// یکشنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۰

The Elder Scrolls 6 تا بعد از عرضه Fable منتشر نمی‌شود

فیل اسپنسر در مصاحبه‌ای با آی‌جی‌ان گفته The Elder Scrolls 6 تا مدتی پس از عرضه‌ی بازی Fable و بازی Avowed منتشر نخواهد شد.

بازی The Elder Scrolls 5: Skyrim در سال ۲۰۱۱ عرضه شد و طرفداران الدر اسکرولز پس از آن سال‌ها بود که منتظر معرفی نسخه‌ی جدید این مجموعه اکشن-نقش‌آفرینی بودند. بتسدا سرانجام پس از ۷ سال و در جریان E3 سال ۲۰۱۸ از The Elder Scrolls 6 با انتشار تریلری سینمایی رونمایی کرد. از آن زمان تاکنون تقریبا اطلاعات خاصی از نسخه‌ی ششم الدر اسکرولز منتشر نشده است و این‌طور که به‌نظر می‌رسد، تاریخ انتشار آن نیز به این زودی‌ها نخواهد بود.

فیل اسپنسر اخیر در پادکستی از آی‌جی‌ان شرکت کرده است. او و مجری‌های این پادکست یک‌ساعته به مناسبت سالگرد ۲۰ سالگی ایکس باکس درباره‌ی گذشته، حال و آینده‌ی این برند صحبت کردند. دراین‌میان بحث به مقایسه‌ی بین Fable استودیوی Playground Games، بازی The Elder Scrolls 6 از بتسدا و Avowed استودیوی Obsidian کشیده شد.

برخی‌ها فکر می‌کنند که بازی Avowed قرار است رقیب جدی سری الدر اسکرولز باشد و به آن لقب «نابودگر اسکایریم» داده‌اند. یکی از مجری‌های پادکست در همین راستا از اسپنسر می‌پرسد که آیا Avowed پاسخ مایکروسافت به مجموعه‌ی الدر اسکرولز است؟ رئیس ایکس باکس البته چنین چیزی را رد می‌کند و می‌گوید سه بازی اشاره‌شده در بالا کاملا از یکدیگر متمایز هستند. پس از این اسپنسر اعلام می‌کند The Elder Scrolls 6 تا مدتی پس از عرضه‌ی بازی Fable و بازی Avowed منتشر نخواهد شد.

لوگوی بازی Fable با پس زمینه جنگل و قصر

بازی فیبل در حال حاضر تاریخ انتشار مشخصی ندارد و مانند الدر اسکرولز 6 هنوز اطلاعات خاصی از آن منتشر نشده است. برای مثال، هنوز مشخص نیست که این بازی قرار است ریبوتی بر مجموعه‌ی Fable استودیوی Lionhead باشد یا دنباله‌ی آن یا حتی پیش‌درآمدی از آن. جف گراب، روزنامه‌نگار وب‌سایت گمیزبیت و یکی از اینسایدرهای شناخته‌شده‌ی صنعت بازی می‌گوید Fable به همراه Avowed، Perfect Dark و Hellblade 2 در سال ۲۰۲۳ منتشر می‌شود.

اگر اطلاعات گراب درست باشد، طرفداران احتمالا حداقل تا سال ۲۰۲۴ نباید منتظر The Elder Scrolls 6 باشند. حتی می‌توان گفت عرضه‌ی بازی در سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ نیز خیلی دور از ذهن نیست. اگر دی‌ال‌سی‌ها و اسپین‌آف‌های الدر اسکرولز را مانند The Elder Scrolls: Online و The Elder Scrolls: Blades درنظر نگیریم، بین عرضه‌ی نسخه‌ی پنجم و ششم این مجموعه احتمالا حدود ۱۵ سال فاصله خواهد افتاد که زمان کمی نیست. بااین‌حال، این را هم باید درنظر بگیریم که احتمالا بیشتر تمرکز بتسدا در حال حاضر روی ساخت بازی Starfield و انتشار به‌موقع آن است.

بازیکن در حال استفاده از شمشیر و قدرت جادویی در بازی Avowed

همان‌طور که بالاتر گفته شد، فعلا اطلاعات و جزئیات خاصی از الدر اسکرولز 6 منتشر نشده و تنها می‌دانیم که ساخت آن در مرحله‌ی طراحی به سر می‌برد. همچنین برخی طرفداران حدس می‌زند مکان الدر اسکرولز بعدی Hammerfell باشد که ناحیه‌ای بیابانی در غرب اسکایریم است. ناحیه‌ی همرفل پس از بازی The Elder Scrolls 2: Daggerfall  که در سال ۱۹۹۶ منتشر شد، در هیچ‌یک از نسخه‌های بعدی الدر اسکرولز وجود نداشت.

در پادکست همچنین از اسپنسر پرسیده شد که آیا The Elder Scrolls 6 یک بازی انحصاری ایکس باکس خواهد بود؟ که اسپنسر از دادن پاسخی شفاف طفره رفت. فارغ از اینکه جدیدترین نسخه‌ی الدر اسکرولز انحصاری ایکس باکس باشد یا خیر، به‌نظر می‌رسد که طرفداران مجموعه باید مدت بیشتری صبر کنند تا خبر جدیدی از بازی جدید بشوند یا تریلری از گیم‌پلی آن ببینند. البته در این فاصله‌ای که تا انتشار The Elder Scrolls 6 داریم، ایکس باکس‌بازها و پی سی‌بازها می‌توانند خود را با Fable و Avowed سرگرم کنند.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع GameRant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده