نویسنده: هومن فلاحی
// سه شنبه, ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۴۶

احتمال ساخت بازی The Outer Worlds 2 با آنریل انجین 5

قسمت دوم بازی نقش آفرینی The Outer Worlds از استودیوی Obsidian احتمالا با موتور آنریل انجین 5 ساخته خواهد شد.

براساس آگهی شغلی جدیدی که روی وب‌سایت استودیوی آبسیدین منتشر شده است، پروژه جدید این شرکت با موتور گرافیکی Unreal Engine 5 که سال گذشته توسط اپیک گیمز معرفی شد توسعه پیدا می‌کند. طبق مطلبی که اکانت توئیتری Klobrille که از کاربران مطلع از استودیوهای داخلی مایکروسافت به حساب می‌آید منتشر کرده است، آگهی شغلی جدید این استودیو به‌طور مستقیم به همین موضوع اشاره دارد.

در این آگهی، آبسیدین از برنامه‌نویسان و دیزاینرهای آشنا به موتور آنریل و نرم‌افزار Houdini که برای طراحی انیمیشن‌های درون بازی به کار می‌رود، دعوت می‌کند تا برای کمک به مراحل ساخت بازی نقش آفرینی بعدی این استودیو به آن‌ها ملحق شوند. در ادامه‌ی این آگهی آبسیدین مهارت کار با سیستم‌های جزئی موتور آنریل و به‌طور خاص آشنایی با فناوری‌های جدید نسخه پنجم از این موتور بازی‌‌سازی را به‌عنوان نقطه‌های مثبت داوطلبان فعالیت در این استودیو می‌شمارد. آشنایی با موتور گرافیکی شرکت اپیک به‌عنوان یک نکته کلیدی در بخش‌های دیگر این آگهی شغلی نیز به چشم می‌خورد.

لوگوی موتور Unreal Engine 5

در حال حاضر استودیوی Obsidian Entertainment مراحل توسعه دو بازی نقش آفرینی برای پلتفرم‌های مایکروسافت را طی می‌کند. از آغاز ساخت بازی Avowed که تابستان گذشته در جریان رویداد E3 2020 شرکت مایکروسافت معرفی شد مدت‌ها می‌گذرد و جذب مهندسان مسلط به نسخه جدید موتور آنریل برای این بازی و تغییر موتور گرافیکی پایه بازی در میانه ساخت آن بعید به‌نظر می‌رسد؛ از طرف دیگر ساخت بازی نقش‌آفرینی The Outer Worlds 2 به‌تازگی آغاز شده است و بنابراین این استخدام‌های جدید به احتمال قوی به این بازی مرتبط هستند.

علاوه‌بر آبسیدین، تعدادی دیگر از استودیوهای داخلی ایکس باکس مانند کوالیشن، Undead Labs، نینجا تئوری و inXile Entertainment نیز پیش از این استفاده از موتور آنریل انجین 5 را برای ساخت پروژه‌های جدید خود اعلام کرده بودند. حالا به‌نظر می‌رسد پنجمین عضو این تیم استودیوی آبسیدین با بازی The Outer Worlds 2 خواهد بود. استفاده مشترک تیم‌های مختلف بازی‌سازی ایکس باکس از یک موتور گرافیکی واحد قطعا می‌تواند به بالا رفتن بازدهی و اشتراک دانش و مهارت‌های برنامه‌نویسان هر استودیو با اعضای دیگر این مجموعه منجر شود.

بازی The Outer Worlds 2 که در جریان رویداد مشترک E3 2021 ایکس باکس و بتسدا معرفی شد، در تاریخ نامشخصی برای کامپیوتر و ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس عرضه خواهد شد.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده