// یکشنبه, ۲۷ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۹

قابلیت کراس پلی در راه Warframe ؛ ساخت نسخه موبایلی این بازی

دو قابلیت کراس پلی و سیو بین پلتفرمی قرار است به Warframe اضافه شوند. همچنین سازندگان بازی اعلام کرده‌اند که در حال کار روی نسخه‌ی موبایلی این بازی هستند.

بسیاری از طرفداران بازی Warframe سال‌ها است که از سازندگان آن می‌خواهند کراس پلی را به این بازی اضافه کنند. حال طبق جدیدترین اخبار بازی، در رویداد TennoCon 2021 اعلام شده که دو قابلیت کراس پلی و کراس سیو (سیو بین پلتفرمی) به وارفریم می‌آیند. این یعنی جامعه‌ی بازیکنان وارفریم دیگر براساس پلتفرمی که روی آن بازی‌ می‌کنند، جدا نمی‌شوند. همچنین معنی دیگر این موضوع این است که آپدیت‌های کنسولی این بازی از این به بعد به‌صورت همزمان با آپدیت‌های نسخه‌ی پی سی منتشر خواهند شد. علاوه‌بر این، استودیوی Digital Extremes، سازنده‌ی وارفریم اعلام کرده که در حال کار روی نسخه‌ی موبایلی این بازی است.

در جریان اعلام این اخبار همچنین گفته شده که بازیکنان به‌لطف کراس پلی و کراس سیو می‌توانند حساب کاربری وارفریم خود را از یک پلتفرم به دیگری منتقل کنند و با بازیکنان کنسول‌های دیگر وارد مچ‌میکینگ و بازی آنلاین شوند. البته بازی بین پلتفرمی و سیو بین پلتفرمی ویژگی‌های جدیدی نیستند و هرروز بازی‌هایی بیشتری از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند. بااین‌حال، سازندگان هیچ‌وقت قولی برای گنجاندن این ویژگی‌ها در وارفریم نداده بودند و حتی استیو سینکلر، کارگردان خلاق بازی در سال ۲۰۱۹ گفته بود اضافه کردن کراس پلی به وارفریم یکی از «پررسیک‌ترین کارهایی» است که دیجیتال اکستریمز می‌تواند انجام دهد.

سینکلر آن زمان گفت چالش اضافه کردن کراس پلی به وارفریم فقط به خود بازی و بسته‌های الحاقی متنوع آن مربوط نمی‌شود، بلکه مشکلاتی هم در زمینه‌ی مذاکره با صاحبان پلتفرم‌ها وجود دارد. البته سینکر از پلتفرم خاصی نام نبرد؛ ولی می‌دانیم که سونی در گذشته در مقابل اینکه بازیکنان ایکس باکس و نینتندو بتوانند با بازیکنان پلی استیشن بازی کنند، مقاومت می‌کرد.

شلدون کارتر، مدیر عملیاتی دیجیتال اکستریمز در بیانیه‌ای مطبوعاتی درباره‌ی اضافه شدن این دو قابلیت به وارفریم می‌گوید: «جامعه‌ی بازیکنان برای ما بسیار اهمیت دارد و ارائه کردن کراس پلی و کراس سیو تنها یکی از کارهایی است که ما برای اینکه بازیکنان بیشتری را به هم نزدیک کنیم، انجام می‌دهیم. یکی دیگر از کارهایی که قصد داریم انجام دهیم این است که تجربه‌ی مبارزات سریع، روان و پرزدوخورد وارفریم را به پلتفرم‌های گیمینگ دیگر بیاوریم.»

هنوز معلوم نیست که کراس پلی و کراس سیو چه زمانی به وارفریم اضافه می‌شوند و دیجیتال اکستریمز فقط گفته که در حال حاضر در تلاش است تا کار روی آن‌ها تمام کند.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع PC Gamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده