// سه شنبه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۰۳

ساخت چند بازی AAA به صورت همزمان در استودیو سی دی پراجکت رد

شرکت سی‌دی پراجکت نه‌تنها استودیو Digital Scapes را خرید، بلکه اعلام کرد که از سال ۲۰۲۲ میلادی به بعد همزمان روی چند بازی ویدیویی کار می‌کند.

سی‌دی پراجکت رد از این به بعد بازه‌ی تبلیغاتی کوتاه‌تری را برای بازی‌های خود در نظر می‌گیرد

استودیو بازی‌سازی سی‌دی پراجکت رد که به‌تازگی پچ 1.2 بازی Cyberpunk 2077 را منتشر کرده است، حالا گسترش می‌یابد. استودیو Digital Scapes که در پروسه‌ی ساخت سایبرپانک 2077 هم نقش داشت، به‌تازگی خریداری شد و به تیم ونکوور سی‌دی پراجکت رد پیوست. حالا این شرکت چهار تیم بازی‌سازی بزرگ را کنترل می‌کند که یکی از آن‌ها در کانادا قرار دارد و مابقی در لهستان واقع شده‌اند. همچنین برخلاف گذشته دیگر قرار نیست سی‌دی پراجکت رد هر چند سال فقط متمرکز روی یک بازی ویدیویی بزرگ باشد و وقتی آن را عرضه کرد، سراغ پروژه‌ی بعدی برود. بلکه ساختار استودیو به شکلی به روز می‌شود که سی‌دی پراجکت رد همزمان روی دو یا چند بازی AAA کار کند.

راستی دیگر بازی‌های آن‌ها کاملا نقش‌آفرینی (RPG) نخواهند بود. سی‌دی پراجکت رد می‌گوید که بازی‌های AAA بعدی استودیو دارای هسته‌ی بازی‌های نقش‌آفرینی هستند و در اصل چند ژانر را با یکدیگر ترکیب می‌کنند. همچنین بازی‌های بعدی فقط آفلاین و داستان‌محور نیستند. بلکه علاوه‌بر داشتن بخش داستانی مفصل و غنی، شامل بخش آنلاین هم می‌شوند. سی‌دی پراجکت رد در ویدیو جدید گفت که دارد روی تکنولوژی‌هایی کار می‌کند تا در آینده‌ای نه‌چندان نزدیک، بخش آنلاین را در بازی‌های بعدی استودیو قرار دهد.

درگیری گانگسترها در حومه نایت سیتی در Cyberpunk 2077

پچ‌ها و آپدیت‌های بعدی سایبرپانک 2077، بسته‌های الحاقی رایگان این بازی و نسخه‌ی نسخه‌ی نسل ۹ بازی Cyberpunk 2077 همگی در سال ۲۰۲۱ میلادی از راه می‌رسند. همچنین قطعا مجموعه بازی سایبرپانک و مجموعه بازی ویچر هر دو طی سال‌های آتی هم با بازی‌های بزرگ جدید و هم با آثار کوچک‌تر همچون بازی موبایلی The Witcher: Monster Slayer گسترش می‌یابند. سی‌دی پراجکت در همین حین گفت که می‌خواهد شرایط کاری استودیو را برای بازی‌سازها بهتر کند.

سی‌دی پراجکت رد همچنین اعلام کرد که درس‌های زیادی از تبلیغات بازی Cyberpunk 2077 گرفت. پس مارکتینگ بازی‌های آن‌ها در آینده متفاوت خواهد بود. مثلا دیگر فاصله‌ی زمانی کوتاه‌تری بین رونمایی از بازی و عرضه‌ی آن خواهیم داشت و سازندگان فقط در آستانه‌ی عرضه‌ی بازی به سراغ پخش تریلرهای مفصل و صحبت راجع به جزئیات گیم‌پلی آن می‌روند. همچنین آن‌ها پیش از عرضه‌ی بازی به‌صورت کامل نحوه‌ی اجرا شدن آن روی پلتفرم‌های مختلف را نمایش خواهند داد.


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده