// دوشنبه, ۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۴

کارگردان Rainbow Six Siege: این بازی دنباله نیاز ندارد

کارگردان خلاق Rainbow Six Siege اخیرا در پاسخ یکی از بازیکنان گفته تیم ساخت بازی تمایلی به ساخت دنباله برای آن ندارد و اینکه رینیو سیکس سیج آینده قرار است به‌شدت با سیج امروز متفاوت باشد.

بازی Rainbow Six Siege بدون شک یکی از پول‌سازترین آثار حال حاضر یوبیسافت محسوب می‌شود که پس از گذشت تقریبا ۶ سال از عرضه‌ی آن، هنوز میلیون‌ها نفر بازیکن در سراسر دنیا آن را بازی می‌کنند و به‌نظر می‌رسد که این تعداد نه کاهش، بلکه در حال افزایش است. رینبو سیکس سیج از زمان معرفی‌اش در سال ۲۰۱۵ تاکنون تغییرات زیادی کرده و هرسال اپراتورها، نقشه‌ها و محتوای جدیدی به آن اضافه شده است. البته احتمالا درمیان طرفداران بی‌شمار این بازی شوتر تاکتیکی کسانی وجود دارند که می‌خواهند بدانند آیا در آینده‌ی نزدیک دنباله‌ای برای آن ساخته خواهد شد یا خیر.

به‌نظر می‌رسد که جواب این سؤال منفی است و سازندگان Rainbow Six Siege در یوبیسافت علاقه‌ای به ساخت دنباله یا نسخه‌ای جدید از این بازی ندارند. یکی از کاربران ردیت دراین‌باره از یوبیسافت سؤال کرده و لیروی آتاناسوف (Leroy Athanassof)، کارگردان خلاق رینبو سیکس سیج به این کاربر پاسخ داده است. او می‌گوید تیم ساخت رینبو سیکس سیج علاقه‌ای به ساخت دنباله‌ برای آن ندارد و آن‌ها بیشتر ترجیح می‌دهند که با انتشار آپدیت‌های مستمر، همچنان روی نسخه‌ی فعلی بازی و گسترش و بهبود آن کار کنند. آتاناسوف اشاره می‌کند این کاری است که تیم توسعه‌ی بازی سال‌ها است در حال انجامش است.

آتاناسوف توضیح می‌دهد: «سیج بازی است که مدام در حال تغییر و تکامل است. رینیو سیکس سیج آینده قرار است به‌شدت با سیج امروز متفاوت باشد؛ در حدی که حتی می‌توانیم آن را Siege 2 بنامیم. من و تیمم به‌شدت معتقدیم که می‌توانیم چنین تغییرات بزرگی را در چارچوب فعلی سیج اعمال کنیم.»

Rainbow Six Siege

آتاناسوف در ادامه می‌گوید: «نسخه‌ی دوم Rainbow Six Siege یک بازی جدید خواهد بود که باید محیط آن تغییر کند و احتمالا سیستم اینونتوری جدید نیز بخواهد؛ شاید حتی تیم ساخت آن نیز متفاوت باشد. ما فکر نمی‌کنیم که کار روی چنین نسخه‌ای چیزی باشد که جامعه‌ی بازیکنان به آن نیاز داشته باشند. ما به سرمایه‌گذاری شما (خطاب به بازیکنان) در رینیو سیکس سیج اهمیت می‌دهیم و به همین خاطر نمی‌خواهیم به سراغ ساخت یک نسخه‌ی جدید از بازی برویم. درعوض می‌خواهیم از سرمایه‌‌ی شما حفاظت کنیم و با بهبود بازی، ارزش آن را افزایش دهیم. کاری که ما می‌کنیم مانند این است که دست به بازسازی خانه‌ی قدیمی خود بزنید و آن را دوباره زیبا و جذاب کنید.»

این اولین‌بار نیست که سازندگان Rainbow Six Siege می‌گویند برنامه‌ای برای ساخت نسخه‌ی تازه‌ای از بازی ندارند. البته باتوجه‌به موفقیت‌های زیادی که رینبو سیکس سیج کسب کرده و می‌کند، خیلی عجیب نیست که یوبیسافت تمایل داشته باشد همچنان از نسخه‌ی فعلی بازی لایو سرویس خود پشتیبانی کند. همچنین باید دید که آیا Rainbow Six Extraction نیز می‌تواند به اندازه‌ی سیج محبوبیت کسب کند یا خیر. Rainbow Six Siege در حال حاضر روی پلتفرم‌های پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان و پی سی در دسترس است و از اوایل سال ۲۰۲۲ قرار است از کراس پلی و قابلیت کراس پراگرشن (قابلیت ثبت میزان پیشرفت در بازی روی چند پلتفرم) پشتیبانی کند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی حرف‌های کارگردان خلاق Rainbow Six Siege چیست؟ آیا دوست دارید بازی فعلی گسترش پیدا کند یا تمایل دارید که نسخه‌ی جدیدی از آن ساخته شود؟ نظرات خود را در این خصوص با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده