نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۷

تجدید نظر و احتمال لغو بازی چندنفره Cyberpunk

برخلاف برنامه‌ریزی قبلی سی دی پراجکت رد، ظاهراً پروژه AAA بعدی این استودیو یک بازی چندنفره و جداگانه‌ی سایبرپانک نبوده و تجربه آنلاین به بازی فعلی سایبرپانک 2077 اضافه خواهد شد.

بخشی از کنفرانس اخیر شرکت CD Projekt در خصوص استراتژی پیش روی این ناشر لهستانی، به بازی Cyberpunk 2077 و برخی تغییرات احتمالی درباره بخش آنلاین و چندنفره این بازی که قبلاً برنامه‌ریزی شده بود اختصاص دارد. آدام کیسینسکی مدیرعامل سی دی پراجکت رد اظهار داشته که این شرکت در برنامه‌های آینده‌ی خود تجدید نظر کرده است.

توسعه‌دهندگان سی دی پراجکت رد در ماه ژانویه ۲۰۲۰ اعلام کردند که پروژه مولتی پلیر Cyberpunk آن‌ها، یک بازی جداگانه AAA خواهد بود و به‌عنوان بخش جدیدی از بازی Cyberpunk 2077 عرضه نمی‌شود. Kiciński در ماه نوامبر همین سال مجدداً از این بازی به‌عنوان «یک محصول اختصاصی بزرگ و مستقل» یاد کرد.

با اینحال، کیسینسکی در ویدیویی که روز سه شنبه منتشر کرده اعلام می‌کند که «قبلاً گفته بودیم پروژه AAA بعدی ما یک بازی چندنفره سایبرپانک خواهد بود، اما حالا تصمیم گرفتیم که در اینباره تجدید نظر کنیم.» وی در ادامه اضافه می‌کند:

«باتوجه به رویکرد جدید و حساسی که بعد از عرضه‌ی Cyberpunk 2077 در پیش گرفتیم، تصمیم بر این شد که به‌جای تمرکز روی یک بازی بزرگ آنلاین، یک روز این تجربه کاربری را به کل مجموعه‌ بازی‌های خود بیاوریم.»

کنفرانس استراتژیک سی دی پراجکت رد

بعد از اعلام این خبر، از کیسینسکی درباره پروژه فعلی توسعدهندگان سی دی پراجکت رد سؤال شده که او در پاسخ می‌گوید:

«درباره پروژه‌های آنلاین، رویکرد قبلی ما تغییر کرده و حالا قصد داریم تا در بازی‌های آینده‌ی خود حالت آنلاین هم داشته باشیم. البته هیچ عجله‌ای در این خصوص وجود ندارد و قدم به قدم پیش خواهیم رفت. لذا فعلاً روی برخی ویژگی‌های بهبود دهنده بازی‌های تک نفره‌ی خود کار می‌کنیم و دیگر قرار نیست که بازی بعدی را به‌عنوان یک تجربه آنلاین جداگانه منتشر کنیم. درواقع بازی‌های تک نفره‌ی خود را با خصوصیت‌های آنلاین ارتقاء خواهیم داد.»

کیسینسکی بعد از ارائه توضیحات درباره موضوعات دیگر مجدداً به این قضیه پرداخته و می‌گوید:

«البته کار روی محتوای آنلاین بازی‌ها از دو سال پیش شروع شده و همچنان ادامه دارد. تنها تغییری که در این زمینه به‌وجود آماده این است که محتوای مذکور به‌عنوان یک محصول اصلی منتشر نخواهد شد؛ بلکه این بخش به‌عنوان یک محصول جانبی برای بازی‌های تک نفره‌ی فعلی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. البته زمانی‌که از ایده‌های جدید خود رونمایی کنیم، همچنان اتفاقات هیجان انگیز و جذابی در انتظار گیمرها خواهد بود.»

گیم پلی بازی سایبرپانک 2077

کیسینسکی ادعا کرده که این استودیو «ایده‌ها و طرح‌های اولیه‌ی بسیار قوی و هیجان انگیزی» را برای تجربه چندنفره بازی‌های خود در نظر دارد؛ اما هنوز برای صحبت کردن درباره جزئیات آن خیلی زود است.

«اجازه بدید روی این موضوع تأکید کنم که سی دی پراجکت رد مثل همیشه بازی‌های نقش آفرینی AAA و داستان محور می‌سازد و این موضوع در آینده تغییری نخواهد کرد. چیزی که نسبت به قبل تفاوت داشته، رویکرد ما در تجربه آنلاین است.»

«ما درحال توسعه یک تکنولوژی آنلاین هستیم که می‌تواند به‌صورت همزمان در توسعه‌ی بازی‌های آینده‌ی ما وارد شود. این فناوری می‌تواند ویژگی‌های مختلف آنلاینی که برای بازی‌های خود در نظر داریم را اجرایی کند.»

در ماه ژانویه اولین جزئیات حالت چندنفره بازی Cyberpunk 2077 توسط دیتاماینرها کشف شده بود. در این اطلاعات، به مأموریت‌های مختلفی مانند Heists و Deathmatch اشاره شده بود که در قالب یک تجربه چندنفره در بازی قابل اجرا بودند. کدهای مربوط‌به حالت Heist به بازیکنان اجازه می‌داد تا از میان شخصیت‌های مختلف بازی یک مورد را انتخاب کرده و در مأموریت‌های co-op به تکمیل چالش‌های مختلف بپردازند.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده