نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۹

سازندگان بازی Deathloop درباره استفاده از تکنولوژی بازخورد لمسی در دوال‌سنس توضیح می‌دهند

توسعه‌دهندگان بازی شوتر Deathloop در استودیوی آرکین توضیحات بیشتری را درباره نحوه استفاده این بازی از قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد کنترلر دوال سنس ارائه کرده‌اند.

تاکنون بازی‌های زیادی برای عرضه در سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شدند که برخی از آن‌ها بیش از سایرین جلب توجه می‌کنند. یکی از این موارد بازی اکشن-ماجراجویی Deathloop از استودیوی آرکین است. تاریخ انتشار این بازی که در ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۰ برای پی سی و پلی استیشن 5 منتشر شود، توسط بتسدا به سال آینده موکول شد. صرف‌نظر از این موضوع، توسعه‌دهندگان این بازی تاکنون اظهارات متعددی را درباره ویژگی‌های خاص PS5 و کنترلر دوال سنس در این بازی مطرح کرده‌اند.

ان لوئیس (Anne Lewis) مدیر ارشد تولید محتوای بتسدا جزئیات بیشتری از کاربردهای DualSense در این بازی را ازطریق وبلاگ پلی استیشن تشریح کرده است. قبلاً درباره نحوه استفاده از تریگرهای تطبیقی این کنترلر برای سلاح‌ها و تجهیزات مختلف شنیده‌ایم. جایی که به‌عنوان مثال، مقاومت و میزان فشار مورد نیاز برای عملکرد تریگرهای دسته بسته به نوع سلاح شبیه‌سازی می‌شود؛ هرچند این تمام ماجرا نیست.

تیراندازی در محیط بازی دث لوپ

این بازی از تکنولوژی بازخورد لمسی کنترلرهای دوال سنس نیز بهره می‌گیرد. به‌عنوان مثال، وقتی سلاح شما در جریان بازی گیر می‌کند، کاراکتر بازی با ضربه زدن به سلاح سعی در راه‌اندازی مجدد آن دارد. حالا دسته‌های پلی استیشن 5 با شبیه‌سازی شدت این ضربات، احساس متناسبی را به دستان بازیکن وارد می‌کنند. حتی لحظه آزاد شدن و آماده شدن مجدد سلاح نیز ازطریق دسته قابل لمس است.

البته تکنولوژی بازخورد لمسی دوال سنس تنها به عملکرد سلاح‌های بازی محدود نمی‌شود. حتی می‌توان احساس دویدن روی سطوح مختلف را از این طریق به کاربر القا کرد. سایر حرکات بازیکن مانند بالارفتن از بلندی‌ها و لیز خوردن نیز شامل این قضیه می‌شوند. Deathloop همچنین از اسپیکرهای دوال سنس برای شبیه‌سازی صدای عبور گلوله‌ها از اطراف شما و صدای کلیک سلاح در زمان خالی شدن خشاب استفاده می‌کند. همچنین صدای طعنه زدن‌های کاراکتر جولیانا ازطریق بیسیم شخصی شما، هنگامی سعی دارد شما را از یک حلقه به حلقه دیگر دنبال کند نیز از این طریق قابل شنیدن است.

کنترلر دوال سنس پلی استیشن 5

همان‌طور که گفته شد، سازندگان این بازی به همراه بسیاری از بازیسازان استودیوهای فرست پارتی سونی، قبلاً هم درباره استفاده از قابلیت‌های کنترلر PS5 توضیحاتی را ارائه کرده بودند. شما می‌توانید با مراجعه به لینک مطلب پیش رو، اظهارات سایر توسعه‌دهندگان بازی‌های PS5 را در اینباره مشاهده کنید. دینگا باکابا، کارگردان بازی Deathloop از استودیو آرکین در اینباره می‌گوید:

«واقعاً از ویژگی‌های بازخورد لمسی و تریگرهای انطباقی هیجان‌زده هستم و هر دو ویژگی به خوبی مخاطبان را از نظر فیزیکی درگیر می‌کنند و حس و حال بازی را ارتقا می‌دهند. Deathloop به‌عنوان یک شوتر اول شخص قصد دارد حس استفاده از هر سلاح را با دیگری به شکلی متفاوت ارائه دهد و درعین‌حال المان‌هایی مثل قفل شدن اسلحه هم در آن وجود دارد که این قضیه در ترکیب با تریگرهای انطباقی دوال‌سنس باعث می‌شود حتی پیش از دیدن انیمیشن مربوط‌به آن، حس قفل شدن اسلحه را ازطریق کنترلر لمس کنید و هرچه زودتر به فکر برطرف کردن آن باشید.»

قرار است Deathloop در تاریخ ۲۱ ماه می ۲۰۲۱ (جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) برای پلی استیشن 5 و پی سی منتشر شود. این بازی برای یک سال در انحصار کنسول سونی خواهد بود.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده