// چهار شنبه, ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۸

رئیس بخش منابع انسانی بلیزارد از شرکت جدا شد

دیروز متوجه شدیم که رئیس بلیزارد از این شرکت جدا شده است. حالا گزارش کامل‌تر نشان می‌دهد که جسی میسچاک، مسئول اصلی بخش منابع انسانی نیز دیگر جایی در شرکت بلیزارد ندارد.

طی روزهای اخیر بلیزارد با یک پرونده‌ی شکایت گسترده و بسیار جدی روبه‌رو شده است که به‌دنبال از راه رسیدن آن، صدها کارمند شرکت نیز به اعتراض به رفتارهای غلط، تبعیض‌های جنسی، بی‌ادبی‌ها و آزارهای رواج‌یافته در محل کار خود پرداختند. جی. آلن برک دیگر رئیس شرکت بلیزارد نیست و جسی میسچاک هم از آن جدا شده است. طی روزهای گذشته بسیاری از بازی‌سازهای بلیزارد، بخش منابع انسانی شرکت را متهم به سرپوش گذاشتن روی سواستفاده‌های مردهای قدرتمند شرکت از قدرت خود کردند.

باتوجه‌به جدیت و گستردگی پرونده‌ی شکایت اصلا عجیب نیست که به‌زودی افراد بیشتری هم از اکتیویژن بلیزارد جدا شوند

براساس گزارش رسانه Axios، بخش منابع انسانی بلیزارد بارها تبدیل به سپری شده بود که از افراد آزاردهنده محافظت می‌کرد. برای نمونه یک بار فردی قدرتمند در بلیزارد با عصبانیت به کارمند گفت که حق ندارد میز خود را ترک کند یا حتی دست به موبایل خود بزند. او وقتی این اتفاق را به بخش منابع انسانی گزارش داد، با واکنش عجیبی از سوی اعضای آن مواجه شد.

وی فهمید که آن‌ها عملا طرف فرد اجبارکننده را گرفته‌اند و حتی رفتار شرکت با او تغییر کرد. دیگر به وی پروژه‌ی خاصی داده نمی‌شد و تا سه سال بعد هیچ فرصتی برای ترفیع گرفتن پیدا نکرد. یک کارمند دیگر از لحاظ فیزیکی مورد لمس‌های نادرست قرار گرفته است و وقتی مشکل را به بخش منابع انسانی گزارش داد، با این واکنش مواجه شد که چون موقع صحبت راجع به موضوع خیلی احساسی نمی‌شود، آن‌ها نمی‌توانند حرف‌های وی را به‌صورت کامل باور کنند.

بخش منابع انسانی شرکت بلیزارد طی سال‌ها انقدر پروتکل‌های مبهم و عجیبی برای گزارش مشکلات داشت که اصلا بسیاری از کارمندها سراغ آن نمی‌رفتند. حتی این بخش با گذر زمان کوچک‌تر از قبل شد و تعداد کارمندهای آن کاهش یافتند. همچنین اعضای بخش منابع انسانی بسیاری از گزارش‌های جدی مربوط‌به آزار و اذیت‌های تحمیل‌شده را هرگز روی کاغذ مستند نمی‌کردند.

لوگو آبی و سفید شرکت بلیزارد اینترتینمنت

بابی کوتیک، رئیس اکتیویژن بلیزارد چند روز قبل گفت که شرکت وارد تحقیقات داخلی می‌شود و تمام افراد گناهکار را اخراج می‌کند. او مجددا بارها و بارها روی «جا نداشتن تبعیض، آزار و اذیت و رفتارهای غیرمنصفانه» تاکید داشت و ادعا کرد که اکتیویژن بلیزارد چنین رفتارهایی را تحمل نمی‌کند. وی گفت تک‌تک افراد مسئول باید پاسخ‌گو باشند و به خاطر کارهای خود جواب پس می‌دهند. شرکت بلیزارد روزهای عجیبی را پشت سر می‌گذارد و بعید نیست که افراد بیشتری هم به‌زودی از آن جدا شوند.


منبع PC Gamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده