// سه شنبه, ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۸

شایعه: ساخت ریمیک های متال گیر توسط بلوپوینت و سایلنت هیل جدید توسط سونی

مطابق یک گزارش جدید، استودیو بلوپوینت گیمز مشغول ساخت ریمیک چند قسمت سری بازی Metal Gear Solid است و پلی استیشن نیز روی ریبوت سایلنت هیل کار می‌کند.

شایعات مرتبط با کونامی، متال گیر و سایلنت هیل پایان‌ناپذیر به نظر می‌رسند. چند ساعت قبل یک گزارش منتشر شد که می‌گفت ممکن است مایکروسافت کل مجموعه بازی Metal Gear Solid را از کونامی بخرد و حالا یک شایعه‌ی دیگر می‌گوید که یکی از استودیوهای سونی مشغول کار روی بازی سایلنت هیل جدید است. گزارش تازه ادعا می‌کند که بلوپوینت گیمز هم نه یک قسمت که چند قسمت از مجموعه بازی متال گیر را به‌صورت کامل بازسازی خواهد کرد. در این اوضاع اصلا مشخص نیست که آیا حتی یکی از این شایعات هم واقعیت دارد یا نه. ولی در هر حالت اشاره به آن‌ها اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد.

جدیدترین گزارش منتشرشده راجع به سری بازی سایلنت هیل می‌گفت که کونامی وظیفه‌ی ساخت دو بازی Silent Hill را به ترتیب به استودیو بلوبر تیم و یک استودیو معروف ژاپنی سپرده است. قبل از آن هم شایعات می‌گفتند که سونی دارد روی ساخت یک بازی سایلنت هیل انحصاری در استودیوهای خود کار می‌کند. یک شایعه‌ی دیگر هم وجود داشت که می‌گفت ریمیک قسمت اول سری بازی Metal Gear Solid و ریمسترهای بازی‌های متال گیر سالید 2، متال گیر سالید 3 و متال گیر سالید 4 در انحصار کنسولی پلی استیشن 5 قرار دارند.

کونامی برخی از شایعات را رد کرد و به بعضی از آن‌ها واکنش نشان نداد. همچنین مدام گزارش‌ها متفاوت‌تر از یکدیگر به نظر آمدند. بعد از این همه ماه نیز هنوز حتی یکی از این شایعات تایید نشده است؛ تا جایی که آرام‌آرام خیلی‌ها داشتند همه‌ی آن‌ها را فراموش می‌کردند. اکنون هم که برخی شایعات می‌گویند مایکروسافت به‌زودی سایلنت هیل و متال گیر سالید را به‌صورت کامل از کونامی می‌خرد.

اسنیک در میان گل های قرمز در تصویر هنری بازی متال گیر سالید 3 هیدئو کوجیما

اعضای تیم فروم ResetEra مدارک این اینسایدر برای ادعاهای خود را بررسی و تایید کرده‌اند

حالا KatharsisT، یک اینسایدر در فروم ResetEra گفت که بازی Silent Hill در حال ساخته شدن توسط سونی است. او باور دارد که این پروژه مراحل آغازین ساخت خود را در یک استودیو پیش برد و حالا به استودیو جدیدی منتقل شده است که در همکاری با سونی و برند پلی استیشن بازی را می‌سازد. اما او به دلایل شخصی نمی‌تواند اعلام کند که آیا استودیو مورد بحث یک استودیو غیراختصاصی است که مطابق قرارداد بازی را با سرمایه‌گذاری سونی برای پلی استیشن می‌سازد یا یکی از استودیوهای فرست-پارتی/انحصاری پلی استیشن وظیفه‌ی ساخت بازی ترسناک مورد بحث را برعهده دارد.

از آن سو این شایعه می‌گوید که استودیو بازی‌سازی بلوپوینت گیمز، خالق ریمیک دیمنز سولز و ریمیک بازی Shadow of the Colossus در حال ساخت نسخه‌های ریمیک قسمت‌های مختلف سری بازی Metal Gear Solid هیدئو کوجیما است. KatharsisT می‌نویسد که کونامی به برون‌سپاری ساخت قسمت بعدی سری بازی Castlevania هم علاقه دارد. ولی فعلا هیچ بازی جدیدی برای این مجموعه ساخته نمی‌شود. ماجرا وقتی عجیب‌تر می‌شود که می‌بینیم تمامی صحبت‌های KatharsisT توسط تیم ResetEra بررسی و تایید شده‌اند. البته که همه‌ی آن‌ها همچنان فقط و فقط شایعه هستند.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده