// جمعه, ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۰۳:۳۶

رونمایی کپکام از نسخه واقعیت مجازی بازی Resident Evil 4

شرکت ژاپنی کپکام با پخش یک تیزر کوتاه به معرفی نسخه VR بازی Resident Evil 4 پرداخت. این نسخه از بازی برای هدست واقعیت‌مجازی آکیولس کوئست 2 ساخته شده است.

افرادی که به هدست واقعیت‌مجازی آکیولس کوئست 2 دسترسی دارند، در آینده می‌توانند مشغول تجربه‌ی نسخه‌ی کامل بازی رزیدنت اویل 4 در قالب یک بازی واقعیت مجازی شوند. البته اطلاعات کامل‌تر راجع به این بازی VR در تاریخ ۲۱ آوریل (۱ اردیبهشت) و داخل برنامه‌ی فیسبوک برای نمایش بیشتر بازی‌های آکیولس از راه می‌رسند. راستی کپکام محصول مورد بحث را به اسم بازی Resident Evil 4 VR به بازار می‌فرستد.

این بازی واقعیت‌مجازی که در همکاری فیسبوک و استودیوهای بازی‌سازی Armature با کپکام متولد شد، عملا آن اثر سوم‌شخص شینجی میکامی را تبدیل به یک بازی اول‌شخص می‌کند. ولی انگار این قرار نیست باعث حذف بخش‌های کلیدی گیم‌پلی همچون مدیریت فضا برای نگه‌داری سلاح و گلوله شود. شوربختانه به نظر می‌رسد که سازندگان هیچ کاری برای گرافیک فنی بازی انجام نداده‌اند.

مسئله زمانی جدی‌تر به نظر می‌رسد که فاصله‌ی کم دوربین در نسخه‌ی VR از تکسچرهای مختلف را می‌بینیم که به خاطر آن، کیفیت پایین برخی از بافت‌ها بیشتر به چشم می‌آید. در همین حین از آن‌جایی که آکیولس کوئست 2 بدون اتصال به هر دستگاه دیگر کار می‌کند، قطعا عده‌ای راحتی استفاده از آن را به تجربه‌ی یک بازی VR مشابه با یک هدست واقعیت‌مجازی دست‌وپاگیرتر ترجیح می‌دهند.

دانلود ویدیو از آپارات


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده