به تحسین ریترنال می‌پردازد. کساوین توضیح می‌دهد: «هنوز یک ران (Run) بازی را کامل نکرده‌ام؛ اما چند ده ساعتی آن را تجربه کرده‌ام. درواقع خیلی در بازی پیشرفت کرده‌ام. هوس‌مارک استودیوی باحالی است و من سال‌ها است بازی‌هایشان دنبال می‌کنم.»

کساوین در ادامه درباره‌ی این صحبت می‌کند که Hades و Returnal هریک از سبک روگ‌لایک در جهت‌های کاملا متفاوت استفاده کرده‌اند و توانسته‌اند نشان دهند که این سبک چقدر گسترده است و چه پتانسیل‌های نهفته‌ای در خود جای داده است. او در این خصوص می‌گوید:

«هیدیز و ریترنال به جز مواردی مانند ساختار روگ‌لایک‌ و داستان‌گویی جاه‌طلبانه، دو بازی کاملا متفاوت هستند. این تفاوت مخصوصا در سبک اکشن‌ دو بازی بارز است. خیلی خوشم آمد که هوس‌مارک آن سبک مبارزه‌ی تیراندازی آرکید را که در بازی‌های قبلی‌شان وجود داشت، در قالب روگ‌لایک در ریترنال ارائه کرد. ما هم درست همین کار کردیم. یعنی آن سبک گیم‌پلی هک‌ اند اسلش بازی Bastion را که سال‌های پیش روی آن کار کرده بودیم، گرفتیم و آن را در هیدیز با یک ساختار روگ‌لایک ادغام کردیم.»

سلین، پروتاگونیست بازی Returnal قابل تعداد پرشماری از کلاه های شکسته لباس فضانوردی

کساوین سپس از Dead Cells و Slay the Spire یاد می‌کند و می‌گوید این دو بازی هرکدام به‌شکل‌های متفاوت و منحصر‌به‌فردی از سبک روگ‌لایک استفاده می‌کنند. او همچنین اشاره می‌کند که Hades و Returnal هردو از سبک روگ‌لایک به‌عنوان ابزاری برای داستان‌گویی استفاده کرده‌اند که به اعتقاد کساوین، هنوز بازی‌سازهای زیادی از چنین شیوه‌ای استفاده نکرده‌اند و این‌گونه استفاده از روگ‌لایک جای رشد زیادی دارد.

کساوین در ادامه می‌گوید: «وقتی می‌خواهید یک بازی بسازید، تلاش خود را می‌کنید که آن بازی درمیان هم‌سبکانش بهترین یا به‌نوعی متمایز از آن‌ها باشد. ما فکر کردیم با وجود اینکه بازی‌های روگ‌لایک زیادی به بازار عرضه شده‌اند، این سبک هنوز جای رشد و گسترش دارد. در مورد هیدیز ما می‌خواستیم از ساختار روگ‌لایک برای داستان‌گویی استفاده کنیم؛ به‌طوری که سناریویی خلق کنیم که شخصیت بازی [در قالب داستان]، هربار بمیرد و از نو زنده شود. ریترنال هم خیلی خوب از چنین سناریویی استفاده کرد.»

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی حرف‌های کارگردان خلاق Hades چیست؟ نظرتان درباره‌ی Hades و Returnal چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Coming Soon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده