نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۷

سازندگان The Callisto Protocol درباره مقایسه بازی با Dead Space صحبت می‌کنند

استیو پاپوتسیس، رئیس تیم توسعه‌دهندگان استودیوی استرایکینگ دیستنس در مصاحبه اخیر خود درباره مقایسه بازی جدید The Callisto Protocol با مجموعه Dead Space توسط طرفداران صحبت کرده است.

طرفداران بازی‌های Dead Space سال‌ها است که منتظر شنیدن اخبار ساخت قسمت جدید این مجموعه ترسناک و سبک بقا هستند؛ هرچند به نظر نمی‌رسد که حداقل برای آینده نزدیک شاهد بازگشت این سری باشیم. حالا اخیراً یک بازی جدید رونمایی شده که می‌تواند تاحدودی جای خالی مجموعه‌ی Dead Space را برای طرفداران این سبک پر کند. استودیوی Striking Distance در جریان مراسم اهدای جوایز The Game Awards 2020 از بازی جدید The Callisto Protocol رونمایی کرد. فرایند توسعه این بازی توسط گلن اسکافیلد، یکی از سازندگان بازی‌های Dead Space پیگیری می‌شود و این درحالی است که بسیاری از افراد تیم سازندگان این بازی را توسعه‌دهندگان مجموعه Dead Space تشکیل می‌دهند.

هیولای بازی The Callisto Protocol

باتوجه به سبک علمی تخیلی، ترسناک و سبک بقای بازی «کالیستو پروتکل» و همچنین حضور سازندگان بازی‌های Dead Space در تیم توسعه‌دهندگان این بازی، بسیاری از مخاطبان به مقایسه میان این دو بازی پرداخته‌اند. Dead Space یکی از بازی‌هایی است کاربران همیشه خواهان بازگشت آن به صنعت بازی‌های ویدیویی بوده‌اند. یک بازی ترسناک سوم شخص تمام عیار که به‌واسطه‌ی اکشن و المان‌های دلهره‌آور خود، کاربران را در سه نسخه متفاوت سرگرم کرد و به‌چالش کشید. استیو پاپوتسیس، رئیس تیم توسعه‌دهندگان استودیوی استرایکینگ دیستنس در مصاحبه اخیر خود با وبسایت VG247 به صحبت درباره این مقایسه می‌پردازد. پاپوتسیس قبلاً در استودیوی Visceral Games به‌عنوان مدیر پروژه ساخت Dead Space فعالیت می‌کرد. وی در بخشی از اظهارات خود در اینباره می‌گوید:

«باتوجه به اینکه بسیاری از افراد حاضر در تیم توسعه‌دهندگان این بازی پیش از این در پروژه‌های Dead Space باهم همکاری داشتند، مطرح شدن این مقایسه منطقی و قابل انتظار به نظر می‌رسید. البته اینکه طرفداران به کنار هم گذاشتن قطعات این پازل می‌پردازند، نکته جالب توجهی است. ما انگیزه زیادی برای ساخت این بازی داریم و اینکه طرفداران همچنان بازی‌هایی را که خاطرات زیادی برای ما ساختند به یاد می‌آورند، اتفاق خوشایند و خوشحال کننده‌ای است.»

شخصیت اصلی بازی ترسناک The Callisto Protocol

پاپوتسیس در پاسخ به سؤالی که از ایده‌ی اصلی آغاز این پروژه و جهت دادن به مسیر توسعه آن مطرح می‌شود، می‌گوید: «گلن و افراد بااستعدادی که تیم توسعه‌دهندگان این بازی را تشکیل می‌دهند، شور اشتیاق زیادی برای ساخت بازی‌های ترسناک دارند. لذا بعد از صحبت‌هایی که قبل از آغاز پروژه مطرح کردیم، تصمیم بر این شد که این بازی با محوریت سبک گیم‌پلی تک نفره، تمرکز روی روایت داستانی و طراحی ایده‌های مختلف سبک وحشت طراحی شود. ایده‌های بسیار جالبی درباره مضامین دنیای این بازی مطرح شده که در ادامه جزئیات بیشتری از آن منتشر خواهد شد. محیط این بازی در یک کلنی زندانی به نام Callisto واقع شده که در اتمسفر مرده‌ی یکی از ماه‌های سیاره مشتری قرار دارد.»

بازی The Callisto Protocol برای عرضه در سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است. پی سی و کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس این بازی را دریافت خواهند کرد. شما می‌توانید در ادامه به تریلر معرفی این بازی در جریان رویداد گیم اواردز 2020 نیز نگاهی داشته باشید:

دانلود از آپارات


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده