تاد هاوارد: Elder Scrolls 6 هنوز در مرحله طراحی قرار دارد
تاد هاوارد، کارگردان و طراح بازیهای ویدیویی از استودیوی بتسدا در اظهارات اخیر خود درباره دنباله مورد انتظار مجموعه The Elder Scrolls صحبت کرده است. The Elder Scrolls 6 اولینبار در جریان رویداد E3 2018 و با نمایش یک تیزر کوتاه معرفی شد و در آن زمان گفته شده بود که این بازی مراحل پیش تولید خود را در استودیو بتسدا پشت سر میگذارد. کنفرانس بتسدا در E3 2018 علاوهبراین، میزبان معرفی یک بازی جدید دیگر به نام Starfield نیز بود که این بازی قرار است پیش از قسمت جدید Elder Scrolls عرضه شود.
تاد هاوارد که علاوهبر کارگردانی بازی Starfield، به فرایند توسعهی بازی Elder Scrolls 6 نیز نظارت دارد، در مصاحبه جدید خود با تلگراف، اعلام کرد قسمت جدید Elder Scrolls از تکنولوژیهای استفاده شده در توسعه بازی استارفیلد استفاده خواهد کرد. استارفیلد قرار است در آبان سال آینده برای ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و پی سی منتشر شود. هاوارد در بخشی از اظهارات خود در اینباره میگوید:
«موتور گرافیکی Creation Engine 2 و تکنولوژی جدیدی که برای ساخت بازی Starfield توسعه داده شده، بهنوعی برای هردوی این بازیها مورد استفاده قرار میگیرد. درواقع این به پایه و اساس فنی بازیهای جدید ما تبدیل شده است. بخش عمدهی فعالیتهای ما در حال حاضر به بازی Starfield اختصاص دارد، اما همه مشغول انجام مسئولیتهای خود هستند تا پروژههای دیگر نیز بهصورت پیوسته و در هم تنیده آماده شوند.»
«میتوان گفت که The Elder Scrolls 6 همچنان در فاز طراحی قرار دارد، اما فعلاً درحال بررسی تکنولوژی مورد استفاده هستیم تا از قابلیتهای آن برای اهداف مورد نظر خود اطمینان حاصل کنیم. درواقع هر بازی به تکنولوژی جدید و تغییرات خاص خود در موتور گرافیکی استودیو احتیاج دارد و Elder Scrolls 6 نیز از این امر مستثنی نبوده و موارد مورد نیاز خود را به Creation Engine 2 اضافه خواهد کرد.»
پیت هاینز، مدیر بتسدا در سال ۲۰۲۰ اعلام کرده بود که تا زمان تکمیل فرایند ساخت Starfield، خبر خاصی از روند توسعه The Elder Scrolls 6 به گوش هواداران نخواهد رسید. وی در پیامی که ازطریق توییتر منتشر کرده بود مینویسد:
«شما تقریباً هیچ چیزی از این بازی نمیدانید و این وضعیت تا بعد از Starfield ادامه خواهد داشت. بنابراین اگر برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جزئیات این بازی به من مراجعه کنید، نمیتوانم انتظارات شما را آن طور که باید پاسخ دهم.»
تاد هاوارد پیش از این گفته بود که Starfield بزرگترین تحول موتور بازیسازی بتسدا از سال ۲۰۰۶ را رقم خواهد زد. این همان سالی است که Elder Scrolls IV: Oblivion در آن منتشر شده بود. هاوارد در توضیحاتی که در زمان عقد قرارداد ۷.۵ میلیارد دلاری خرید بتسدا توسط مایکروسافت ارائه کرده بود، به «تکنولوژیهای جدیدی که» هم در بازی استارفیلد و هم در The Elder Scrolls 6 مورد استفاده قرار خواهد گرفت، اشاره کرده بود. هاوارد درباره ایکس باکس و بتسدا گفته بود:
«بههمراه هر نسل جدید از چرخهی کنسولهای بازی، ما هم متحول شدیم. از آوردن مادها به کنسولهای بازی با Fallout 4 که حالا بیش از یک میلیارد بار دانلود شدند گرفته تا تکنولوژیهای جدیدی که ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس از آن بهره میبرند، همگی با روند پیشرفت ما همراه هستند.»
«این کنسولهای جدید با یک جهش بین نسلی که نهتنها به پردازش گرافیکی، بلکه به CPU و دیتا استریمینگ نیز مربوط میشود، برای خلق جهانهای بزرگی که ما بیصبرانه انتظار ارائهی آن را میکشیم بهینهسازی شدند. این اتفاق با اعمال بزرگترین تحول فنی در موتور گرافیکی ما از زمان عرضه Oblivion همراه شده تا اتفاقات هیجان انگیزی را در آینده رقم بزند. این تکنولوژی جدید، برای ساخت اولین IP جدید بتسدا در ۲۵ سال اخیر و همچنین The Elder Scrolls VI مورد استفاده قرار خواهد گرفت.»
در پایان شما هم میتوانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران مطرح کنید.