نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۳

اطلاعات فاش شده از نینتندو سوییچ قابلیت‌ها و طراحی اولیه این کنسول را نشان می‌دهد

به‌تازگی اطلاعات زیادی از سرورهای داخلی نینتندو فاش شده که شامل کانسپت اولیه طراحی کنسول سوییچ و برخی از قابلیت‌هایی است که نهایتاً به نسخه نهایی کنسول راه پیدا نکردند.

اطلاعات جدیدی که در ارتباط با کنسول نینتندو سوییچ فاش شده، شامل برنامه‌های اولیه‌ی نینتندو از سال ۲۰۱۴ و قبل از تکمیل فرایند طراحی این کنسول قابل حمل است. در این اسناد، می‌توان کانسپت‌های طراحی اولیه کنسول را به همراه یک سری برنامه‌های اختصاصی مانند سیستم StreetPass و پشتیبانی معکوس از کنسول‌های قبلی نینتندو که نهایتاً عملی نشدند را مشاهده کرد.

ظاهراً این اطلاعات ابتدا در وبسایت 4Chan منتشر شده و بعد از آن توسط شماری از کاربران توییتر از جمله orcastraw@ و forestillusion@ بازنشر شده است. در متن توییتی که تصویر آن را پایین‌تر مشاهده می‌کنید نوشته شده:

«نینتندو از این اتفاق خوشحال نخواهد شد؛ حالا چیزهای بیشتری فاش شده که شامل کلیدهای خصوصی کنسول سوییچ و اسناد و مدارک محرمانه‌ای است که اطلاعات زیادی را در اختیار ما قرار می‌دهد. یکی از این اسناد، طراحی اولیه کنسول سوییچ را در سال ۲۰۱۴ نشان می‌دهد که شباهت زیادی به شایعاتی که چندسال پیش درباره طراحی احتمالی این کنسول مطرح شده بود دارد.»

طراحی اولیه کنسول نینتندو سوییچ

براساس گزارش وبسایت VGC، بعد از جمع بندی و خلاصه برداری از این مدارک، اطلاعات جالبی مانند قابلیت پخش ویدیوهای سه‌بعدی، Backwards Compatibility، سیستم‌های اختصاصی Streetpass، Spotpsass، حسگر گام شمار و طراحی شبیه به نینتندو 3DS این کنسول از میان این اسناد استخراج شده است. کیتلین مولیناس اظهار داشته که نسخه اولیه این کنسول به مراتب ضعیف تر از طرح نهایی آن بوده است؛ به طوری که رزولوشن نمایشگر آن به 480p محدود می‌شده است.

در طراحی اولیه این کنسول، می‌توان نمایشگر تمام صفحه و بدون حاشیه آن را در بدنه بیضی شکل دستگاه مشاهده کرد. چیزی که این روزها به ترند طراحی گوشی‌های هوشمند نیز تبدیل شده است. در این این کانسپت، خبری از جوی‌کان‌های قابل جداسازی نبوده و طراحی استیک‌های کنترلی آن بیشتر به PS Vita شباهت دارد.

جوی کان های کنسول نینتندو سوییچ

البته این کانسپت، تنها یکی از اطلاعاتی است که از منابع داخلی نینتندو فاش شده است. Forestillusion در ادامه توضیحات خود به انتشار کلیدهای خصوصی کنسول‌های سوییچ در روزهای اخیر اشاره کرده است. این اتفاق می‌تواند امنیت کاربران کنسول‌های سوییچ را به‌شدت به خطر بیندازد. حتی برخی افراد می‌توانند از آن برای ساخت کارتریج‌های سوییچ نیز استفاده کنند.

ظاهراً این اطلاعات علاوه‌بر کنسول سوییچ، یک سری مدارک مربوط‌به بازی‌های GameCube، Nintendo DS، Nintendo 64، Wii و iQue را نیز شامل شده و فرایند توسعه و طراحی این دستگاه‌ها را فاش می‌کند.

این اولین باری نیست که در طول سال جاری میلادی اطلاعات محرمانه نینتندو به‌دست افراد خارجی می‌افتد. پیش از این نیز اسناد و مدارکی مانند سورس کدهای نرم‌افزاری، سیستم‌عامل کنسول، بازی‌های منتشر نشده و یک سری محتوای استفاده نشده از بازی‌های فعلی سوییچ از سرورهای نینتندو فاش شده بودند. در سال‌های گذشته نیز شاهد انتشار اطلاعات داخلی این شرکت از بازی‌های SNES و N64 بودیم.


منبع gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده