// چهار شنبه, ۱۶ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۰

بازی بزرگ جدید Assassin’s Creed یک لایو سرویس آنلاین خواهد بود

رسانه‌ی بلومبرگ در گزارشی اختصاصی که مهم‌ترین بخش‌های آن به‌صورت رسمی توسط یوبیسافت هم تایید شده‌اند، اطلاعاتی راجع به بازی Assassin’s Creed Infinity منتشر کرد.

استودیوهای متفاوت یوبی‌سافت مشغول کار روی یک پروژه با اسم رمز Assassin’s Creed Infinity شده‌اند که به‌دنبال دستیابی به موفقیت‌های مالی عظیم فورتنایت و بخش آنلاین بازی GTA V است؛ یک بازی لایو سرویس رایگان که مدام گسترش می‌یابد و محتوای بیشتر دریافت می‌کند. این پروژه که ظاهرا از لحاظ ابعاد تولیدی بزرگ‌ترین بازی Assassin’s Creed خواهد بود، قرار است پرفروش‌ترین مجموعه‌ی متعلق به یوبیسافت را بزرگ‌تر از همیشه کند. زیرا عملا یک پلتفرم آنلاین به وجود می‌آورد که در آن چند تنظیمات داستانی وجود دارد؛ ماجراهای اساسین‌های مختلف در کشورها و بازه‌های زمانی متفاوت.

همچنین طی ماه‌ها و سال‌ها، مدام مراحل و تجربه‌های بیشتری به بازی اضافه می‌شوند. حتی ممکن است که تجربه‌های مختلفی که در بازی Assassin’s Creed Infinity قرار می‌گیرند، متفاوت با یکدیگر به‌نظر برسند و گیم‌پلی یکسانی نداشته باشند. اما همه‌ی آن‌ها متصل به یکدیگر خواهند بود. البته سازندگان هنوز در رابطه با همه‌ی جزئیات بازی Assassin’s Creed Infinity به تصمیم‌گیری نهایی رسیده‌اند. تمامی اطلاعات موجود در این خبر به گزارش اختصاصی جدید بلومبرگ تعلق داشتند. یوبیسافت هم اکثر آن‌ها را به‌صورت رسمی در سایت خود تایید کرد.

چهره غمگین مردم شهر لندن در بازی Assassin's Creed Syndicate

یوبیسافت به‌دنبال دستیابی به موفقیت‌های مالی بسیار بزرگ فورتنایت و بخش آنلاین بازی Grand Theft Auto V است

از سال ۲۰۰۷ تا به امروز، یوبی‌سافت مدام نسخه‌های جدید از سری بازی Assassin’s Creed را به بازار فرستاده است. قسمت‌های مختلف این مجموعه به‌صورت کلی تا به امروز بیشتر از ۱۵۵ میلیون نسخه فروش داشته‌اند؛ به مراتب بیشتر هر سری بازی دیگر شرکت یوبیسافت. به همین خاطر بر کسی پوشیده نیست که Assassin’s Creed باارزش‌ترین مجموعه‌ی تاریخ یوبیسافت از لحاظ موفقیت مالی است.

در همین حین بازی GTA 5 به‌تنهایی به بیشتر از ۱۴۰ میلیون نسخه فروش رسید و از آغاز سال گذشته تا به امروز، ارزش سهام تیک-تو را ۴۲ درصد بالا برد. طی همین بازه‌ی زمانی، ارزش سهام یوبیسافت تقریبا ثابت ماند و کم‌وبیش از جای خود تکان نخورد. راک استار به‌زودی در حالی به تولد هشت‌سالگی بازی GTA V نزدیک می‌شویم، نسخه‌ی نسل ۹ بازی GTA V را عرضه خواهد کرد. یوبیسافت باتوجه‌به همین موفقیت‌های عظیم که نتیجه‌ی گسترش یافتن مداوم بخش آنلاین بازی GTA 5 هستند، به سراغ پروژه‌ی Assassin’s Creed Infinity رفت؛ تا به موفقیت‌های مالی بسیار بسیار بزرگ محصولاتی همچون فورتنایت برسد.

معمولا قسمت‌های مختلف سری بازی Assassin’s Creed با چند هزار کارمند در حدودا ۱۲ استودیو ساخته می‌شوند. وظیفه‌ی رهبری پروژه را هم به‌صورت یکی در میان، به‌طور معمول تیم Montreal یوبیسافت و تیم Quebec یوبیسافت برعهده گرفته‌اند؛ بازی Assassin’s Creed Valhalla در اصل متعلق به تیم Montreal بود و بازی Assassin’s Creed Odyssey به‌عنوان اثر تیم Quebec معرفی می‌شود. اما با Assassin’s Creed Infinity این پروسه هم دچار تغییر می‌شود.

اتزیو بر فراز ساختمان ها در بازی Assassin's Creed یوبیسافت

یوبیسافت از ماه آوریل سال جاری میلادی عملا تیم Montreal و تیم Quebec را تبدیل به یک تیم کرد. هر دو شعبه اکنون یک کارگردان مدیریت‌کننده‌ی گروه (جاناتان دیومونت، سازنده جهان بازی Assassin’s Creed Syndicate و کارگردان بازی Assassin’s Creed Odyssey در کبک و کلینت هاکینگ، نویسنده و کارگردان مجموعه بازی Splinter Cell و بازی Far Cry 2 در مونترآل) دارند و تیم ترکیبی به وجود آمده به‌عنوان سازنده‌ی اصلی پروژه Assassin’s Creed Infinity شناخته می‌شود. اما به‌گفته‌ی جیسون شرایر درنهایت از این به بعد باید تیم کبک را مدیریت‌کننده و رئیس اصلی بازی جدید Assassin’s Creed دانست و همین موضوع باعث ناراحتی برخی از اعضای شعبه‌ی مونترآل شد؛ بازی‌سازهایی که بعضی از آن‌ها به‌خاطر عدم علاقه به مسیر جدید سری بازی Assassin’s Creed یا خستگی از کار روی پروژه‌های بسیار بزرگ می‌خواهند به شرکت‌های دیگر بپیوندند. مونترآل اکنون پر از انواع‌واقسام استودیوهای بازی‌سازی است.

بلومبرگ می‌گوید این تنها مسئله‌ای نیست که برخی از کارمندهای یوبیسافت را آزرده‌خاطر می‌کند. یوبیسافت از چندین و چند ماه قبل با اتهاماتی راجع به بدرفتاری‌های متفاوت با کارمندهای خود مواجه شده است و سراغ برکناری بعضی از اعضا رفت. اما همچنان برخی از این افراد در شرکت باقی مانده‌اند. بازی‌سازهای سختی‌کشیده از کارهای آن‌ها هم به حضور این افراد در مقام‌های بالای شرکت یوبیسافت اعتراض دارند.

ممکن است که تجربه‌های مختلفی که در بازی Assassin’s Creed Infinity قرار می‌گیرند، متفاوت با یکدیگر به نظر برسند و حتی گیم‌پلی یکسانی نداشته باشند. اما همه‌ی آن‌ها متصل به یکدیگر خواهند بود. طی ماه‌ها و سال‌ها مراحل بیشتری به این بازی سرویس‌محور آنلاین اضافه می‌شوند

در واکنش به تمامی صحبت‌های مطرح‌شده در مقاله‌ی جدید بلومبرگ، یک زن به‌عنوان نماینده‌ی رسمی یوبیسافت صحبت‌هایی را مطرح کرد و در دست ساخت بودن بازی لایو سرویس آنلاین با اسم رمز Assassin’s Creed Infinity را به رسمیت شناخت: «یوبیسافت می‌خواهد با بازی Assassin’s Creed جدید از انتظارات طرفدارها فراتر برود؛ گیمرهایی که از ما می‌خواستند یک روش پایدارتر در برخورد با سری بازی AC را دنبال کنیم.

با تغییر سیستم کار روی مجموعه (اشاره به تبدیل شدن تیم Montreal و تیم Quebec به یک تیم واحد) به اتحاد بیشتری می‌رسیم؛ به روشی که بیشتر روی همکاری تیمی و کمتر روی استودیوهای خاص متمرکز است. این‌گونه ما بیشتر روی بازی‌سازهای بااستعداد تمرکز می‌کنیم؛ بی‌توجه به آن که در کدام بخش یوبیسافت کار می‌کنند.

در رابطه با اتهامات باید بگویم که پرونده‌ی همه مطالعه شده است. کارهای هر شخص باقی‌مانده در یوبیسافت توسط یک شرکت جداگانه مورد بررسی قرار گرفته‌اند؛ پس آن‌ها یا از اتهام تبرئه شده‌اند یا به شکل مناسب مورد جریمه قرار گرفتند. اما اگر تحقیقات نشان داده باشد که یک نفر باید از یوبیسافت حذف شود، او دیگر در تیم حضور ندارد».

پوستر بازی Assassin's Creed Brotherhood

یوبیسافت به‌صورت رسمی در سایت خود تایید کرد که مارک-الکسیس کوته از این به بعد تهیه‌کننده اجرایی اصلی مجموعه بازی Assassin’s Creed است؛ یکی از موسس‌های شعبه کبک یوبیسافت که حالا وظیفه‌ی مدیریت تیم مشترک کبک-مونترآل را برعهده دارد. او در ساخت بازی Assassin’s Creed Brotherhood نقش داشت، کارگردان اصلی بازی Assassin’s Creed Syndicate بود و تهیه‌کننده‌ی ارشد بازی Assassin’s Creed Odyssey محسوب می‌شد. اتین الونیر از شعبه مونترآل در کنترل تیم مشترک کبک-مونترآل یوبیسافت به مارک-الکسیس کوته کمک خواهد کرد.

یوبیسافت تایید کرد که دیگر مجموعه بازی Assassin's Creed به‌صورت کامل تحت مدیریت تیم مشترک مونترآل-کبک ساخته می‌شوند

جولین لفریا تهیه‌کننده‌ی ارشد بازی Assassin’s Creed Infinity (اسم رمز) است که سابقه‌ی سال‌ها کار در یوبیسافت مونترآل را دارد. او تهیه‌کننده‌ی بازی Assassin’s Creed Valhalla است و از سال ۲۰۰۷ روی این مجموعه کار می‌کند. وی روی همکاری شعبه کبک یوبیسافت و شعبه مونترآل یوبیسافت در قالب تیم مشترک کبک-مونترآل نظارت خواهد داشت. به‌صورت کلی این تیم مشترک سازنده‌ی اصلی بازی Assassin’s Creed Infinity است و چندین و چند استودیو دیگر یوبیسافت به آن کمک خواهند کرد؛ تا بازی Assassins Creed با چند هزار بازی‌ساز از چند استودیو ساخته شود.

یوبیسافت در پایان متن رسمی خبر منتشرشده در سایت خود نوشت: «امیدوار هستیم که شما در این سفر فوق‌العاده به ما بپیوندید و هیجان‌زده‌ایم تا اطلاعات بیشتر راجع به آینده‌ی بازی Assassin’s Creed Valhalla و بازی Assassin’s Creed Infinity را مدتی بعد با شما به اشتراک بگذاریم». متن بیانیه‌ی رسمی توسط ناتالی بوشار، مدیر استودیو کبک و کریستوف دیرنز، مدیر استودیو مونترآل نوشته شده است.


منبع UBISOFT Bloomberg
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده