نویسنده: عارف حسین پور
// سه شنبه, ۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۵

آپدیت جدید Crusader Kings 3 با تغییرات گسترده در بخش ساخت شخصیت منتشر شد

آپدیت جدید بازی Crusader Kings 3 تغییرات زیادی را در بخش ساخت شخصیت به وجود می‌‌آورد. این آپدیت رایگان، امروز منتشر شد.

استودیوی پارادوکس اینتراکتیو (Paradox Interactive) در ساخت بازی‌های استراتژی تبحر خاصی دارد و در بین فرنچایزهای مختلف این استودیو، Crusader Kings یکی از پرطرفدارترین‌ بازی‌ها است. شماره سوم این مجموعه در سال جاری میلادی برای کامپیوترهای شخصی منتشر شد و با نمرات درخشانی که از منتقدان گرفت، در زمینه فروش هم عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. اخیرا در گزارش مالی پارادوکس اینتراکتیو اعلام شد که فروش بازی Crusader Kings 3 به بیش از یک میلیون نسخه رسیده است. باتوجه‌به اینکه کمتر از سه ماه از انتشار بازی می‌گذرد، این آمار نشان از موفقیت تجاری بازی Crusader Kings 3 دارد. درضمن نباید فراموش کنیم که این بازی روی سرویس ایکس باکس گیم پس هم در دسترس است؛ یعنی بازیکن‌های خیلی بیشتری مشغول تجربه این بازی نقش‌آفرینی زیبا هستند.

یکی از بخش‌های جذاب بازی‌های Crusader Kings، ساختن خاندان پادشاهی است. حالا با انتشار یک آپدیت رایگان، این امکان برای بازیکن‌های Crusader Kings 3 فراهم شده تا فرمانروای خود را مطابق سلیقه خودشان و با جزییات کامل بسازند. البته این شخصی‌سازی‌ها فقط محدود به ظاهر کارکترها نمی‌شوند و توانایی‌ها و سایر ویژگی‌های آن‌ها را نیز دربر می‌گیرند. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، تنظیمات مربوط‌به ظاهر شخصیت‌ها بسیار زیاد هستند و شما می‌توانید فرمانروای مد نظرتان را به‌طور دقیق طراحی کنید.

آپدیت ساخت شخصیت در بازی Crusader Kings 3

این ویژگی با آپدیت ۱.۲ ارائه شده است. این به‌روزرسانی تغییرات جزیی دیگری را نیز در بازی به‌وجود می‌‌آورد. برای مثال می‌توان به امکان ملحق شدن به سایر ارتش‌های متحد اشاره کرد. این ویژگی در نبردهای بزرگ که نمی‌‌خواهید به‌طور مستقیم روی آن‌ها تمرکز داشته باشید، خیلی کاربردی خواهد بود. رابط کاربری یا UI بازی نیز در بخش‌های مختلف با تغییرات کوچکی مواجه شده است.

بازی Crusader Kings 3 که فقط برای پی‌سی منتشر شده، دارای میانگین امتیازت ۹۱ از ۱۰۰ در وبسایت متاکریتیک است. بر این اساس، Crusader Kings 3 یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ به شمار می‌رود و درکنار بازی‌هایی چون Microsoft Flight Simulator و Half-Life: Alyx و همچنین Hades یکی از بهترین بازی‌های PC در سال جاری میلادی است. این بازی در فهرست نامزدهای گیم اواردز 2020 که اخیرا اعلام شد، در بخش «بهترین بازی استراتژی/شبیه‌ساز» یکی از گزینه‌های اصلی برای دریافت جایزه خواهد بود.

افشین پیروزی، منتقد زومجی در بررسی خود از این بازی، نمره بسیار خوب ۹.۵ از ۱۰ را برای آن در نظر گرفت. بازیکن‌ها می‌توانند ازطریق استیم یا با عضویت در سرویس گیم‌ پس به این بازی روی کامپیوتر دسترسی داشته باشند.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده