// جمعه, ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۵

تایید عرضه بازی Axiom Verge 2 برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5

ماه‌ها تصور می‌شد که بازی Axiom Verge 2 حداقل مدتی در انحصار نینتندو سوییچ قرار خواهد داشت. اما سازندگان بازی عرضه‌ی این بازی برای کنسول PS4 و کنسول PS5 را تایید کرد.

همه می‌دانستند که توماس هپ در آخر می‌خواهد بازی Axiom Verge 2 را برای چند پلتفرم عرضه کند. اما دیگر خیلی‌ها مطمئن شده بودند که او برای روز عرضه، تمام تمرکز خود را روی دو نسخه گذاشته است؛ نسخه کنسول نینتندو سوییچ و نسخه کامپیوترهای شخصی. اما حالا می‌دانیم که این بازی مستقل ماجراجویانه در سبک مترویدوینیا از همان روز عرضه روی پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 هم در دسترس گیمرها قرار می‌گیرد.

توماس هپ در این رابطه می‌نویسد: «وقتی که مشغول کار روی بازی Axiom Verge 2 بودم، احساس کردم که موظف به عرضه‌ی آن روی پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 برای سونی و قدیمی‌ترین طرفدارهای بازی Axiom Verge هستم. نمی‌توانم حالت دیگری را برای عرضه‌ی بازی Axiom Verge 2 متصور شوم. من با هیجان تایید می‌کنم که بازی Axiom Verge 2 در روز عرضه برای پلی استیشن 4 عرضه می‌شود و تمام تلاش خود را می‌کنم که نسخه‌ی پلی استیشن 5 هم در همان روز آماده باشد. اما آن نسخه شاید کمی بیشتر زمان ببرد. چون واقعا می‌خواهم از قابلیت «راهنمایی‌های داخل بازی» پلی استیشن 5 سونی، بهره‌برداری حداکثری داشته باشم».

این وسط نباید فراموش کرد که پلی استیشن 5 از بکوارد کامپتیبیلیتی برای بازی‌های پلی استیشن 4 بهره می‌برد و حتی اگر نسخه‌ی مخصوص PS5 بازی Axiom Verge 2 در روز عرضه از راه نرسد، از همان زمان گیمرهای کنسول پلی استیشن 5 سونی هم می‌توانند مشغول تجربه‌ی نسخه‌ی پلی استیشن 4 شوند. بازی Axiom Verge 2 برای عرضه در تابستان پیش‌رو برنامه‌ریزی شده است و نسخه PC آن در انحصار فروشگاه دیجیتالی اپیک گیمز استور قرار دارد.

بازی Axiom Verge 2 توماس هپ و محیط پرشده از رنگ های سرد

هپ در ادامه‌ی صحبت‌های خود سراغ درجه‌ی سختی، باس‌فایت‌های اختیاری و سلاح‌های جدید بازی Axiom Verge 2 رفت: «با اینکه من سعی می‌کنم با احترام آن‌چنان به نظر مردم راجع به بازی خود اهمیت ندهم و وفادار به چشم‌اندار اصلی خود باشم، شاهد رخ دادن یک اتفاق مشخص در زمان تجربه شدن بازی Axiom Verge توسط بسیاری از گیمرها بودم؛ واکنش آن‌ها به درجه‌ی سختی. افرادی را دیدم که آرزو می‌کردند بازی بسیار سخت‌تر باشد و افرادی بودند که می‌خواستند بازی آسان‌تر شود.

بعضی‌ها عاشق گشت‌وگذار در جهان بازی Axiom Verge بودند. اما به یک باس رسیدند که نمی‌توانستند آن را پشت سر بگذارند. این اتفاق در بازی‌های دیگر برای من هم رخ داده است. نمی‌توانم به شما بگویم که چند مرتبه به خاطر گیر افتادن در بخشی خاص از یک بازی، آن را برای همیشه رها کردم. پس در بازی Axiom Verge 2 شما توانایی شخصی‌سازی درجه‌ی سختی را دارید. قرار نیست صرفا بین چند گزینه به انتخاب یکی از آن‌ها بپردازید. اما مثلا مشخص می‌کنید که از حملات مشخص چه‌قدر آسیب می‌بینید و با حملات مشخص چه‌قدر آسیب می‌رسانید».

تک‌تک باس‌های حاضر در بازی Axiom Verge 2 اختیاری هستند. به این معنی که گیمر برای به اتمام رساندن داستان نیازی به شکست دادن آن‌ها ندارد. اما شکست هر باس، پاداش‌های خود را خواهد داشت. توماس هپ تایید کرد که در بازی Axiom Verge 2 بیشتر شاهد سلاح‌هایی هستیم که مناسب مبارزه از فاصله‌ی نزدیک خواهند بود و این تفاوتی است که طرفدارهای بازی Axiom Verge متوجه آن خواهند شد. البته شما باید از هوش خود برای شکست دادن دشمن‌ها بهره ببرید؛ نه اینکه فقط به فکر حمله‌ی مستقیم باشید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده