// چهار شنبه, ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۲

سی‌ دی پراجکت رد: بازی Cyberpunk 2077 را رها نمی‌کنیم

آدام کیچینسکی، رئیس CD Projekt Red به‌تازی در مصاحبه‌ای گفته آن‌ها تا مدت‌ها به مشکلات بازی Cyberpunk 2077 رسیدگی خواهند کرد.

آدام کیچینسکی، رئیس CD Projekt Red و یکی از مدیران ارشد اجرایی این استودیو به‌تازگی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز گفته که آن‌ها برای رسیدگی به مشکلات بازی Cyberpunk 2077 برنامه‌ای بلندمدت دارند. او در این خصوص می‌گوید: «فکر نمی‌کنم گزینه‌ی رها کردن بازی سایبرپانک 2077 درمیان انتخاب‌هایمان وجود داشته باشد. ما معتقدیم که می‌توانیم بازی را به وضعیتی برسانیم که بتوانیم به آن افتخار کنیم و در نتیجه فروش آن را برای سال‌های پیش‌رو تضمین کنیم.»

سایبرپانک 2077 پس از سال‌ها انتظار بالاخره در ۲۰ آذرماه ۹۹ منتشر شد و به‌خاطر مشکلات عدیده‌ی فنی و باگ‌های بی‌شمار آن، خصوصا روی کنسول‌های نسل هشتمی، از طرف رسانه‌ها و بازیکنان به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفت. از طرفی بسیاری این انتقاد را بر سی‌دی پراجکت رد وارد می‌کردند که آن‌ها در کمپین‌های تبلیغاتی سایبرپانک 2077 سطح انتظارات را از بازی بسیار بالا برده، ولی نتوانستند آن‌ها را برآورده کنند. این موضوع حتی باعث شد برخی سهام‌داران این استودیوی لهستانی از آن‌ها به دادگاه شکایت کنند.

پوستر بازی Cyberpunk 2077

آپدیت‌ها و به‌روزرسانی‌های اخیری که سی‌دی پراجکت رد برای سایبرپانک 2077 منتشر کرده، کم‌کم دارد بازی را به وضعیت قابل‌قبولی می‌رساند. بااین‌حال، به‎‌نظر می‌رسد که همان‌طور که کیچینسکی نیز اخیرا گفته، تا رسیدن به وضعیت مطلوب هنوز راهی طولانی باقی مانده است. در این بین اما به‌نظر می‌رسد سال‌ها طول می‌کشد تا سی‌دی پراجکت رد آن شهرت و محبوبیتی را که با مجموعه‌ بازی‌های ویچر به‌دست آورده بود، دوباره بازیابد.

کیچینسکی همچنین در این مصاحبه عنوان می‌کند که آن‌ها درخصوص حضور دوباره‌ی سایبرپانک 2077 روی فروشگاه پلی استیشن با سونی در ارتباط هستند. علاوه‌بر این، سی‌دی پراجکت رد اخیرا گفته بود که شاید درباره‌ی تصمیم به ساخت یک بازی مستقل چندنفره‌ی سایبرپانک 2077 مشابه GTA Online تجدید نظر کند. افزون‌بر این، آن‎‌ها اخیرا اعلام کردند که استراتژی جدیدی برای معرفی محصولات‌شان در پیش گرفته‌اند. در استراتژی جدید آن‌ها دیگر برای بازی‌هایی که سال‌ها تا تکمیل شدن و عرضه‌ی عمومی فاصله دارد، کم‌تر دست به تبلیغات و بازاریابی می‌زنند.

سی‌دی پراجکت رد در حال حاضر مشغول توسعه‌ی نسخه‌های مخصوص سایبرپانک 2077 برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و پلی استیشن 5 است. نسخه‌های نسل نهمی سایبرپانک 2077 احتمالا در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ منتشر خواهند شد. همچنین هنوز معلوم نیست که این بازی چه زمانی قرار است تجربه‌ی کم‌نقصی را روی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان ارائه دهد و برخی‌ها امیدوارند که توسعه‌ی نسخه‌های نسل نهمی سایبرپانک 2077 بر کیفیت آن روی کنسول‌های نسل هشتمی نیز تاثیر مثبتی داشته باشد.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع kotaku
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده