// پنجشنبه, ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۸

تجربه شبیه‌ ساز کشتی ‌رانی در کانال سوئز به ‌زودی روی استیم

پس از اینکه اخیرا یک کشتی تجاری به‌مدت یک هفته کانال سوئز را مسدود کرد، حالا کاربران استیم می‌توانند این اتفاق را در بازی شبیه‌ساز کشتی‌رانی Suez Canal Simulator به‌صورت مجازی تکرار کنند.

پس از اتفاقی که اخیرا در کانال سوئز رخ داده و یک کشتی تجاری به مدت یک هفته این شاهراه مهم آبی جهان را به‌کلی مسدود کرده و ضرر هنگفتی به حمل‌و‌نقل جهانی وارد کرد، حالا خبر رسیده که یک بازی به نام Suez Canal Simulator ساخته شده و تا چند هفته دیگر در ۲۰ آوریل (۳۱ فروردین) راهی فروشگاه استیم می‌شود.

برای کسانی که از این اتفاق اطلاعی ندارد، در روز ۲۳ مارس (۳ فروردین) کشتی باری اِورگیوِن که با خود کانتینرهای پر از کالا حمل می‌کرد، در کانال سوئز به گل نشست و به‌مدت یک هفته باعث مسدود شدن این کانال حیاتی شد. افراد مسئول در این مدت با روش‌هایی مانند حفاری و قایق‌های کمکی در تلاش بودند تا این کشتی را به روی آب برگردانده و هرچه سریع‌تر کانال سوئز را باز کنند. این موضوع نه‌تنها بحث توجه بیشتر به راه‌های کشتی‌رانی را در دنیا دوباره داغ کرد، بلکه در اینترنت نیز تعداد بسیار زیادی تصاویر طنز (میم) درباره‌ی آن پخش شد. حتی یک ماد مربوط‌به همین واقعه برای بازی Microsoft Flight Simulator منتشر شد.

حال به‌نظر می‌رسد که در بازی Suez Canal Simulator می‌توان مانند یک کشتی عادی به حرکت خود به بیرون از کانال ادامه داد یا اتفاق کشتی اورگیون را در دنیای مجازی تکرار کرده و راه را سد کرد. سازنده‌ی این بازی شبیه‌ساز ادعا می‌کند که «۶۰۰ کیلومتر راه کشتی‌رانی مستقیم در بازی وجود دارد که می‌توان صدها ساعت در آن مشغول به بازی شد و لذت برد.» در صفحه‌ی استیم بازی نوشته شده: «می‌توانید در جهت شمال یا جنوب کانال حرکت کنید؛ از ۱۰۰ کیلومتر عقب‌تر در دریا‌ی مدیترانه (سمت شمالی کانال) یا دریای سرخ (سمت جنوبی کانال) بازی را شروع کرده و از درون کانال ۱۹۳ کیلومتری سوئز عبور کنید.»

به‌نظر می‌رسد که این شبیه‌ساز کشتی‌رانی برای کسانی که به هدایت کشتی‌ها در دریا و در شرایطی نسبتا واقع‌گرایانه علاقه دارند، جذاب باشد، چراکه طبق گفته‌ی سازندگان طی کردن تمام مسیر بازی «بیش از ۲۴ ساعت طول خواهد کشید.» شما می‌توانید تریلر Suez Canal Simulator را در ادامه تماشا کنید:

دانلود ویدیو از آپارات

اطلاعات زیادی از خود بازی و سازنده‌ی آن در دسترس نیست و مثلا درست نمی‌دانیم که آیا Suez Canal Simulator بازی‌ای بوده که از قبل از اتفاق کشتی اورگیون در دست توسعه بوده و معرفی آن در چنین زمانی اتفاقی بوده یا نه. شاید هم سازنده‌ی آن تصمیم گرفته به‌خاطر اتفاق اخیر روند توسعه‌ی بازی خود را سرعت ببخشد تا بازیکنان بیشتری را به سمت آن جلب کند.

همچنین قرار است بسته‌ای الحاقی برای بازی در ماه اوت (مرداد-شهریور) منتشر شود که این‌بار شبیه‌سازی کشتی‌رانی در کانال پاناما را ارائه می‌دهد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی این بازی چیست؟ آیا دوست دارید اتفاق کشتی اورگیون را در این بازی تکرار کنید؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده