// پنجشنبه, ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۰

علاقه برنامه نویس سابق Star Fox به ساخت یک دنباله اصیل برای این مجموعه

جایلز گودارد، یکی از برنامه‌نویسان نسخه‌ی اول Star Fox می‌گوید دوست دارد یک بازی جدید از این مجموعه بسازند و آن را به اصالتش برگرداند.

نام مجموعه‌ی اکشن-ماجراجویی Star Fox با نینتندو گره خورده است. سابقه‌ی این مجموعه به سال ۱۹۹۳ برمی‌گردد و شاید بسیاری ندانند که اولین نسخه‌ی آن به‌طور مشترک توسط نینتندو و یک استودیوی کوچک به نام Argonaut Software ساخته شد. این استودیو علاوه‌بر بازی استار فاکس، پردازنده‌ی کمکی Super F/X را برای SNES طراحی کرده بود که این کنسول با کمک آن می‌توانست گرافیک سه‌بعدی را پردازش کند.

آرگونات سافت‌ور همچنین بازی Star Fox 2 را در سال ۱۹۹۶ توسعه داده بود که البته در آن سال منتشر نشد. استار فاکس 2 پس از بیش از دو دهه در سال ۲۰۱۷ روی کنسول SNES Classic عرضه و بعدا روی سرویس آنلاین نینتندو سوییچ منتشر شد.

بااینکه آرگونات سافت‌ور در سال ۲۰۰۴ تعطیل شد؛ ولی کسانی که در این استودیو روی نسخه‌های اولیه‌ی استار فاکس کار کرده بودند، هنوز به این دو بازی و حال‌و‌هوای آن علاقه دارند. جایلز گودارد یکی از برنامه‌نویسانی بود که در آرگونات روی استار فاکس کار کرده بود. GameXplain مصاحبه‌ای با گودارد داشته و از او می‌پرسد دوست دارد روی چه آی‌پی‌هایی از نینتندو کار کند. گودارد در پاسخ می‌گوید بدش نمی‌آید دوباره روی مجموعه‌ی استار فاکس کار کند.

کاراکترهای نسخه اول مجموعه بازی Star Fox

او توضیح می‌دهد: «فکر می‌کنم ساخت نسخه‌ای جدید از استار فاکس جالب خواهد بود. البته نه به آن شیوه‌ای که بازی‌های دیگر این مجموعه ساخته شده‌اند. فکر کنم [اگر بخواهم یک استار فاکس جدید بسازم] آن را به دوران اولیه‌اش برمی‌گردانم. دوست ندارم مانند نسخه‌ی Star Fox Zero باشد که از حقه‌هایی پیش‌پا‌افتاده برای جذب مخاطب استفاده می‌کند. احتمالا مواردی مثل گردش آزادانه در بازی را هم در آن نمی‌گنجانم. دوست دارم آن را به اصالتش برگردانم و ویژگی‌هایی را در اثرم داشته باشم که باعث شده بودند Star Fox اوریجینال یک بازی سرگرم‌کننده باشد. نمی‌دانم چنین بازی‌ای چقدر محبوب خواهد شد؛ ولی فکر می‌کنم امتحان کردنش باحال است.» گودارد البته در ادامه اشاره می‌کند علاقه‌ای ندارد سبک بصری رترو استار فاکس اصلی را در دنباله‌ی آن پیاده کند.

همچنین به‌نظر می‌رسد نینتندو علاقه‌ای به ساخت یک بازی استار فاکس براساس آثار قدیمی این مجموعه نداشته باشد؛ چراکه طرفداران احتمالا بیشتر منتظر رونمایی از دنباله‌ی بازی Star Fox 64 هستند. گفتنی است که استار فاکس زیرو و Star Fox Guard آخرین نسخه‌های این مجموعه بودند که نمرات متوسطی از منتقدان دریافت کردند.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده