نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۲

امکان تجربه یکی از بازی های قدیمی و لغو شده استودیو ریر

نسخه قابل اجرای بازی لغو شده‌ی Dinosaur Planet از استودیوی ریر که بعدها با تغییر رویکرد به‌عنوان بازی Star Fox Adventures روی کنسول گیم کیوب عرضه شد، در اینترنت فاش شده است.

یکی از کاربران توییتر با نام کاربری Forest of Illusion فایل‌های مربوط‌به بازی Dinosaur Planet را منتشر کرده و درکنار آن چند اسکرین‌شات از محیط بازی را نیز به اشتراک گذاشته است. در این تصاویر می‌توان کاراکتر Fox McCloud از بازی Star Fox را مشاهده کرد.

البته باوجود اینکه این نسخه از بازی Dinosaur Planet کاملاً بی‌نقص روی امولاتورها اجرا نمی‌شود، Forest of Illusion اظهار داشته که این بازی با فلش کارت‌ها بسیار خوب عمل می‌کند. این کاربر، دیسک غیررسمی بازی را از یک کلکسیونر سوئدی خریداری کرده که Dinosaur Planet را از تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۰۰ نزد خود نگه داشته است. ظاهراً این آخرین نسخه از بازی بوده و برای اینکه به‌صورت کامل قابل استفاده باشد نیاز به یک سری هک‌ و دستکاری‌ خواهد داشت.

نمایی از بازی Dinosaur Planet

همان‌طور که اشاره شد، بازی «سیاره دایناسورها» بعدها و در سال ۲۰۰۲ بعد از یک سری بازنگری‌ها با عنوان Star Fox Adventures به بازار عرضه شد. این بازی یک تجربه سه‌بعدی و بسیار سرگرم کننده بوده که در سبک اکشن و ماجراجویی برای دارندگان کنسول‌های گیم کیوب عرضه شد. این بازی به وضوح از سری Zelda الهام گرفته اما به خوبی این مجموعه نیست. در کل «ماجراهای استار فاکس» از جمله بازی‌هایی است که در این سبک رضایت مخاطبان را جلب کرده بود.

گفته می‌شود شیگرو میاموتو از شرکت نینتندو جزء افرادی بود که در تبدیل Dinosaur Planet به Star Fox Adventures نقش مهمی را ایفا کرد. وی در مصاحبه با وبسایت IGN و در پاسخ به سؤالی که نظر شخصی او را درباره بازی سیاره دایناسور می‌پرسد، اظهار داشته که: «بازی بسیار خوبی به نظر می‌رسد، اینطور نیست؟ فقط فکر می‌کنم اگر با استفاده از کاراکترهای استار فاکس در این بازی یک بازی متفاوت به‌عنوان Star Fox Adventures بسازیم، بهتر هم بشود. شاید باید با اعضای تیم در اینباره صحبت کنم.»

گیم پلی بازی Dinosaur Planet

در هر حال افرادی که در آن زمان علاقه‌مند به تجربه این بازی روی کنسول N64 بودند، شاید حالا فرصت مجددی برای دسترسی به این بازی داشته باشند. نظر شما در اینباره چیست؟ 


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده