نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۹

مهم ترین بازی های مارس ۲۰۲۱ که نباید از دست بدهید

در این ویدیو، به معرفی ۸ بازی مهمی می‌پردازیم که در ماه مارس برای پلتفرم‌های مختلف منتشر می‌شوند؛ از نسخه جدید Stronghold تا هاروست مون. همراه زومجی باشید.

در ماه مارس ۲۰۲۱، شاهد انتشار بازی‌های مختلفی برای کامپیوتر و کنسول‌ها خواهیم بود؛ از بازی‌هایی که برخی از آن‌ها نسخه جدید آثار شدیدا محبوب و خاطره‌انگیزی هستند تا انتشار برخی بازی‌ها روی پلتفرم‌های جدید. به همین دلیل در این ویدیو، تصمیم گرفتیم تا ۸ بازی از مهم‌ترین بازی‌های مارس ۲۰۲۱ را معرفی کنیم. پس بدون مقدمه بیش‌تر، لطفا ویدیو مربوطه را تماشا کنید تا بعد هم کمی مفصل‌تر راجع به بازی‌ها توضیح بدهیم:

تماشا در یوتیوب

گیم پلی بازی Harvest Moon: One World

Harvest Moon: One World

اگر شما هم از نسل گیمر‌هایی هستید که تجربه بازی کردن با اولین کنسول پلی‌استیشن را دارند، به احتمال خیلی زیاد گرفتار تجربه اعتیادآور Harvest Moon: Back to Nature شده‌اید و ساعت‌ها در مزرعه‌تان مشغول شکستن درختان، کاشت دانه‌های مختلف و کار‌های متنوع دیگر بودید! خب خبر خوب اینکه در ماه مارس، نسخه جدیدی از سری هاروست مون با اسم دقیق Harvest Moon: One World برای پلی استیشن 4 و نینتندو سوییچ منتشر می‌شود. این بازی که از همین امروز یعنی ۱۲ اسفند در دسترس قرار گرفته، خصوصیات آشنای مجموعه را با یک سری ویژگی‌های جدید ترکیب کرده است. 

در Harvest Moon: One World، بازیکنان کماکان می‌توانند کار‌هایی مثل توسعه مزرعه شخصی خودشان را انجام بدهند؛ با این حال جهان بازی به مراتب بزرگ‌تر شده و می‌توانید حتی به بخش‌های مختلفی از آن سفر کنید که هرکدام، محیط و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خودشان را دارند. علاوه بر این، امکان تعامل با کاراکتر‌های دیگر بازی هم فراهم است و می‌توانید به این شکل یک ماجراجویی متفاوت و خاص داشته باشید. 

نبرد عظیم در بازی Stronghold: Warlords

Stronghold: Warlords

هاروست مون تنها بازی خاطره‌انگیزی نیست که نسخه جدیدش در ماه مارس منتشر می‌شود و طرفداران بازی‌های استراتژی، در تاریخ ۱۹ اسفند فرصت تجربه نسخه جدیدی از سری شدیدا محبوب Strongholds را خواهند داشت که مخصوصا نسخه جنگ‌های صلیبی آن، شدیدا محبوب و پرطرفدار بود. Stronghold: Warlords که برای کامپیوتر منتشر خواهد شد، جدیدترین تلاش استودیو فایرفلای برای برگرداندن مجموعه به اوج است و برای این منظور، بازیکنان را به آسیای شرقی خواهد برد. 

در Stronghold: Warlords، با تمدن‌هایی از مغول‌ها گرفته تا چین و ژاپن همراه خواهیم شد و می‌توانیم عناصر آشنای مجموعه مثل ساخت قلعه‌های مختلف و همینطور تربیت نیرو‌ها برای شکست دادن دشمنان را تجربه کنیم. بازی همینطور ویژگی‌های جدیدی هم دارد که از جمله آن‌ها، می‌توان به نیرو‌های خاص گروه‌ها و مواردی از این دست اشاره کرد. آیا Stronghold: Warlords می‌تواند سری استرانگهلد را به روز‌های خوبش برگرداند؟

کرش و سایر شخصیت‌های Crash Bandicoot 4

Crash Bandicoot 4: It's About Time

در ماه مارس، شاهد آثار مختلفی هستیم که برای پلتفرم‌های جدید و مخصوصا کنسول‌های نسل نهمی منتشر می‌شوند و خب یکی از مهم‌ترینِ این بازی‌ها، Crash Bandicoot 4: It's About Time است. این نسخه از کرش که سال پیش منتشر شد، موفقیت خوبی به‌دست آورد و حال در تاریخ ۲۲ اسفند، برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | اس و نینتندو سوییچ منتشر می‌شود. 

Crash Bandicoot 4: It's About Time مخصوصا روی پلتفرم‌های نسل نهمی، از خصوصیات خاص آن‌ها بهره خواهد برد و مثلا نسخه پلی استیشن 5 بازی، قرار است از ویژگی‌های کنسول سونی چون صدای سه‌بعدی بهره ببرد. به هر حال انتشار کرش ۴ برای کنسول‌های جدید، فرصتی برای کاربران آن‌ها خواهد بود تا این بازی ارزشمند را تجربه کنند.

ماموریت Operation: Hawkeye بازی Marvel

Marvel's Avengers

با اینکه Marvel's Avengers آنقدر بازی درجه یکی نبود، ولی خب آثار ابرقهرمانی آنقدر محبوب هستند که بازهم افراد زیادی به سراغ تجربه آن‌ها بروند. برای چنین افرادی، انتشار Marvel's Avengers برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس در تاریخ ۲۸ اسفند، خبر خوبی به‌حساب می‌آید. بازی اونجرز قرار است روی کنسول‌های نسل نهمی، ویژگی‌های جدیدی ارائه دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به رزولوشن بالاتر و همینطور مدت زمان بارگذاری به‌مراتب کم‌تر اشاره کرد. همچنین سازندگان به مواردی چون افکت‌های گرافیکی منحصربه‌فرد این کنسول‌ها هم اشاره کرده‌اند. 

دنیای رنگارنگ بازی Overcooked! All You Can Eat

Overcooked! All You Can Eat

بدون شک سری Overcooked! را می‌توان یکی از مفرح‌ترین بازی‌های چند سال اخیر دانست؛ بازی‌هایی که در آن‌ها، باید مشغول آشپزی اما با چالش‌های عجیب و غریبی شوید و مخصوصا اگر بتوانید بازی را کنار دوستان و خانواده تجربه کنید، اوقات شدیدا شادی خواهید داشت. اگر به هر دلیلی تا به امروز سراغ این مجموعه نرفته‌اید، انتشار Overcooked! All You Can Eat در تاریخ ۳ فروردین ۱۴۰۰ روی پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، کامپیوتر و نینتندو سوییچ فرصت خوبی برای تجربه آن خواهد بود. 

Overcooked! All You Can Eat، شامل نسخه اول و دوم اورکوکد می‌شود و نسخه اول بازی، با موتور نسخه دوم کاملا ریمستر شده است. تمام محتویات هر دو بازی در این کالکشن در دسترس است و حتی بسته به پلتفرمی که بازی را روی آن تجربه می‌کنید، امکان پشتیبانی از رزولوشن‌های بالا تا 4K هم فراهم شده است. با اینکه امسال به‌خاطر ویروس کرونا شاهد مهمانی‌های نوروز همیشگی نخواهیم بود، ولی هنوز هم تجربه Overcooked! All You Can Eat با جمع خانوادگی خودتان هم می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد.

بازی it takes two

It Takes Two

جوزف فارس اسمی معروف برای طرفداران بازی‌های ویدیویی است. سازنده آثاری چون A Way Out که همیشه سخنرانی‌های عجیبی هم داشته، در It Takes Two، بازی جدید خودش، بازهم سراغ یک تجربه Co-Op رفته و آنقدر هم از نتیجه کارش مطمئن است که اعلام کرده اگر بازی حوصله‌تان را سر ببرد، هزار دلار به‌تان جایزه می‌دهد!

It Takes Two همانطور که اعلام کردیم، یک تجربه Co-Op است و البته با خرید فقط یک نسخه، می‌توانید آن را رایگان با دوست‌تان هم به‌اشتراک بگذارید و دونفری به‌سراغ بازی بروید. هر بازیکن کنترل یکی از شخصیت‌ها را برعهده خواهد داشت و باید با همکاری یکدیگر، مراحل را پشت سر بگذارید. It Takes Two جهان رنگارنگ و جالبی دارد و نمایش‌های آن هم امیدوار‌کننده بوده است. 

لوگوی بازی Monster Hunter Rise

Monster Hunter Rise

جدید‌ترین نسخه از مجموعه مانستر هانتر کپکام هم قرار است با اسم دقیق‌تر Monster Hunter Rise، در تاریخ ۶ فروردین ۱۴۰۰ برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر شود. Monster Hunter Rise، ششمین نسخه بزرگ مانستر هانتر به‌حساب می‌آید و قرار است خیلی از ویژگی‌هایی را که در نسخه Worlds معرفی شدند، گسترش بدهد و تجربه به‌مراتب بزرگ‌تر و بهتری را ارائه کند. Monster Hunter Rise که قرار است در تاریخ نامشخصی روی کامپیوتر هم منتشر شود، بازهم بازیکنان را به نبرد با هیولا‌های عظیم‌جثه خواهد برد و در این راه می‌توانید کاراکتر دلخواه‌تان را بسازید و با تجهیزات مختلف، توانایی‌هایش را ارتقا دهید. 

جالب است بدانید که رسانه‌های مختلفی، شدیدا کیفیت فنی و بصری بازی Monster Hunter Rise را روی نینتندو سوییچ تحسین کرده‌اند و به‌نظر می‌رسد با یکی از زیباترین آثار این کنسول از حیث گرافیکی طرف خواهیم بود. 

چهار شخصیت شرور بازی Evil Genius 2: World Domination

Evil Genius 2: World Domination

در نهایت هشتمین و آخرین بازی مهم ماه مارس، دنباله یک اثر نوستالژیک دیگر به اسم Evil Genius است. با گذشت ۱۷ سال از این بازی خاطره‌انگیز، Evil Genius 2: World Domination در تاریخ ۱۰ فروردین منتشر خواهد شد و قرار است دوباره امکان ساخت فرمانروایی شروری را به بازیکنان بدهد که ماموریت‌هایش را در سراسر جهان انجام خواهد داد! در بازی می‌توانید ابتدا از بین چهار شخصیت، هرکدام با خصوصیات منحصربه‌فرد، یکی را انتخاب کنید و بعد به مرور زمان، تشکیلات خودتان را بسازید و گسترش دهید. 

Evil Genius 2: World Domination یک تجربه استراتژی مدیریتی است و مثلا می‌توانید با تربیت مینیون‌های مختلف، آن‌ها را برای انجام خرابکاری‌های متنوعی به سراسر دنیا ارسال کنید! نسخه اول Evil Genius بازی موفقی در زمان خودش بود و باید دید دنباله این اثر هم می‌توانید موفقیت آن را تکرار کند یا خیر. 

نظرات خودتان را در مورد بازی‌های این ماه با زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده