// شنبه, ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۴

احتمال عرضه کنسول Steam Deck در رنگ های متنوع

بااینکه Steam Deck در ابتدا تنها با رنگ مشکی عرضه خواهد شد؛ ولی در آینده ممکن است شاهد عرضه‌ی آن با رنگ‌های متنوعی باشیم.

کنسول/پی سی قابل حمل Steam Deck گرچه ازنظر سخت‌افزاری و سیستم‌عامل شباهت چندانی به نینتندو سوییچ ندارد؛ ولی این موضوع باعث نشده است که بسیاری این دو را ازنظر ظاهری با یکدیگر مقایسه نکنند. درحالی‌که جوی‌کان‌های نینتندو سوییچ در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند، استیم دک در زمان عرضه صرفا قرار است در رنگ مشکی به بازار عرضه شود. البته این موضوع ممکن است در آینده تغییر کند و این‌طور که Valve می‌گوید، شاهد عرضه‌ی استیم دک با رنگ‌های دیگری باشیم.

گرگ کومر و تاکر اسپافورد، طراحان این محصول اخیرا با نشریه پی‌سی گیمر مصاحبه‌ای داشته‌اند. براساس اظهارات این دو، ظاهرا در ولو سر اینکه استیم دک چه رنگی داشته باشد مدت‌ها بحث بود و آن‌ها پس از این بحث‌ها بود که تصمیم گرفتند رنگ کنسول مشکی باشد. مشکی مات رنگ متداولی برای لوازم الکترونیکی است. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که انتخاب این رنگ برای ولو آسان نبوده است. البته کومر و اسپافورد به‌صورت تلویحی می‌گویند ولو به عرضه‌ی استیم دک با رنگ‌های دیگر، مخصوصا اگر عرضه‌ی موفقیت‌آمیزی داشته باشد، علاقه دارد.

استیم دک / Steam Deck در دستان هنگام بازی

کومر می‌گوید در ولو این بحث درجریان بود که آیا آن‌ها می‌توانند استیم دک را با رنگ‌های متنوعی عرضه کنند و اینکه چنین بحث‌هایی هنوز در شرکت وجود دارد. او اشاره می‌کند این‌طور نبود که ولو از جنبه‌ی زیبایی‌شناسی محصول تصمیم گرفته باشد استیم دک را به‌صورت تک‌رنگ عرضه کند و انتخاب رنگ مشکی بیشتر به این خاطر بوده که زنجیره‌ی تأمین محصول راحت‌تر مدیریت شود. کومر در این خصوص می‌گوید: «چنین تصمیمی بیشتر به خاطر بحث مدیریت محصول گرفته شد. داشتن آن‌همه محصول متنوع با بارکدهای متفاوت می‌تواند مدیریت محصول را پیچیده کند. این بزرگ‌ترین دلیلی است که باعث شد ما فعلا تصمیم بگیریم استیم دک را به‌صورت تک‌رنگ عرضه کنیم.»

Steam Deck دارای سه مدل مختلف با میزان حافظه‌های متفاوت است. این کنسول/پی سی از سیستم‌عامل SteamOS بهره می‌برد که خود نسخه‌ی تغییریافته‌ای از لینوکس است. درحالی‌که مدل‌ ارزان‌قیمت و ۶۴ گیگابایتی استیم دک در زمستان امسال به‌دست مشتری‌ها می‌رسد، آن‌هایی که مدل‌های ۲۵۶ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایتی آن را پیش‌خرید کرده‌اند، احتمالا برای تحویل گرفتن سفارش‌شان باید تا اواسط سال ۲۰۲۲ صبر کند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی رنگ مشکی استیم دک چیست؟ آیا دوست دارید این کنسول در رنگ‌های دیگری هم عرضه شود؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده