نویسنده: علی گودرزی
// جمعه, ۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۹

ساخت بازی های جدید متال‌ گیر و کسلوانیا خارج از کونامی

گزارش‌های جدید از توسعه‌ی دو مجموعه‌ی متال‌گیر و کسلوانیا خارج از شرکت کونامی خبر می‌دهند.

پس از انتشار دو بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain و Castlevania: The Lords of Shadow 2 به‌ترتیب در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵، دیگری خبری از این ۲ مجموعه‌ی بی‌نهایت محبوب مخابره نشد. البته که بعد از فنتوم‌ پین، بازی Metal Gear Survive هم در کونامی ساخته و توسط این شرکت منتشر شد اما بهتر است از این محصول فاجعه‌بار صحبت نکنیم! با اینکه دو مجموعه‌ی نام‌برده هم از منظر کیفی و هم از نظر تجاری عملکرد موفقیت‌‌آمیزی داشتند، هیچ‌وقت مشخص نشد که چرا کونامی به‌یکباره این بازی‌ها را بایکوت کرد و در نسل هشت نه‌تنها این دو سری، بلکه مجموعه‌ی کلاسیک و محبوب سایلنت هیل نیز غیبتی طولانی و ناخوشایند را تجربه کرد.

طبق این شایعه، کونامی قصد دارد تا توسعه‌ی سری متال گیر و کسلوانیا را به یک استودیوی خارجی (غیر کونامی) بسپرد

غیبت طولانی مجموعه‌های نام‌برده، آن‌ها را به‌نقل محفل شایعات ویدیوگیمی تبدیل کرد. حالا و در جریان آخرین اخبار بازی، با یک شایعه‌ی جدید از مجموعه‌های تحت مالکیت کونامی همراه شما هستیم. اخیرا یکی از خبرنگاران رسانه‌ی VGC طی یک گزارش مفصل،‌ ادعاهایی را پیرامون مجموعه‌های تحت مالکیت کونامی،‌ مطرح کرده است. وی در ابتدا سراغ سری سایلنت هیل رفته که جزئیات کامل آن خبر را می‌توانید در زومجی مطالعه کنید. خبرنگار نام‌برده یعنی اندی رابینسون در ادامه‌ی گزارش خود به دو مجموعه‌ی متال‌گیر و کسلوانیا اشاره می‌کند. طبق گزارش این خبرنگار،‌ انتشار ناموفق دو بازی Metal Gear Survive و Contra: Rogue Corps باعث شده تا کونامی پیرامون نگرش اخیر خود تجدید نظر داشته باشد. طبق ادعای جانسون، این تجدید نظر قرار است با واگذاری سری متال‌گیر و کسلوانیا به استودیوهای خارج از کونامی صورت بگیرد.

بدین صورت کونامی با در اختیار گذاشتن دو مجموعه‌ی متال گیر یا کسلوانیا نزد یک استودیوی خارج از این شرکت ژاپنی، همچنان ناشر و مالک این بازی‌ها باقی می‌ماند، اما توسعه‌ی آثار مورد بحث خارج از کونامی صورت خواهد گرفت. این خبر در حال حاضر کاملا در حد و اندازه‌ی یک شایعه مانند دیگر شایعات موجود پیرامون این آثار است. باید صبر کنیم و ببینیم که آیا کونامی نسل ۹ را هم بدون عرضه‌ی نسخه‌ای جدید از سایلنت هیل، متال گیر یا کسلوانیا سپری خواهد کرد یا نه؟ فعلا که این شرکت ژاپنی به‌اندازه‌ای با سود حاصل از دستگاه‌های قمار و مجموعه بازی PES مشغول شده که تنها گذر زمان می‌تواند ما را به جواب مد نظرمان، نزدیک کند.

نظر شما چیست؟ آیا در نسل ۹ شاهد بازگشت این مجموعه‌های محبوب خواهیم بود؟ نظرتان را با زومجی به‌اشتراک بگذارید.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده