نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۵

بازی گروه موسیقی Daft Punk قرار بود ساخته شود

در ابتدا قرار بود بازی Luminus: Electronic Symphony کاملاً متعلق به گروه دفت پانک باشد.

روز گذشته با خبر شدیم که گروه دفت پانک (Daft Punk) بعد از ۲۸ سال اجرا به کار خود پایان داده و دیگر شاهد همکاری جدیدی از توما بانگلتر و گیمانوئل دو اومم کریستو نخواهیم بود. همین موضوع هم باعث شد جیمز میلکه، تهیه‌کننده‌ی استودیو Q Entertainment به صحبت‌های جالبی در مورد ارتباط این گروه و دنیای بازی‌های ویدیویی بپردازد.

Q Entertainment را بیش‌از هرچیز به خاطر تولید مجموعه بازی‌های Luminus می‌شناسیم و به‌گفته‌ی میلکه، بازی Luminus: Electronic Symphony در ابتدا قرار بوده به‌طور کامل اثری در ارتباط با دفت پانک باشد. او از روزی می‌گوید که ایده‌ی ساخت نسخه‌ای از Luminus با حضور این گروه موسیقی الکترونیک فرانسوی را با مسئولان یوبیسافت درمیان گذاشته و آن‌ها هم رضایت خود را اعلام کردند. بعد از آن هم به سراغ خود دفت پانک رفته و دو عضو گروه هم این ایده را دوست داشته‌اند، ولی با این شرط که موسیقی‌هایی کاملاً جدید برای بازی تدارک ببینند، نه اینکه تنها کلکسیونی از آثار قبلی خود را در اختیار سازندگان آن قرار دهند.

دراین‌میان مشکل از جایی شروع شده که دفت پانک باید برای فیلم Tron: Legacy موسیقی آماده می‌کرده و همین قضیه باعث شده آن‌ها وقت کافی برای کار روی بازی نداشته باشند؛ اثری که قرار بود یکی از بازی‌های هم‌زمان با عرضه‌ی کنسول پلی استیشن ویتا در اوایل سال ۲۰۱۲ باشد و امکان تأخیر در تولید آن وجود نداشت.

تهیه‌کننده‌ی Q Entertainment پیش‌از این هم از علاقه‌ی خود برای تولید نسخه‌ای مخصوص از Luminus با حضور دفت پانک صحبت کرده و چنین گفته بود: «چیزی که می‌خواستم این بود که بازیکن را در محفظه‌ی هرم‌مانندی قرار دهم که دفت پانک اجراهای خود را درون آن انجام می‌دهد. می‌خواستم همه‌چیز عطر و بوی دفت پانک را داشته باشد و از موسیقی‌ها، رابط کاربری و HUD بازی تا حس و حال صوتی آلبوم Alive 2007 و نورپردازی‌ها و تماشاگران، همه و همه نمایش‌دهنده‌ی اتمسفر دفت پانکی باشند.»

هرچند طرفداران دفت پانک نتوانستند لذت اثری با حضور همه‌جانبه‌ی این گروه را تجربه کنند، ولی این گروه دونفره در دنیای بازی‌های ویدیویی تجربه‌ی جالب دیگری داشته‌اند و در بازی DJ Hero شاهد ۱۱ میکس جدید از کارهای این گروه درکنار کاراکترهای آن‌ها بودیم.


منبع Games Radar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده