نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۵

سونی با خودداری از پس گرفتن Cyberpunk 2077 از بازیکنان می‌خواهد تا منتظر آپدیت‌های بازی بمانند

درحالی که مشکلات فنی بازی Cyberpunk 2077 در کنسول‌های بازی همچنان پابرجا است، سونی به بازیکنان اعلام کرده که خریدهای آن‌ها در پلتفرم پلی استیشن پس گرفته نخواهد شد.

براساس گزارش شماری از کاربران Resetera و توییتر، سونی از بازپرداخت هزینه‌ی پرداختی خریداران سایبرپانک 2077 روی پلی استیشن 4 و 5 خودداری کرده و از کاربران درخواست می‌کند که تا زمان انتشار پچ آپدیت‌های اصلاح کننده مشکلات بازی در سال ۲۰۲۱ منتظر بمانند. این تصمیم با استناد به قوانین سختگیرانه و پرحرف و حدیث این شرکت در زمینه پس گرفتن بازی‌های خریداری شده ابلاغ شده است.

کاربران PS4 و PS5 اسکرین‌شات‌هایی از مکالمات خود با کارشناسان پشتیبانی فروشگاه پلی استیشن را منتشر کردند که در آن از خریداران Cyberpunk 2077 خواسته شده تا منتظر انتشار محتوای اصلاحی این بازی روی کنسول‌ها بمانند. این درحالی است که سی دی پراجکت رد اعلام کرده که خریداران Cyberpunk 2077 می‌توانند فارغ از نحوه خریداری آن از فروشگاه‌های دیجیتالی یا به‌صورت فیزیکی، مبلغ هزینه خرید خود را پس بگیرند.

درحالی که بسیاری از کاربران در این مسیر با در بسته مواجه شدند، ناشر این بازی اعلام کرده که تا تاریخ ۲۱ دسامبر می‌توان با ارسال درخواست به آدرس ایمیل helpmerefund@cdprojektred.com برای این منظور اقدام کرد.

گیم پلی بازی Cyberpunk 2077

البته جا دارد به این نکته نیز اشاره کرد که شماری از بازیکنان این بازی در پلتفرم‌های سونی موفق به پس گرفتن هزینه‌های پرداختی خود شده‌اند. وبسایت Eurogamer گزارشی بر تأیید این موضوع منتشر کرده است. اما به نظر می‌رسد که درحال حاضر سونی با استناد به قوانین بازپرداخت هزینه‌های خرید بازی از این کار امتناع می‌کند.

پیش از این اعلام شده بود که منتقدان نشریات مختلف جهان برای بررسی بازی Cyberpunk 2077 تنها نسخه پی سی این بازی را دریافت کرده بودند. ظاهراً این نسخه در مقایسه با ورژن کنسولی این بازی مشکلات به مراتب کمتری داشته و از نظر گرافیکی نیز در سطح بالاتری قرار دارد. برخی عقیده دارند که ناشران این بازی با این کار امتیاز بالاتری را برای بازی خود دریافت کرده و کاربران کنسول‌های نسل هشتم را به اشتباه انداخته‌اند.

بسیاری از کاربران سایبرپانک 2077 روی کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان از مشکلات فنی و سطح کیفیت گرافیکی پایین این بازی در مقایسه با پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس ناراضی بوده‌اند. به نظر می‌رسد که تا به اینجای کار، نسخه پی سی کمترین ایرادات گزارش شده را به خود اختصاص داده است. بااین حال، به نظر می‌رسد که این شکایات تأثیر زیادی روی آمار فروش این بازی نداشته است. پیش خرید بیش از هشت میلیون نسخه از این بازی موجب شده تا ضمن عبور از رکورد World of Warcraft: Shadowlands در زمینه سریع‌ترین فروش یک بازی در پلتفرم پی سی، هزینه‌های ساخت و تبلیغات این بازی تا همینجای کار تأمین شود.

گلیچ های بازی Cyberpunk 2077

مشکلات فنی بازی Cyberpunk 2077

بسیاری از کاربران گزارش کردند که آپدیت اخیر Cyberpunk 2077 برخی از مشکلات آن را برطرف کرده است. اگر شما تجربه این مشکلات را داشتید، نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده