نویسنده: میلاد فاطمی
// چهار شنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۷

سازندگان Cyberpunk 2077 برای پس گرفتن بازی هیچ توافقی با سونی و مایکروسافت ندارند

با اعلام رسمی سی دی پراجکت رد، افرادی که تمایل به پس دادن بازی سایبرپانک 2077 دارند، باید طبق قوانین و سیاست‌های سونی یا مایکروسافت عمل کنند.

بالاخره پس از سال‌ها انتظار چند روز پیش جدیدترین ساخته استودیوی سی دی پراچکت رد روانه بازار شد. بازی Cyberpunk 2077 باتوجه به نمایش‌های جذاب و تیم سازنده باسابقه و خوش‌نام خود انتظارات و توجهات زیادی را به‌وجود آورد؛ انتظاراتی که درنهایت با‌عث سودآوری و موفقیت‌های مالی زیادی برای تیم سازنده نیز شد.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا در جریان هستید که تقریبا تمام افرادی که سایبرپانک 2077 را روی کنسول‌های نسل هشتمی خود تجربه کرده‌اند، انتقادها و شکایت‌های زیادی از بازی و تیم سازنده دارند. حجم این انتقادها به‌قدری بود که درنهایت منجربه انتشار بیانیه‌ای از طرف تیم سازنده و عذرخواهی از این گروه شد

درحالیکه مردم به‌دلیل ناراضی بودن از بازی به‌دنبال پس دادن آن هستند، حال اما در جدیدترین اخبار بازی، ساعاتی پیش استودیوی سی دی پراجکت رد به این امر واکنش نشان داد. میچاو نواکوفسکی، یکی از اعضای تیم سازنده، اعلام کرد این مسئله کاملا به سیاست‌های داخلی سونی و میکروسافت بستگی دارد و هیچ توافق خاصی در این زمینه بین آن‌ها صورت نگرفته است.

موتورسواری در سایبرپانک ۲۰۷۷

«نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که هم سونی و هم مایکروسافت برای پس گرفتن بازی‌هایی که به‌صورت دیجیتالی خریداری شده سیاست‌‌های خاص خود را دارند. هرچند اخیرا شایعاتی منتشر شده که این سیاست‌ها صرفا مخصوص ما اتخاذ شده‌اند، اما تمام این شایعات کذب و اشتباه است. قوانین این دو شرکت پیش از این هم به همین صورت بوده و اکنون نیز به روال قبل است و ارتباط خاصی با ما ندارد. افرادی که بازی‌های خود را به‌صورت دیجیتالی از فروشگاه‌های پلی استیشن یا مایکروسافت تهیه کرده باشند، درصورت پیروی از سیاست‌های تعیین شده توسط آن دو شرکت، می‌توانند بازی خود را پس دهند. رویکرد این دو شرکت در قبال محصولات ما هیچ تفاوتی با آثار شرکت‌های دیگر ندارد.»

حال در همین راستا به‌نظر می‌رسد سونی در این زمینه قوانین سختگیرانه‌ای دارد، چراکه براساس گزارش‌های اخیر این غول ژاپنی از بازپرداخت هزینه‌ی پرداختی خریداران بازی سایبرپانک 2077 روی پلی استیشن 4 و 5 خودداری و از کاربران درخواست کرده تا انتشار به‌روزرسانی‌های آن منتظر بمانند. 

حال باید منتظر ماند و دید درنهایت چه سرانجامی در انتظار بازی سایبرپانک 2077 خواهد بود. آیا تیم سازنده می‌تواند به قول خود عمل کرده و با عرضه به‌روزرسانی‌هایی در اوایل سال آینده، عملکرد بازی را پایدار و بدون مشکل کند یا خیر؟ لطفا شما هم نظرات و پیش‌بینی‌های خود در این زمینه را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده