// یکشنبه, ۲۷ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۴۲

شایعه: نینتندو کار ساخت ریمستر سه گانه Metroid Prime را تمام کرده است

جف گراب می‌گوید نینتندو کار ساخت نسخه‌ی ریمستر سه‌گانه‌ی Metroid Prime را تمام کرده، ولی به دلایلی فعلا قصد ندارد آن را منتشر کند.

طبق جدیدترین اخبار بازی، جف گراب، روزنامه‌نگار شناخته‌شده‌ی حوزه‌ی بازی از وب‌سایت ونچربیت به‌تازگی در جدیدترین قسمت برنامه‌ی ویدیویی وب‌سایت Giant Bomb شرکت و در آن ادعا کرده که نینتندو کار ساخت نسخه‌ی ریمستر سه‌گانه‌ی Metroid Prime را تمام کرده، ولی فعلا قصد ندارد آن را منتشر کند. گراب می‌گوید دلیل اینکه نینتندو رونمایی و عرضه‌ی این کالکشن را به تأخیر می‌اندازد این است که به‌خاطر همه‌گیری کرونا بخش تضمین کیفیت بازی با محدودیت مواجه شده است و اینکه نینتندو احتمالا می‌خواهد تاریخ انتشار آن به Metroid Prime 4 نزدیک باشد.

ادعای جدید جف گراب البته با ادعای یک روزنامه‌نگار دیگر در سال ۲۰۱۹ هم‌خوانی دارد. همچنین وب‌سایت VGC نیز به‌طور مستقل از منابع دیگر این خبر را شنیده است. جف گراب در این خصوص می‌گوید: «فکر می‌کنم که ساخت سه‌گانه متروید پرایم تمام شده و اینکه نینتندو بخواهد آن را حالا یا بعدا منتشر کند، به عوامل مختلفی بستگی دارد. فکر می‌کنم آن‌ها بازی را آماده‌ی انتشار در اختیار دارند و فقط باید تصمیم بگیرند چه زمانی آن را منتشر کنند.

البته نینتندو این اواخر زیاد از این کارها (تأخیر در عرضه‌ی بازی‌ای که کار ساختش تمام شده) انجام داده است و این کارشان خیلی عجیب نیست. این موضوع اصلا به این معنی نیست که اتفاق بدی افتاده یا مثلا نینتندو دیگر امیدی به موفقیت متروید ندارد. موضوع فقط این است که برای نینتندو مسئله‌‌ای نیست که بخواهد بازی را برای عرضه در زمانی دیگر نگه دارد و الان دارد همین کار را انجام می‌دهد.»

گیم‌پلی سه‌گانه Metroid Prime

گراب در ادامه ادعا می‌کند که بزرگ‌ترین دلیل برای اینکه نینتندو انتشار ریمستر سه‌گانه Metroid Prime را عقب می‌اندازند این است که فرایند تضمین کیفیت آن‌ها به‌خاطر کرونا با محدودیت مواجه شده است: «فکر می‌کنم یکی از مشکلات بزرگی که نینتندو مدتی در دوران همه‌گیری با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کرد، انجام به موقع کار تضمین کیفیت بازی‌ها بود.

فکر می‌کنم آن‌ها منابع بخش تضمین کیفیت خود را در دوره‌ای تنها به یکی دو پروژه تخصیص دادند و این یعنی بازی‌هایی که اساسا کار ساخت‌شان به اتمام رسیده بود، باید در صف می‌ماندند تا کار تضمین کیفیت یکی دو بازی مهم که انجام آن به‌صورت دورکاری بود، به پایان برسد. در ژاپن فعلا قرنطینه‌های سراسری اعمال می‌شوند و فکر نمی‌کنم فرایند تضمین کیفیت نینتندو به این زودی‌ها به روال عادی برگردد.»

گراب سپس دلیل دیگر تأخیر در انتشار ریمستر سه‌گانه متروید پرایم را توضیح می‌دهد: «تقریبا مطمئنم که عامل دیگر برای این تأخیر این است که نینتندو می‌خواهد کار بازاریابی سه‌گانه متروید پرایم درکنار متروید پرایم 4 انجام شود. امسال که قرار است شاهد عرضه‌ی Metroid Dread باشیم و به‌نظر می‌رسد هروقت که متروید پرایم 4 منتشر شود، سه‌گانه متروید پرایم هم در همان حوالی عرضه خواهد شد.»

نسخه‌ی Wii سه‌گانه متروید پرایم در سال ۲۰۰۹ منتشر شد که دو بازی ابتدایی آن از ریموت کنترل‌های مخصوص این کنسول پشتیبانی می‌کرد. همچنین یکی از طراحان ارشد سابق استودیو Retro که روی سه‌گانه‌ی متروید پرایم کار کرده بود، اخیر گفته که شک دارد پورت این کالکشن برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه شود.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده