نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۲

سورس کد بازی Watch Dogs Legion ظاهرا در اینترنت فاش شده است

به نظر می‌رسد می‌رسد که هکرها با استخراج سورس کدهای بازی Watch Dogs Legion از شبکه داخلی یوبیسافت به کرک شدن احتمالی بازی در آینده نزدیک کمک کرده‌اند.

یک گروه هکر «باج‌افزار» به نام Egregor به‌تازگی داده‌های محرمانه‌ای را از شبکه داخلی یوبیسافت استخراج و در اینترنت فاش کردند که شامل سورس کدهای بازی Watch Dogs Legion نیز می‌شود. این گروه چندی پیش نیز با نفوذ به شبکه داخلی استودیوی کرایتک اطلاعاتی را فاش کرده بودند که براساس آن احتمالاً یک بازی بتل رویال برمبنای مجموعه Crysis در دست ساخت قرار دارد. حالا Egregor اینبار به سراغ یوبیسافت رفته تا با دسترسی به اطلاعات محرمانه این شرکت، سورس کد بازی Watch Dogs Legion را به‌دست آورد. ظاهراً این کدها هم‌اکنون در یک سری صفحات خصوصی برای دانلود در دسترس قرار گرفته و چیزی در حدود ۵۶۰ گیگابایت حجم دارد.

از نظر فنی، وقتی یک گروه هکر به سورس کدهای یک بازی یا نرم‌افزار دست پیدا می‌کند، می‌تواند با غیرفعال کردن سیستم حفاظتی آن، داده‌ها را در بازارهای غیرقانونی منتشر کرده و قوانین کپی رایت را زیر پا بگذارد. البته بازی Watch Dogs Legion تاکنون کرک نشده است.

اسکرین شاتی از بازی Watch Dogs Legion

علاوه‌بر این، سورس کدهای یک بازی می‌تواند به مادسازها اجازه اضافه کردن محتوای اختصاصی خود در آن را بدهد. از آنجایی که Watch Dogs Legion نیز مثل Grand Theft Auto V یک بازی جهان باز محسوب می‌شود، احتمالاً کاربران پلتفرم پی سی در آینده قادر به استفاده از مادهای مختلف و ایجاد تنوع در تجربه کاربری خود در بازی خواهند بود.

بازی Watch Dogs Legion درحال حاضر روی پی سی و سایر کنسول‌ها با مشکلات فنی متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کند. به‌گفته کارشناسان فنی، یکی از دلایل ایجاد این مشکلات به احتمال زیاد استفاده از تکنولوژی قفل Denuvo در این بازی بوده که اثر قابل توجهی روی عملکرد بازی‌ها روی پلتفرم پی سی دارد. هرچند هنوز به‌صورت شفاف اعلام نشده که بازی Legion نیز از این تکنولوژی استفاده می‌کند.

بنابراین، کاربران پلتفرم پی سی امیدوارند تا در آینده آپدیت‌های بهینه‌سازی غیررسمی این بازی را ازطریق مادسازها دریافت کرده و از فاش شدن سورس کدهای بازی برای بهبود تجربه کاربری خود استفاده کنند. شما می‌توانید با مراجعه به لینک مطلب مقابل، از مشخصات حداقل سیستم مورد نیاز و همچنین سیستم پیشنهادی لازم برای اجرای نسخه کامپیوتری این بازی مطلع شوید.

نمایی از گیم پلی بازی Watch Dogs Legion

Watch Dogs Legion همین الان برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی قابل دریافت است. این بازی هفته آینده برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس نیز منتشر خواهد شد. لازم به ذکر است که این بازی از قابلیت ارتقاء رایگان به کنسول‌های نسل جدید سونی و مایکروسافت برخوردار است. براساس اعلام تهیه کننده این بازی، واچ داگز لیجن روی کنسول‌های نسل نهم از ری تریسینگ پشتیبانی کرده و با رزولوشن 4K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده