نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۳ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۲

ستایش فیل اسپنسر از تیم سازنده بازی Fable

فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس در مصاحبه اخیر خود به تحسین تیم توسعه‌دهندگان بازی Fable در استودیوی پلی‌گراند گیمز پرداخته و افراد این تیم را «شگفت انگیز» توصیف می‌کند.

با اینکه بسیاری معتقد هستند مایکروسافت کنفرانس قوی و قابل قبولی را در رویداد E3 2021 ارائه کرد، غیبت برخی از بازی‌های انحصاری مانند Perfect Dark یا State of Decay 3 و Fable به خوبی احساس می‌شد. برخی شایعات از زمان زیادی که تا تکمیل فرایند توسعه‌ی این بازی‌ها باقی مانده حکایت دارند و احتمالاً به این زودی‌ها شاهد یک نمایش درست حسابی از مواردی همچون Fable نباشیم. فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس نیز در مصاحبه اخیر خود با پادکست Dropped Frames اطلاعات جدیدی از بازی فیبل به اشتراک نگذاشت، اما در این گفت‌وگو به تحسین تیم توسعه‌دهندگان این بازی در استودیوی Playground Games پرداخته است.

اسپنسر با اشاره به کارهایی که اخیراً روی بازی‌هایی مانند Forza Horizon 5 انجام گرفته در این خصوص می‌گوید:

«تنها چیزی که واقعاً می‌توانم درباره بازی Fable بگویم این است که اعضای تیم پلی‌گراند حقیقتاً سطح جدیدی را در زمینه ساخت بازی برای خود تعریف کرده و این چیزی است که در پیش نمایش بازی Forza Horizon 5 نیز به خوبی مشاهده می‌شد. فکر می‌کنم مردم باید به گوین ریبرن (مدیر استودیو) و تیم توسعه‌دهندگان او در کارهای شگفت انگیزی که با این آی‌پی خواهند کرد اعتماد داشته باشند، چراکه می‌دانیم این بازی چه اهمیتی برای طرفداران ایکس باکس داشته و ما هم بی‌صبرانه منتظریم تا چیزهای بیشتری از آن را به طرفداران نشان دهیم. فعلاً فقط باید گفت که کار تیم سازندگان Fable فوق‌العاده است.»

پوستر بازی Fable

با یک نگاه کوتاه به عملکرد بازی‌های سری Forza Horizon واقعاً نمی‌توان تخصص و توانایی‌های تیم توسعه‌دهندگان استودیوی پلی‌گراند را انکار کرد. علاوه‌براین، افراد باتجربه و برجسته‌ای که پیش از این سابقه فعالیت در استودیوهای راک‌استار، نینجا تئوری و بایوور را داشته‌اند، هم‌اکنون در این استودیو کار می‌کنند و آنا مرگیل، نویسنده ارشد پلی‌گراند نیز سابقه فعالیت روی بازی موفق Control از استودیوی رمدی را در کارنامه دارد. بازی Fable با استفاده از موتور گرافیکی ForzaTech توسعه داده می‌شود که از تکنولوژی‌های جدیدی همچون ری تریسینگ نیز پشتیبانی می‌کند. هرچند هنوز اعلام نشده که آیا این بازی RPG نیز از این فناوری‌ها پشتیبانی می‌کند یا خیر.

جف گراب، نویسنده GamesBeat در اظهارات اخیر خود ادعا کرده بود که بازی Fable از استودیوی پلی‌گراند گیمز، بازی Avowed از استودیوی آبسیدین و همچنین بازی Perfect Dark از استودیوی The Initiative احتمالا تا سال ۲۰۲۳ عرضه نخواهند شد. از طرفی گفته می‌شود افرادی از استودیو Turn 10 نیز در ساخت بازی Fable به استودیو پلی‌گراند گیمز کمک خواهند کرد. 

بازی Fable هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پی سی، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس توسعه داده می‌شود. این بازی از روز نخست عرضه برای مشترکین ایکس باکس گیم پس در دسترس قرار خواهد گرفت. در ادامه ضمن اینکه نظرات خود را با ما در میان می‌گذارید، تا انتشار اخبار بیشتر با زومجی همراه باشید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده