// شنبه, ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۳

سبقت ایکس باکس سری ایکس از پلی استیشن 5 در بازار آمریکا طی ماه ژوئن

باتوجه به گزارش‌های منتشر شده از سوی NPD، ایکس باکس سری ایکس بهترین درآمد حاصل از فروش در ماه ژوئن در بازار آمریکا را از آن خود کرده است.

رقابت کنسول‌ها در زمینه فروش همیشه یکی از موارد جالب در صنعت بازی‌های ویدیویی بوده است. به‌تازگی گروه تحلیل‌گر NPD آمار فروش ماه ژوئن را در دسترس قرار داده‌اند. در جریان ماه گذشته میلادی، شاهد برتری نینتندو سوییچ و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس در زمینه‌های مختلفی بوده‌ایم. 

نینتندو سوییچ در ماهی که گذشت توانسته است بهترین عملکرد از نظر تعداد دستگاه‌های فروخته شده را در میان سایر کنسول‌ها را داشته باشد. این در حالی است که ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس بهترین عملکرد از نظر فروش دلاری یا همان درآمد حاصل از فروش کنسول را به خود اختصاص اختصاص داده است.

باوجود قیمت بالاتر پلتفرم مایکروسافت نسبت به نینتندو سوییچ، وجود این امر طبیعی است. ازطرفی، فروش ایکس باکس در ماه ژوئن به‌لطف رویداد E3 2021 افزایش یافت و همچنین توانست رکورد فروش خود را که مربوط‌به ماه ژوئن سال گذشته بود، بشکند. بااین‌حال نینتندو سوییچ همچنان بهترین فروش هم از نظر تعداد و هم درآمد را در سال ۲۰۲۱ تابه‌امروز به نام خود ثبت کرده است. 

در آن سوی میدان، پلی استیشن 5 همچنان از کمبود دستگاه رنج می‌برد، اما همچنان فروش خوب خود را حفظ کرده است. با تمام این کمبودها، همچنان لقب سریع‌ترین فروش کنسول خانگی در آمریکا تابه‌امروز را در اختیار دارد. از نظر آمار کلی فروش سخت‌افزار در ماه ژوئن در بازار آمریکا، کاربران ۴۰۱ میلیون دلار خرج سخت‌افزارها کرده‌اند که شاهد رشد ۱۱۲٪ نسبت به ماه ژوئن سال گذشته هستیم. همچنین رقم ذکر شده به بیشترین میزان خرج شده برای سخت‌افزار پس از آمار شگفت‌انگیز ۶۱۷ میلیون دلار در سال ۲۰۰۸ تبدیل شده است. 

درانتها مشخص شده که کاربران از زمان شروع سال ۲۰۲۱ تابه‌امروز ۲.۳ میلیارد دلار خرج سخت‌افزار کرده که رشد ۴۵ درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته را نشان می‌دهد. در انتها نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ 


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده