// سه شنبه, ۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۱

کونامی احتمالا ساخت بازی های خود را به استودیوهای دیگر می‌سپارد

شین موراتو از کونامی به‌تازگی حرف‌هایی زده که می‌توان آن‌ها را اینگونه تفسیر کرده که این شرکت ژاپنی قصد دارد برای احیای آی‌پی‌های قدیمی خود، ساخت آن‌ها را به استودیوهای دیگر بسپارد.

شرکت ژاپنی Konami آی‌پی‌های محبوبی که سال‌ها است به خواب رفته‌اند و نسخه‌ی جدیدی از آن‌ها منتشر نشده کم ندارد؛ از مجموعه‌ی Metal Gear Solid گرفته که پس از رفتن کوجیما از کونامی و حتی با انتشار نسخه‌‌ای فرعی نتوانست به دوران اوج برگردد تا Silent Hill و Castlevania. بااین‌حال، اخیرا شایعات مختلفی پخش شده که به‌صورت غیرمستقیم اشاره می‌کنند کونامی قصد دارد رویکرد خود را در آینده‌ی نه‌چندان دور تغییر داده و ساخت نسخه‌های جدیدی از بازی‌های محبوب و قدیمی خود را در دستور کار قرار دهد.

بیش از یک سال می‌شود که انواع‌و‌اقسام شایعات، خبر از ساخت یک سایلنت هیل جدید می‌دهند. حتی در برخی موارد گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه همزمان دو بازی سایلنت هیل در دست ساخت قرار دارند. این در حالی است که اخیرا گزارش‌های دیگری خبر از این می‌دهند که کونامی قصد دارد لایسنس آی‌پی متال گیر سالید و کسلوینیا را در اختیار استودیوهای خارجی بگذارد تا کار ساخت نسخه‌های جدید این دو مجموعه به این شکل دنبال شود.

Castlevania: Symphony of the Night

کونامی اخیرا بازی GetsuFumaDen: Undying Moon را با همکاری GuruGuru، استودیوی سازنده‌ی بازی‌های مستقل ساخته و منتشر کرده است. حال شین موراتو، تهیه‌کننده در کونامی به‌تازگی صحبت‌هایی کرده که این احتمال را مطرح می‌کند که این شرکت در فکر برون‌سپاری برخی آی‌پی‌های خود است. موراتو در مصاحبه‌ای با وب‌سایت JPGames از این گفته که این شرکت احتمالا در آینده همکاری‌های مشابه‌ای را با استودیوهای دیگر خواهد داشت تا آی‌پی‌های به‌خواب‌رفته‌ی خود را احیا کند. موراتو توضیح می‌دهد:

«بازی‌های ایندی و خلاقیت آن‌ها دائما ما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند و الهام‌بخش ما هستند. حس کردیم که GetsuFumaDen آی‌پی بسیار جالبی برای احیا شدن توسط یک استودیوی ایندی است. چون استودیوی GuruGuru را خوب می‌شناختیم، تصمیم گرفتیم با آن‌ها تماس بگیریم. آن‌ها مدتی بود که در حال امتحان روش‌های جدیدی در طراحی گرافیکی بودند و فکر کردیم که آن‌ها کاملا برای این آی‌پی کاملا مناسب هستند. این موضوع هم که تعدادی از اعضای GuruGuru طرفدار نسخه‌ی اوریجینال GetsuFumaDen بودند، خیلی کمک کرد. درباره‌ی همکاری با استودیوهای دیگر [می‌توانم بگویم که] لطفا برای [دیدن] پروژه‌های این‌چنینی در آینده صبر کنید.»

solid snake در بازی metal gear solid 4

دیوید هیتر، صداپیشه‌ی باسابقه‌ی شخصیت سالید اسنیک در متال گیر سالید اخیرا از این گفته بود که این مجموعه به احتمالا زیاد در حال احیا شدن است. کونامی نیز اخیرا اظهار کرده بود بااینکه هیچ بازی در E3 2021 معرفی نمی‌کند، ولی «به‌شدت مشغول توسعه‌ی چند بازی» مهم است. نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ فکر می‌کنید ساخته شدن برخی بازی‌های کونامی در استودیوهای دیگر چه تاثیری روی آینده‌ی این شرکت می‌گذارد؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده