نویسنده: شعیب شاهدی
// چهار شنبه, ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۲

غیرفعال شدن سرور بعضی از بازی های یوبیسافت

یوبیسافت تصمیم گرفته است که بخش چندنفره و سرویس‌های آنلاین بعضی از بازی‌های قدیمی خود را غیرفعال کند. البته بخش تک‌نفره همچنان دردسترس خواهد بود.

یوبیسافت اعلام کرده که قرار است برای بعضی از بازی‌های قدیمی خود بخش چندنفره و سرویس‌های آنلاین را غیرفعال کند. طبق گفته یوبیسافت از تاریخ ۱ ژوئن (۱۱ خرداد) به‌بعد علاوه‌بر بخش چندنفره ویژگی‌هایی مثل اخبار درون بازی و آمار عملکرد بازیکنان، دیگر در دسترس نخواهد بود. البته بعد از این تاریخ همچنان امکان تجربه‌ی بخش تک‌نفره این بازی‌ها وجود خواهد داشت.

بازی‌هایی که شامل این موضوع می‌شوند در فهرست زیر قرار گرفته‌اند:

    • Assassin’s Creed 2
    • Prince of Persia: Forgotten Sands
    • Far Cry 2
    • Anno 140
    • Might & Magic – Clash of Heroes
    • Splinter Cell Conviction
    • The Settlers 7
    • Might & Magic X – Legacy

همچنین هرکدام از بازی‌های بالا که دارای حالت Ubisoft Connect باشد دیگر روی کنسول‌ها به این ویژگی دسترسی نخواهد داشت. از دیگر ویژگی‌هایی که بعد از تاریخ مشخص غیرفعال می‌شوند می‌توان‌به قابلیت به‌دست آوردن Unitها، امکان کسب جوایز و محتوای قابل آزادسازی (ULC) اشاره کرد. یعنی ULC روی پی سی کلا غیرفعال می‌شود و روی کنسول‌ها اگر فایل ذخیره بازی را ریست کنید دیگر دردسترس نخواهد بود. بازیکنانی که ارز داخل بازی را خریداری کرده‌ و آن را مصرف نکرده‌اند تا ۶۰ روز فرصت دارند تمام آن را خرج کنند و آیتم‌های مدنظر خود را بخرند.

طبق گفته‌های یوبیسافت غیرفعال کردن سرویس‌های آنلاین برای بازی‌های قدیمی که مخاطب فعال کمی دارند «ضروری» است و به کارکنان بخش IT و خدمات این شرکت اجازه می‌دهد تمرکز بیشتری روی ارائه‌ی یک سرویس آنلاین فوق‌العاده برای بازی‌های جدیدتر و محبوب‌تر داشته باشند.

همچنین قرار است درطول سال ۲۰۲۱ میلادی بازی‌های Ghost Recon Future Soldier, Rainbow Six Lockdown, Rainbow Six Vegas 2 و Rainbow Six Vegas روی پلتفرم‌های پلی استیشن 3، ایکس باکس 360 و پی سی به‌حالت آفلاین دربیایند.

نظر شما درباره‌ی غیرفعال شدن بخش آنلاین بازی‌های کلاسیک یوبیسافت چیست؟ مخاطبان زومجی می‌توانند نظرات خود را در بخش زیر با ما درمیان بگذارند.


منبع V G 24 7
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده