// پنجشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۰

مدیر‌عامل استودیوی سازنده‌ Skull and Bones از سمت خود برکنار شد

هیوز ریکور، مدیرعامل یوبیسافت سنگاپور که بازی Skull and Bones را می‌سازد، به دلایلی که احتمالا به سوءرفتار و سوءمدیریت او ربط دارد، از کار برکنار شده است.

طبق جدیدترین اخبار بازی، Hugues Ricour، مدیرعامل استودیوی سنگاپور یوبیسافت از سمت خود عزل شده است. این استودیو درحال ساخت بازی Skull and Bones است. پس از اینکه ایمیلی از طرف ویرجینی هاس، رئیس ارشد استودیوهای یوبیسافت درباره‌ی این تصمیم به تمام کارکنان استودیوی مذکور فرستاده شد، وب‌سایت کوتاکو این برکناری را گزارش کرد. هاس در این ایمیل اظهار می‌کند: «باتوجه‌به نتیجه‌ی تحقیقاتی که شرکای ما در خارج از یوبیسافت راجع‌به عملکرد رهبری ریکور در چند هفته‌ی اخیر داشتند، تقریبا غیرممکن بود که او بتواند در سمتش باقی بماند.»

با اینکه هاس درباره‌ی دلیل این برکناری توضیح شفافی نداده است، شاید بتوانیم دراین‌باره حدس‌هایی بزنیم. نام هیوز ریکور چندوقت پیش در مقاله‌ای که در وب‌سایت Gamasutra منتشر شد، در میان افرادی از یوبیسافت دیده می‌شد که به‌دلیل سوءاستفاده از جایگاه خود، اتهاماتی متوجه آن‌ها بود. شعبه‌ی سنگاپور یوبیسافت سابقا به خاطر رفتارهای نژادپرستانه و فسادهای اخلاقی موجود در آن رسانه‌ای شده بود و حتی در مواردی به‌دلیل بی‌عملی و بی‌توجهی تیم مدیریت ارشد این مجموعه نسبت به گزارش کارکنان از چنین رفتارهایی، مورد انتقاد قرار گرفته بود. خود شخص هیوز به «چند مورد آزار و اذیت غیراخلاقی» متهم شده و همچنین به خاطر «زورگویی، رفتار تحقیرآمیز با کارکنان، و اقدامات تلافی‌جویانه نسبت به کسانی که مخالف نظرات او حرف می‌زنند» در آن استودیو شناخته شده بود.

ویرجینی هاس می‌گوید که متیو ثورپ، مدیر عملیاتی یوبیسافت سنگاپور و دبی لی، مدیر منابع انسانی «تضمین می‌کنند که دوران گذار از شرایط قبلی به خوبی در استودیو سپری شود.» همچنین به‌نظر می‌رسد که قرار است طی جلسه‌ای که در استودیو برگزار خواهد شد، به کارمندان درباره‌ی ریکور توضیح داده و به سوالات آن‌ها دراین‌خصوص پاسخ داده شود.

نکته قابل‌توجه دیگری نیز به‌تازگی درباره‌ی وضعیت کنونی ریکور در وب‌سایت کوتاکو اعلام شده است. در این خبر آمده که یکی از سخنگویان شرکت یوبیسافت گفت: «ما تایید می‌کنیم که هیوز ریکور دیگر در استودیوی سنگاپور و در سمت مدیرعامل آن‌جا فعالیت نمی‌کند؛ بااین‌حال، او در مجموعه‌ی یوبیسافت باقی خواهد ماند.» در این اظهارنظر به‌دلیل رفتن او از یوبیسافت سنگاپور اشاره‌ای نشده است.

ریکور درمیان بسیاری از مدیران ارشدی مانند سرژ هسکویت و اشرف اسماعیل قرار می‌گیرد که به‌دلیل اتهامات مربوط‌به سوءرفتار از سمت‌های خود عزل شده‌اند. درمورد بازی Skull and Bones نیز می‌توان گفت به‌نظر می‌رسد هنوز تا تاریخ انتشار فاصله‌ی زیادی دارد. همچنین سه منبع مختلف که از فرایند ساخت آن اطلاع دارند، تایید کرده‌اند که در روند ساخت این بازی تابه‌حال «چندبار تجدید نظر و اصلاح» صورت گرفته است.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌خصوص چیست؟ نظرات خود را با ما به‌‌اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده