// شنبه, ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۳

Metroid Dread یک بازی ترسناک نخواهد بود

یوشیو ساکوموتو، تهیه کننده بازی Metroid Dread، اعلام کرده که این بازی ترسناک نخواهد بود.

در رویداد نینتندو دایرکت اخیر بود که بازی Metroid Dread به‌صورت انحصاری برای نینتندو سوییچ معرفی شد. باتوجه به نام Dread (وحشت) در نام بازی، تعدادی از کاربران در این فکر فرو رفته بودند که احتمالا با یک بازی ساید اسکرولینگ ترسناک طرف هستیم.

این در حالی است یوشیو ساکوموتو، تهیه کننده بازی Metroid Dread، اعلام کرده که این بازی اصلا یک محصول ترسناک نخواهد بود، اما قصد دارد حس ترس را برای مخاطب ایجاد کند. در طول بازی بازیکنان ربات‌های E.M.M.I را مشاهده می‌کنند که ساموس را تعقیب خواهند کرد. هرکدام از این ربات‌ها افکت صوتی مخصوص‌به خود را داشته و به‌نحوی بازیکن را به‌چالش می‌کشند.

ازاین‌رو وجود تعقیب و گریزها و وجود افکت‌های صوتی، سبب می‌شود تا یک حس دلهره در بازیکن به‌وجود آید. از سالیان گذشته تابه‌امروز، کاربران مقایسه‌هایی را میان بازی‌های سری متروید با مجموعه فیلم Alien انجام داده‌اند. حال وجود ربات‌های E.M.M.I سبب شده تا شباهت‌هایی میان متروید دِرِد و Alien Isolation باشیم. 

ربات‌های ذکر شده همانند زنومورف در مناطق امن و هاب‌های بازی، بازیکنان را دنبال نخواهند کرد. از آن‌جایی که با یک محصول مترویدوینیایی طرف هستیم، به‌دفعات مختلفی باید به عقب برگردید تا راه‌های جدیدی را آزاد کنید. ازاین‌رو بازیکنان مدام باید از قسمت‌های تعقیب و گریزهای مربوط‌به ربات‌های E.M.M.I عبور کنند. تنها راه مقابله با این ربات‌ها، فرار کردن است، زیرا ربات‌های سریعی بوده و به‌راحتی می‌توانند شما را از بین ببرند. البته اگر موفق به گرفتار کردن شما شدند، می‌توانید عمل ضدضربه را برای حمله آن‌ها انجام دهید که این کار با یک انیمیشن زیبا انجام می‌شود.

یوشیو ساکوموتو دراین‌باره می‌گوید «ما چشم‌انداز مخصوص به خود را از ساموس داریم و این گفته بدین معنا نیست که همیشه قرار است ساموس را در حال فرار کردن تجسم کنیم. در آن سوی میدان، سکانس‌های متعددی وجود دارد که ساموس در حال فرار از دست ربات‌های E.M.M.I بوده و حس و حال وحشت را القا خواهد کرد. این یک تجربه ترسناک و دارای تعلیق است که با لحظات حساس ترکیب شده و امیدواریم کاربران بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.»

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده