// شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۰

ضبط چت‌ های درون بازی در Valorant به قصد شناسایی بازیکنان متخلف

استودیوی Riot Games می‌گوید از این به بعد مکالمات درون بازی در Valorant را به منظور کنترل و شناسایی بازیکنان متخلف ضبط می‌کند.

طبق جدیدترین اخبار بازی، استودیوی Riot Games اعلام کرده که از این پس چت‌های درون بازی در Valorant را به قصد نظارت بر مکالمات ضبط می‌کند. سیاست جدید رایوت بدون اغماض برای همه‌ی بازیکنان اجرا می‌شود و بازیکنانی که نمی‌خواهند مکالمات‎شان ضبط شود، جز استفاده نکردن از چت صوتی درون بازی راه دیگری ندارند. Riot در این خصوص بیانیه‌ای منتشر کرده که در آن می‌خوانیم:

«می‌دانیم بازیکنانی هستند که در چت‌های صوتی بازی ما دست به رفتار مخرب می‌زنند و این موضوع بسیاری از بازیکنان را ناراحت می‌کند. ما متعهد هستیم تا به روش موثرتری به این موضوع رسیدگی کنیم. در راستای انجام اقدامی عملی علیه بازیکنانی که در چت‌ها دست به آزارواذیت دیگران می‌زنند، نفرت‌پراکنی می‌کنند یا به هر طریقی تجربه‌ی سایر بازیکنان را خراب می‌کنند، ابتدا باید بدانیم که آن‌ها چه چیزهایی در مکالمات به زبان می‌آورند.»

Valorant

بازیکنانی که بازی‌های آنلاین انجام می‌دهد، احتمالا با افرادی که در چت‌ها حرف‌های ناشایست زده یا باعث اختلال در تجربه‌ی دیگر بازیکنان می‌شود، روبه‌رو شده‌اند. متاسفانه این موضوع بسیار متداول است و بازیکنان ممکن است در هر بازی چندنفره‌ای با این‌گونه اشخاص مواجه شوند و Valorant نیز این قاعده مستثنی نیست. آنا دانلِن، تهیه‌کننده‌ی اجرایی در استودیو Riot قبلا قول داده بود که آن‌ها برای مقابله با این مشکل قصد دارند برنامه‌ای بلندمدت اجرا کنند. او حالا با انتشار چند توییت نظر خود را درخصوص سیاست جدید این استودیو بیان کرده است:

«وقتی که بحث مکالمات در بازی‌های رقابتی درمیان باشد، یک مشکل «فرهنگی» بزرگ به ذهن می‌آید. اگر نمی‌دانید درباره‌ی چه چیزی صحبت می‌کنم، یا احتمالا از اهانت‌هایی که بسیاری از بازیکنان را در بازی آزار داده، ناراحت نشده‌اید یا اصلا برای‌تان اهمیتی نداشته است. من گزارش‌هایی را که درباره‌ی رفتار مخرب برخی افراد به دستم رسیده، می‌خوانم یا گوش می‌دهم. خودم هم در بازی‌ها با چنین رفتارهایی مواجه شده‌ام و لطفا به من نگویید که صدای آن‌ها را در بازی میوت کن. به‌نظرم کسانی که دشنام می‌دهند، بهتر است خودشان را میوت کنند. این اولین گام درمیان گام‌های بسیاری است که باید در این زمینه برداشته شود.»

گیم‌پلی بازی Valorant

Riot فعلا قصد دارد که صدای چت‌های درون بازی را تنها در بازی Valorant ضبط کند. بااین‌حال، سیاست جدید آن‌ها طوری تنظیم شده که اگر بخواهند، می‌تواند این رویکرد را برای بازی‌های دیگرشان نیز در پیش بگیرند. Riot به‌طور مستمر و دائم بر چت‌های صوتی Valorant نظارت نمی‌کند و به‌جایش به گزارش‌های تخلفی که توسط بازیکنان ارسال می‌شود، رسیدگی می‌کند. آن‌ها باتوجه‌به سابقه‌ای که در بررسی موارد تخلف در چت‌های نوشتاری دارند، درصورت بررسی چت صوتی، آن را در دسترس فرد متخلف قرار می‌دهند و پس از رسیدگی به تخلف او، فایل صوتی مذکور را حذف می‌کنند. البته در حال حاضر شرکت‌های زیادی سیاست ضبط چت‌های درون بازی را دنبال نمی‌کنند. بااین‌حال، شاید در سال‌های آینده بیشتر با چنین رویکردهایی در بازی‌های چندنفره روبه‌رو شویم.

نظر شما کاربران زومجی درخصوص اقدام جدید استودیوی Riot Games چیست؟ آیا آن را برای مهار بازیکنان متخلف در بازی Valorant موثر می‌دانید؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده