نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۸

EA جزئيات نسخه ارتقا یافته Apex Legends و چند بازی دیگر برای نسل بعد را مشخص کرد

با نزدیک شدن به زمان عرضه کنسول‌های نسل جدید، الکترونیک آرتز جزئیات بیشتری را در خصوص ویژگی‌های نسخه ارتقاء یافته بازی‌های خود از جمله Apex Legends ارائه کرده است.

الکترونیک آرتز با تشریح ویژگی‌های نسخه جدید شماری از بزرگ‌ترین بازی‌های خود از قبیل Apex Legends و Star Wars: Squadrons در کنسول‌های PS5 و ایکس باکس سری ایکس، به استقبال نسل جدید می‌رود. این بازی‌ها ازطریق قابلیت Backward-Compatibility از همان روز نخست، روی پلتفرم‌های جدید سونی و مایکروسافت قابل استفاده خواهند بود. ضمن اینکه نسخه جدید این بازی‌ها از نظر عملکرد و جلوه‌های گرافیکی پیشرفت‌هایی را نسبت به نسخه فعلی خود خواهند داشت که در ادامه به برخی از این موارد اشاره می‌شود.

به‌عنوان مثال، بازی Star Wars: Squadrons روی ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس با پشتیبانی از نرخ نوسازی تصاویر متغیر (Variable Refresh Rates) امکان انتخاب میان کیفیت بیشتر یا عملکرد بهتر را فراهم خواهد کرد. ضمن اینکه ایکس باکس سری اس قادر به اجرای بازی‌ با کیفیت 1440p و نرخ فریم 60FPS خواهد بود. درحالی‌که Squadrons روی ایکس باکس سری ایکس با کیفیت 2160p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود. با فعال کردن حالت Performance Mode روی هردو این کنسول‌ها می‌توان نرخ فریم تصاویر را به ۱۲۰ رساند. در این حالت، ویژگی‌هایی مانند نورپردازی پیشرفته محیط بازی غیرفعال می‌شوند. نسخه پلی استیشن 5 این بازی نیز ضمن اضافه کردن قابیت نورپردازی ارتقاء یافته، بازی را با همان رزولوشن و نرم فریم کنسول PS4 Pro اجرا می‌کند.

نسخه ارتقا یافته بازی Star Wars: Squadrons به نسل جدید

اما در خصوص نسخه جدید بازی بتل رویال و پرطرفدار Apex Legends نیز باید گفت که عملکرد بهتر بازی در رزولوشن 1440p ارائه می‌شود. البته EA اعلام کرده که بسیاری از بهبودهای گرافیکی این بازی روی کنسول‌های نسل جدید برای اعمال در سال آینده برنامه‌ریزی شده است.

بازی بعدی این فهرست، Need for Speed Hot Pursuit Remastered است که ظاهراً در ایکس باکس سری ایکس همچون نسخه ایکس باکس وان ایکس اجرا خواهد شد. ایکس باکس سری اس نیز ریمستر Hot Pursuit را با کیفیت و عملکردی مشابه ایکس باکس وان اس اجرا می‌کند. ضمن اینکه پلی استیشن 5 نیز این بازی را با کیفیت پلی استیشن 4 پرو اجرا خواهد کرد.

بعد از آن، بازی The Sims 4 داریم که نسخه اصلی به همراه تمامی بسته‌ها و محتوای اضافی آن برای ایکس باکس سری ایکس و اس و همچنین PS5 عرضه خواهد شد. از نظر بهبود عملکرد نیز می‌توان به زمان بارگذاری سریع‌تر و نرخ فریم‌های روان‌تر آن اشاره کرد.

نسخه ارتقا یافته بازی FIFA 21 به نسل جدید

در مورد بازی‌های ورزشی بزرگ EA نیز UFC 4 ،NHL 21 ،Madden NFL 21 و البته FIFA 21 را خواهیم داشت که هرچهار بازی با بهبود زمان بارگذاری و نرخ فریم تصاویر برای نسل جدید عرضه می‌شوند. EA درباره این ۴ بازی نیز اعلام کرده که ایکس باکس سری ایکس همچون Xbox One X و ایکس باکس سری اس مانند Xbox One S بازی را اجرا می‌کنند. ضمن اینکه کیفیت اجرای بازی روی PS5 نیز با پلی استیشن 4 پرو قابل مقایسه است.

الکترونیک آرتز در ادامه به خریداران بازی‌های Madden NFL 21 یا FIFA 21 روی کنسول‌های ایکس باکس وان و PS4 اعلام کرده که این افراد می‌توانند در ماه دسامبر بدون صرف هیچگونه هزینه اضافی، بازی خود را به نسل جدید ارتقاء دهند. میزان پیشرفت بازیکنان در قسمت‌های Ultimate Team و Volta Football نیز به‌صورت بین نسلی منتقل خواهد شد.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده