// دوشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۷

قدرت سخت‌افزار نینتندو سوییچ برای پورت Desperados 3 کافی نیست

طراح ارشد Desperados 3 می‌گوید کنسول نینتندو سوییچ محدودیت‌های فنی و سخت‌افزاری فراوانی دارد که ساخت یک نسخه‌ی پورت شده از این بازی را برای آن بسیار دشوار می‌کند.

بازی Desperados 3 که سومین قسمت از مجموعه‎‌ی قدیمی و محبوب دسپرادوز به شمار می‌رود، در سبک استراتژی همزمان با حال‌و‌هوای وسترن است و در تاریخ ۲۷ خرداد امسال برای پلتفرم‌های ایکس باکس، پلی استیشن 4 و پی سی منتشر شد. Desperados 3 توانست نمرات بسیار خوبی از منتقدین دریافت کند و چند دی‌ال‌سی نیز برای آن عرضه شده است. بااین‌حال، جای خالی نسخه‌ی نینتندو سوییچ آن حس می‌شود. حال باتوجه‌به سخنان طراح ارشد بازی، به‌نظر می‌رسد که چنین پورتی نه یک بازی قابل‌قبول برای دارندگان سوییچ خواهد بود، نه جلوه‌ی رضایت‌بخشی برای طرفداران خود بازی خواهد داشت.

موریتز وگنر طی مصاحبه‌ای با کانال یوتیوب GamerHubTV اظهار کرده با اینکه تیم ساخت دسپرادوز 3 بسیار مشتاق به پورت این بازی برای نینتندو سوییچ هستند، ولی این کنسول درحال‌حاضر محدودیت‌های فنی و سخت‌افزاری فراوانی دارد که ساخت چنین پورتی را بسیار دشوار می‌کند.

مرحله بازی Desperados 3 / شش

او در این خصوص می‌گوید: «ما هم کنسول نینتندو سوییچ را دوست داریم؛ مخصوصا رئیس‌مان که یکی از بزرگ‌ترین طرفداران این کنسول است. ولی فکر نمی‌کنیم ساخت چنین پورتی جواب دهد. مدتی است که درحال کار روی این پورت بوده‌ایم. موضوع پورت همیشه مطرح می‌شود. برخی مواقع THQ به این نتیجه می‌رسد که «خب، می‌توانیم به اعضای تیم بگوییم یک بررسی انجام دهند. شاید ساخت یک نسخه‌ی پورت شده امکان‌پذیر باشد.»

قضیه این است که این بازی از منابع سخت‌افزاری، مخصوصا پردازنده دستگاه استفاده‌ی زیادی می‌کند. این موضوع برای کنسول‌هایی که دسپرادوز 3 درحال‌حاضر روی آن‌ها در دسترس است نیز مشکل بزرگی است. شاید از شنیدن این موضوع تعجب کرده باشید، چون [گرافیک] دسپرادوس 3 مانند Red Dead Redemption 2 یا بازی‌های مشابه آن نیست. درست است؟!

فکر نمی‌کنم چنین پورتی ساخته شود. امیدوارم زمانی این اتفاق بیفتد. اگر موضوع جدیدی اتفاق بیفتد، ما همیشه آماده هستیم تا همه‌چیز را دوباره ارزیابی کنیم. ولی Desperados 3 واقعا روی سوییچ اجرا نمی‌شود. شاید در آینده‌ نسخه‌ جدیدی از سوییچ عرضه شود که از نظر سخت‌افزاری کمی قدرتمندتر باشد. اگر چنین اتفاقی بیفتد، ما آماده‌ایم تا موضوع پورت بازی را دوباره دنبال کنیم؛ ولی متاسفانه در آینده‌ی نزدیک چنین چیزی رخ نمی‌دهد.»

مرحله کامل Desperados 3

سارا مرتضوی در نقد و بررسی خود به بازی Desperados 3 نمره‌ی کامل ۱۰ را داده است. او در جمع‌بندی نقد خود می‌نویسد: «دسپرادوس سه اولین نسخه از این مجموعه محبوب است که توسط استودیوی می‌می‌می ساخته می‌شود. این استودیوی کوچک که پیش از این با ساخت بازی شدو تاکتیکز (Shadow Tactics) هنر خود را در ساخت بازی‌های تاکتیکال به همگان ثابت کرده بود، با ساخت سومین نسخه از مجموعه بازی‌های دسپرادوس باری دیگر ثابت کرده است که این جایگاه حالا حالاها در انحصار خودش خواهد بود. دسپرادوس سه به‌لطف گیم‌پلی جذاب و چالش برانگیز و بی‌نقصش، محیط‌های متنوع که گاهی از بررسی تمامی جزئیات آن سردرد می‌گیرید، موسیقی بی‌نظیری که تجربه‌ی هر مرحله را چندین و چندبرابر لذت‌بخش‌تر کرده، محصولی را رقم زده که در این دوره و زمانه حکم یک جواهر را دارد. دسپرادوس سه نه‌تنها یک بازی تاکتیکال جذاب، بلکه نماد یک ویدیوگیم واقعی، با هر تعریفی که می‌خواهید از ویدیوگیم در ذهن داشته باشید، است.»

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده