// شنبه, ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۴

شکایت اتحادیه علوم کامپیوتر فرانسه از یوبیسافت

یوبیسافت از ماه‌ها قبل با پرونده‌های مربوط‌به آزار و اذیت کارمندها دست‌وپنجه نرم می‌کند و حالا اتحادیه Solidaires Informatique فرانسه به‌صورت رسمی از این شرکت شکایت کرده است.

شکایت ایجادشده توسط اتحادیه همبستگی کارمندهای علوم کامپیوتر در فرانسه برخی از اعضای بالامقام شرکت یوبیسافت را هدف می‌گیرد؛ از جمله ایو گیلمو، مدیرعامل یوبیسافت و سرج هسکوئت، رئیس سابق دفتر خلاقیت شرکت که تمام تیم‌های بازی‌سازی یوبیسافت سال‌ها باید به او گزارش می‌دادند. شکایت جدید دیروز در یک دفتر جنایی کشور فرانسه توسط ماود بکرز، یک وکیل رسمی ثبت شده است.

انتشار گزارش‌های مختلف راجع به آزار و اذیت کارمندهای شرکت یوبیسافت و ماجرای تلاش اتحادیه برای شکایت آن از سال گذشته کلید خورد. در این بین تغییراتی اتفاق افتادند. اما درحالی‌که یوبیسافت تاکید می‌کند که دیگر قصه کاملا تمام شده است، همچنان مطابق گزارش‌ها بسیاری از مشکلات پابرجا هستند و حتی تمامی افراد خاطی هم اخراج هم نشده‌اند. شکایت رسمی اتحادیه از طرف چندین و چند بازی‌سازی انجام می‌شود که اتفاقاتی بد در یوبیسافت برای آن‌ها رخ داده‌اند. شکایت جدید دقیقا به برخی از افرادی اشاره می‌کند که هنوز مقام‌های بالایی در شرکت فرانسوی دارند.

متن شکایت می‌گوید که افرادی همچون تامی فرانسوا از مقام بالاتر خود نسبت به کارمندها برای به ستوه آوردن آن‌ها بهره بردند و بخش منابع انسانی شرکت هم کاری علیه سواستفاده‌کنندگان از قدرت انجام نداده است. حتی ایو گیلمو نیز متهم به این شده است که از وضعیت اطلاع داشت و جلوی افراد خلافکار را نگرفته است. در نتیجه وقتی مدیرعامل شرکت جلوی انسان‌های غلط را نگرفت، چنین رفتارهایی در یوبیسافت بیشتر و بیشتر شدند.

لوگو سفید یوبیسافت روی بک گراند سیاه

شکایت به قدری جدی است که فارغ از افراد، کل شرکت یوبیسافت را هم برای «آزارهای سازمان‌یافته‌ی کارمندها» مورد هدف قرار می‌دهد. اتحادیه می‌گوید که یوبیسافت با اولیت دادن سود مالی به هر مورد دیگر به افراد خطاکار اجازه داد که در جایگاه خود بمانند. در نتیجه اذیت کردن کارمندها تبدیل به یکی از عادات برخی از اعضای قدرتمند تیم اصلی یوبیسافت شده بود. اتحادیه اعلام کرد که تمامی افراد دیگری که موقع کار در یوبیسافت متحمل چنین آزارهایی شده‌اند، می‌توانند ایمیل بدهند و بدون نگرانی شکایت را به تیم قانونی بسپارند. آن‌ها به هیچ عنوان نباید پولی بدهند و تمام هزینه‌های شکایت توسط اتحادیه Solidaires Informatique فرانسه تأمین می‌شود. حتی اگر بازی‌ساز مورد بحث، عضو این اتحادیه نباشد.

باید دید که درنهایت وضعیت برای شرکت یوبیسافت چگونه رقم خواهد خورد. چون این مسئله کاملا جدی به نظر می‌رسد و ظاهرا تلاش‌های شرکت فرانسوی برای اشاره به تمام‌شده بودن آن، غیرواقعی و نه‌چندان قابل اعتنا از آب درآمده‌اند.


منبع TechRaptor
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده