نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰

تعداد بازیکنان Fallout 76 در سال ۲۰۲۰ رشد چشمگیری داشته است

بتسدا اعلام کرده که تعداد بازیکنان فعال در بازی Fallout 76 در طول سال جاری میلادی افزایش قابل توجهی داشته و انتظار می‌رود که این روند در سال ۲۰۲۱ سرعت بیشتری به خود بگیرد.

بتسدا اطلاعات جدیدی را درباره وضعیت آماری بازی Fallout 76 در سالی که گذشت منتشر کرده که براساس آن، به نظر می‌رسد این بازی نقش آفرینیِ آنلاین از وضعیت مطلوبی برخوردار است. درحالی که سال ۲۰۲۰ چالش‌های زیادی را دربرابر فعالیت‌های اقتصادی و تجاری مختلف جهان از جمله صنعت بازی‌های ویدیویی قرار داده است، بتسدا موفق شده تا بعد از یک شروع ضعیف برای بازی چند نفره خود از مجموعه Fallout، سرانجام مسیر درستی را در پیش بگیرد.

جف گاردینر پست جدیدی را در وبسایت رسمی بتسدا منتشر کرده است که نشان می‌دهد نه‌تنها جامعه کاربران بازی Fallout 76 در طول سال جاری میلادی رشد قابل توجهی را داشته است، بلکه ظاهراً دنیای شبیه‌سازی شده و پساآخرالزمانی ویست‌لند سال بسیار شلوغی را سپری کرده است. از زمان انتشار این بازی در ماه نوامبر ۲۰۱۸ چندین تغییر بزرگ در ساختار آن ایجاد شده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به آپدیت‌های Wastelanders، Steel Dawn، Seasons، C.A.M.P. Shelters، One Wasteland و Daily Ops اشاره کرد.

همه این موارد به‌صورت رایگان برای بازی منتشر شده و درکنار ویژگی‌ها و حالت‌های جدیدی که به بازی اضافه کردند، به مرور زمان تمامی باگ‌ها و مشکلات اساسی بازی را برطرف کرده‌اند. توسعه‌دهندگان این بازی به خوبی با طرفداران ارتباط برقرار کرده و فضای بازی را براساس سلایق و علایق افراد دستخوش تغییر کردند. مثلاً در یکی از این موارد، یک آپدیت جداگانه تنها برای اضافه کردن صندلی چرخ‌دار به این بازی منتشر شده است. چیزی که شماری از کاربران خواستار اضافه شدن آن بودند.

طرح اینفوگرافیکی عملکرد بازی Fallout 76 در سال 2020

در طرح اینفوگرافیکی که ازطریق وبسایت Fallout 76 ارائه شده، می‌توان تحول چشمگیر این بازی به خوبی مشاهده کرد. براین اساس، بیش از ۷۰۰ میلیون مرتبه مرگ کاراکترهای بازی در طول امسال به ثبت رسیده و چیزی در حدود ۵ میلیون بمب اتم در جریان بازی مورد استفاده قرار گرفته است. همان‌طور که اشاره شد، این جزئیات از رشد بی‌سابقه تعداد بازیکنان حکایت دارد.

در سایر اطلاعاتی که در این گزارش ارائه شده، به تکمیل بیش از ۴.۲۴۲.۷۸۳ مأموریت در بخش Daily Ops و در نتیجه استخراج نزدیک به ۳۰۰ میلیون Treasury Notes توسط بازیکنان اشاره شده است. کاربران این بازی، در این مدت نزدیک به ۵۵ میلیون Scorchbeast را از بین برده و در مجموع ۴.۷ میلیارد Scorch را در دنیای این بازی کشته‌اند. لذا در کل به نظر می‌رسد که بازیکنان اقبال خوبی را نسبت به تجربه حضور در Appalachia از خود نشان داده و این موضوع بدون شک بتسدا را کاملاً راضی و خوشحال ساخته است.

نمایی از فضای بازی Fallout 76

اگر به خاطر داشته باشید، وضعیت این بازی در پایان سال ۲۰۱۹ اصلاً جالب به نظر نمی‌رسید. در اکتبر ۲۰۱۹ اولین سرویس اشتراکی Fallout به‌دلیل قیمت بسیار بالا و ارزش خرید کمی که داشت، مورد استقابل مخاطبان قرار نگرفت. بعد از آن هم معلوم شد که سرورهای خصوصی این بازی که یکی از دلایل اصلی جذب مخاطبان آن محسوب می‌شد، درواقع چندان هم خصوصی نبودند و آیتم‌های مختلف بازیکنان در اسکرب باکس‌ها به‌صورت خود به خودی حذف می‌شدند. بعد از آن هم هکرها با دسترسی به سرورهای بازی، دارایی‌های بازیکنان در سرورهای خصوصی را در معرض عموم قرار دادند.

بااین‌حال به نظر می‌رسد که تیم توسعه‌دهندگان بازی Fallout 76 امسال به خوبی بازی خود را مدیریت کرده و آن را از یک بازی پراشکال و مملؤ از باگ‌ها و مشکلات فنی، به یک تجربه پایدار و لذت بخش تبدیل کرده‌اند. درحالی که بتسدا درحال جبران مشکلات پرشمار بازی‌های خود در سال‌های اخیر است، باید دید که آیا Cyberpunk 2077 نیز می‌تواند مسیر مشابهی را در پیش بگیرد یا خیر. بالاخره همه دوستدار داستان یک بازگشت قهرمانانه هستند. نظر شما در اینباره به چه شکل است؟


منبع thegamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده