// شنبه, ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۱

رجی فیس امی در حال نوشتن کتابی درباره زندگی و دوران کاری خود است

رجی فیس امی، رئیس سابق نینتندو آمریکا که یکی از چهره‌های مهم صنعت بازی محسوب می‌شود، در حال نوشن کتابی درباره‌ی زندگی خصوصی و حرفه‌ای خود است.

رجی فیس امی (Reggie Fils-Aime) را می‌توان یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های صنعت بازی در بیش از دو دهه‌ی اخیر دانست. نقش او در شکل‌دهی به نینتندوی امروز غیرقابل ‌انکار است. فیس امی در دوران سختی هدایت نینتندو را برعهده گرفت و در طول سال‌های مدیریتش توانست این شرکت ژاپنی را به تعالی برساند. فیسی ام در سال ۲۰۱۹ از سمت خود یعنی ریاست نینتندو آمریکا کناره گرفت و حالا خبر رسیده که او در حال نوشتن کتابی درباره‌ی زندگی و حرفه‌ی خود است.

فیس امی اخیرا در توییتر خود اعلام کرده که در حال نوشتن کتابی به نام Disrupting the Game: From the Bronx to the Top of Nintendo (به هم زدن بازی: از برانکس تا عرش نینتندو) است و اینکه آن را در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۲۲ (۴ فروردین ۱۴۰۱) منتشر خواهد کرد. در وب‌سایت آمازون نوشته شده که این کتاب درباره‌ی چالش‌های بسیاری است که رجی در طول زندگی خصوصی و حرفه‌ای خود با آن‌ها مواجه شده است. همچنین کتاب شامل درس‌هایی می‌شود که او به‌عنوان کسی در زندگی‌اش آموخته که فرزند یک خوانواده‌ی مهاجر هائیتیایی بوده، در منطقه‌ی برانکس شهر نیویورک بزرگ شده و توانسته The Big N (لقب نینتندو) را به دوران جدیدی هدایت و وجهه‌ی عمومی دوست‌داشتنی این شرکت را همچنان حفظ کند.

کتاب جدید رجی فیس امی ظاهر قرار است به جنبه‌های مختلفی زندگی کاری او بپردازد. جنبه‌هایی مانند سبک رهبری فیس امی، مداومت او در انجام کارها و رویکردش نسبت به مفهوم خوشبختی. همچنین در بخش‌هایی از کتاب درباره‌ی موارد دیگر زندگی حرفه‌ای او صحبت می‌شود. برای مثال، او چگونه توانست دنیای کسب‌و‌کار را به تصرف خود درآورد یا مثلا با وجود مخالفت دیگران او باید تصمیم‌های تجاری شجاعانه‌ای می‌گرفت و اینکه چگونه باید دید خلاقانه‌ای به‌دست آورد. به‌نظر می‌رسد که بیشتر محتوای کتاب به دوران کاری فیس امی در نینتندو می‌پردازد. بااین‌حال، ظاهرا او درباره‌ی دوران قبل و بعد از نینتندو نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد.

فیس امی پس از بازنشستگی از نینتندو مشغول کارهای جدیدی شده و در حال حاضر عضو هیئت‌مدیره‌ی چند شرکت است. او همچنین قبل از نینتندو فعالیت‌های جالبی داشته است. برای مثال، برای رستوران‌های زنجیره‌ای پیتزا هات کار کرده بود و زمانی‌که در شبکه‌ی کابلی VH1 مشغول بود، برای کمک به بازماندگان حملات ۱۱ سپتامبر توانست ۳۵ میلیون دلار جمع‌آوری کند.

علاوه‌بر این، کتاب مذکور احتمالا پر از نقل‌قول‌های معروف و به‌یادماندنی فیس امی است. در توضیحات آمازون به یکی از نقل‌‌قول‌های بسیار مشهور او اشاره شده که در جریان E3 سال ۲۰۰۴ گفته بود: «اسم من رجیه؛ من قراره الان یا بعدا بزنم رقبام را بترکونم و ما قراره چند تا بازی بسازیم.» او در کل دارای یک حس طنز قوی است و حتی از اینکه گیمرها به او لقب رجیناتور (بر وزن ترمیناتور) داده‌اند، خوشحال است. فیس امی حتی در توییتر نیز با طرفداران شوخی می‌کند و به‌نظر می‌رسد کتاب جدیدش فرصت دیگری باشد تا ازطریق طنز با بازیکنان ارتباط برقرار کند.

Reggie Fils-Aime

رجی فیس امی در سال ۲۰۰۳ و در دوران کنسول گیم‌کیوب به نینتندو پیوست. اگرچه از گیم‌کیوب به نیکی یاد می‌‌شود؛ ولی نینتندو آن زمان سال‌های سختی را پشت‌سر می‌گذاشت و فیس امی در چنین دورانی به سمت معاون ارشد فروش و بازاریابی آن درآمد. او در آن سال‌ها ثبات را به نینتندو بازگرداند و با عرضه‌ی کنسول محبوب Wii، آن را به یک شرکت به‌شدت موفق تبدیل کرد. فیس امی یدر سال ۲۰۰۶ به ریاست شعبه‌ آمریکای نینتندو رسید و درکنار شیگرو میاموتو و ساتورو ایواتا، به یکی چهره‌های مطرح نینتندو تبدیل شد.

فیس امی معمولا در نمایش‌های E3 نینتندو حضور داشت و از اخبار مهم یا بازی‌های بزرگ این شرکت رونمایی می‌کرد. او برای مثال در زمان معرفی Wii Balance Board، نینتندو DS، گیم‌بوی میکرو و Wii U حضور داشت. فیس امی درنهایت در زمان کنسول نینتندو سوییچ و در دوران اوج از نینتندو خداحافظی کرد و از خود میراثی قابل ‌احترام به‌جای گذاشت و طرفداران او و نینتندو احتمالا مشتاقانه منتظر خواندن داستان او هستند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی کتاب رجی فیس امی چیست؟ آیا شما هم جزو کسانی هستید که دوست دارند این کتاب را بخوانند؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع GameRant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده